Table of Contents

معیارهای انتخاب سردوش حمام چیست؟

برخی لوازم هستند که همواره بیشترین تاثیر را در زندگی ما دارند. سر دوش بارانی نیز دقیقا یکی از همین لوازم است. اگر شما هم برای انتخاب سردوش حمام خود مردد هستید، بهتر است با این بخش از سایت آریان فراز پرسام همراه شوید تا بتوانید انواع سر دوش‌ها و نحوه انتخاب آن‌ها را بشناسید.

آیا تا به حال پس از یک سفر طولانی در یکی از اتاق‌های لوکس هتل دوش گرفته‌اید؟ اگر چنین است، احتمالا با جادوی سر دوش بارانی مواجه شده‌اید و اکنون می‌دانید که چقدر وجود آن در حمام شما نیاز است. از آنجا که این نوع سر دوش بر روی سقف نصب می‌شوند، برای نصب نیاز به تغییراتی در سیستم لوله‌کشی دارید. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم زمانی که قصد ایجاد تغییرات اساسی در حمام خود دارید می توانید علاوه بر خرید شیرآلات و تعویض کاشی ها، اقدام به نصب و انتخاب شیر حمام و سردوش حمام نمایید. اگر قصد دارید تمام حمام خانه را بازسازی کنید، به خاطر داشته باشید که باید سر دوش مناسب فضا را انتخاب کنید. همچنین می توانید از شیر حمام توکار برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.

سر دوش بارانی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. طیف وسیع ویژگی‌های سر دوش‌های موجود در بازار سبب شده تا افراد به سختی بتوانند نمونه مورد نظر و نیاز خود را پیدا کنند و از خرید خود مطمئن شوند. خبر خوب این است که ما به شما کمک می‌کنیم با دانستن نیاز خود شما و حمام خانه شما، یک سر دوش مناسب را به راحتی و با سرعت انتخاب کنید.

سردوش حمام چیست؟

سر دوش بارانی در بخش سقف حمام، در قسمتی نصب می‌شود که کاربر بتواند مستقیما زیر آن بایستد. حالت بارانی این نوع سر دوش به علت بزرگ بودن سر دوش و حالت ریزش قطرات آب است. توزیع آب در سر دوش مورد نظر بسیار سبک و یکنواخت است. حسی که هنگام دوش گرفتن در این شرایط دارید بیشتر شبیه تجربه یک دوش تابستانه و ملایم است تا یک ریزش شدید و طوفانی آب بر روی بدن.

سردوش حمام چیست؟

هنگام خرید هر نوع شیرآلات توکار و تجهیزات مربوط به آن‌ها توجه داشته باشید که با فشار آب خانه شما مطابقت داشته باشند. این سر دوش‌ها برای خانه‌هایی که به فشار آب بیشتری دسترسی دارند، مناسب‌تر است. فشار کمتر باعث می‌شود که توزیع آب کاهش یابد.

۵ ویژگی مهم که باید برای انتخاب سردوش حمام به دنبال آن‌ها باشید :

هنگام خرید سر دوش بارانی باید به ۵ نکته توجه کنید. مهم است که این ویژگی‌ها از دو بعد نیاز خود و نیاز حمام بررسی کنید و به صورت تک بعدی صرفا سلیقه خود را اعمال نکنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

  • اندازه: اکثر سر دوش‌ها بین ۸ الی ۱۰ اینچ قطر دارند. اکثر مردم می‌گویند که سر دوش بزرگتر بهتر است زیرا آرامش‌بخش‌تر خواهد بود. با این حال، انتخاب یک دوش با اندازه مناسب به اندازه ناحیه‌ای که قرار است نصب شود و یا عرض وان نیز بستگی دارد. نواحی باریک‌تر ممکن است با یک سر دوش کوچک‌تر بهتر کارایی داشته باشند.

فشار آب نیز بر روی اندازه اثر گذار است. این نوع سر دوش معمولا برای داشتن عملکرد مناسب به فشار آب بیشتری نیاز دارند. اگر فشار در خانه شما معمولی است، بهتر است یک سر دوش کوچکتر را انتخاب کنید. اما اگر فشار آب قوی است و دوش شما بزرگ است، برای متناسب بودن المان‌ها به سراغ یک سر دوش بزرگ بروید و یا اینکه یک سردوش کوچک را انتخاب کنید و فشار آب را کم کنید.

  • کیفیت: محدوده کیفیت در برندها و مدل‌ها مانند تمامی تجهیزات دیگر مربوط به شیرآلات ساختمانی متفاوت است. یادتان باشد خرید گران‌ترین سر دوش به معنای خرید باکیفیت‌ترین مدل نیست. قبل از انتخاب سر دوش، زمانی را برای خواندن نظرات مصرف‌کنندگان در وب‌سایت‌های مختلف اختصاص دهید. باور کنید یا نه، واقعیت است که حتی برندهای بزرگ و بین‌المللی هم گاهی نمی‌توانند به اندازه یک برند معمولی خدمات و محصولات عالی ارائه دهند و نیاز شما را برآورده کنند.

5 ویژگی مهم که باید برای انتخاب سردوش حمام به دنبال آن‌ها باشید :

  • تناسب شاخه‌های دوش: سر دوش‌های بارانی را می‌توانید هم روی دیوار و هم روی سقف نصب کنید. هنگام انتخاب سر دوش مهم است که بدانید می‌خواهید آن را کجا نصب نمایید. اگر لوله‌کشی شما برای سر دوش سقفی تنظیم شده است، توجه داشته باشید که به اشتباه سر دوش دیواری را نخرید. با یک اشتباه کوچک ممکن است هزینه‌های زیادی را متقبل شوید.
  • اسپری: تنظیمات اسپری بیشتر به ترجیحات شخصی شما مربوط می‌شود و ارتباطی با لوله‌کشی ندارد. سر دوش‌های بارانی میان‌رده و سطح بالا تنظیمات و طرح‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. این تنظیمات از اسپری آب با تاثیری مشابه ماساژ تا غبار پاشی برای تمیز کردن گل و لای بعد از کمپینگ و سفر، متغیر خواهند بود. محصولات ساده‌تری نیز هستند که کیفیت بالایی دارند و تنها یک یا دو تنظیم یا طرح را ارائه می‌دهند.
  • سبک و روکش: اکثر سر دوش‌ها از سه ماده استاندارد فولاد، برنج و پلاستیک ساخته شده‌اند. با این حال شاید محدوده روکش‌های موجود متنوع‌تر باشد ولی در حالت کلی به این سه دسته تقسیم می‌شوند. ارزان‌ترین نوع روکش، پلاستیکی ABS است که کیفیت مطلوبی نیز دارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *