Table of Contents

موارد مهمی برای انتخاب شیرآلات آشپزخانه

موارد مهمی که هنگام انتخاب شیرآلات آشپزخانه باید به آن توجه کنید.

یکی از تجهیزاتی که در آشپزخانه های ما هر روز به طور مرتب استفاده می شود، شیرآلات بهداشتی هستند. ما از این وسایل روزانه برای کارهای مختلف مانند تهیه غذا، شست و شو و ضدعفونی کردن به کار برده می شوند. بعلاوه شیرآلات ساختمانی یکی از مهم ترین ارکان چیدمان آشپزخانه ها به حساب می آیند. بنابراین انتخاب مجموعه مناسب نه تنها باعث بالاتر رفتن کارآیی آشپزخانه شما شده بلکه به نوعی نشان دهنده سلیقه شخصی شما نیز شمرده می شود.

در نتیجه به علت اهمیت این ابزار در خانه ها، باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید تا برای سال ها نگران تعویض نباشید. اما سوال اصلی اینجاست که با وجود نمونه های متعدد در بازار، چطور انتخاب کنیم؟ ما در سایت آریان فراز پرسام در این مقاله پیش رو قصد داریم نگاهی به ایده ها و موارد مهمی که در هنگام انتخاب شیرآلات ساختمانی باید به آن ها توجه کنید، بپردازیم.

سبک و طراحی

بیابید با هم این عنوان را بررسی کنیم؛ در حقیقت شیرآلات بهداشتی و ساختمانی که در آشپزخانه بکار می برید، کاملا نشان دهنده شخصیت شما بعنوان کاربر می باشد. پس باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید تا فضای آشپزخانه برجسته ای در میان دکوراسیون سایر اتاق ها داشته باشید.

سبک و طراحی

بنابراین به دلیل همین جایگاه ویژه، شیرآلات اغلب در راس طراحی داخلی آشپزخانه قرار داشته و سایر چیدمان ها بر اساس آن ها انجام می شوند. در این جا نگاهی به انواع شیرآلات می اندازیم.

کلاسیک

استفاده از سبک کلاسیک به شما این اجازه را می دهد که جیدمان های مختلف را با هم ترکیب و یا از رنگ ها و کاشی های متنوع بهره ببرید. یکی از مزیت های برجسته که با انتخاب شیرآلات بهداشتی به آن دست خواهید یافت، قابلیت ترکیب شدن آن ها با سبک های طراحی مختلف می باشد. بطور مثال نمونه ای که در عکس مشاهده می کنید، با لوازم زیبایی همراه شده و جلوه فوق العاده ای به آشپزخانه بخشیده است. به این ترتیب هماهنگی عالی بین رنگ های دیوار و سنگ های طبیعی بکار رفته در کف، به وجود آورده است.

مدرن

آشپزخانه های مدرن با طراحی های ویژه خود شناخته می شوند، در این مدل ها اغلب رنگ های متنوع بکار برده می شود که باعث افزایش حس کارآیی در محیط خواهند شد.

مدرن

در آشپزخانه ها، شیرآلات توکار فرصت بی نظیری برای داشتن فضایی پاک و درخشان در اختیار مصرف کننده، قرار خواهند داد. در تصویر طراحی مدرن شیرآلات با دهانه بلند را مشاهده می کنید که جلوه ای صنعتی به آشپزخانه بخشیده است. قوس بلند و دهانه باز این مجموعه باعث شده تا محیط کاملا مدرن به چشم بیاید.

متعادل

سبک متعادل به طرحی اطلاق می شود که نه خیلی مدرن و نه خیلی کلاسیک هستند. در حقیقت چنین طرحی برای افرادی مفید است که خواهان حداقل تفییر در درکوراسیون داخلی خود می باشند. اصولا این سبک به دلیل ویژگی های بینابینی و خطوط منحنی به کار رفته در طراحی شناخته می شوند. در شکل روبرو نمونه ای از شیرآلات بهداشتی متعادل را مشاهده می نمایید. مزیت مهم طرح مذکور قابلیت انطباق آن با چیدمان های مختلف می باشد.

سبک تجاری

اگر شما آشپز حرفه ای هستید یا مهمان زیاد در منزلتان رفت و آمد می کند، شیرآلات بهداشتی بازرگانی انتخابی بسیار مناسب برایتان خواهند بود.

سبک تجاری

دلیل این امر بلند بودن دهانه و قابل حرکت بودن آن می باشد. همچنین استفاده از فولاد ضد زنگ باعث می شود تا با خیال راحت و بدون نگرانی از این تجهیزات مدرن و زیبا بهره ببرید.

نوع اهرم

در این بخش از نظر نوع دستگیره و کارآیی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی را طبقه بندی کرده اند. در حقیقت انتخاب نوع دستگیره یکی از ویژگی هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه نمایید.

تک اهرمی

شیرآلات بهداشتی تک اهرمی یا دستگیره واحد برای افرادی مناسب است که همیشه در طول روز مشغول تهیه غذا هستند. از مهم ترین جذابیت های این مدل دستگیره ها این است که دما و شدت جریان را به راحتی توسط یک دست یا انگشت یا حتی آرنج می توانید تنظیم نمایید.

تک اهرمی

بنابراین اگر آشپزخانه ای همواره شلوغ دارید یا از محدودیت فضا برخوردار هستید، شیرآلات تک اهرمی بسیار مناسب خواهند بود.

دو اهرمی

شیرآلات دو اهرمی متداول ترین نوع در میان شیرآلات ساختمانی محسوب می شوند. این مدل معمولا همراه با طراحی های متنوع بوده که به راحتی می تواند با دکوراسیون های مختلف هماهنگ شود.

منبع: https://www.kraususa.com/blog/7-things-to-consider-when-selecting-a-new-kitchen-faucet.html

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *