Table of Contents

7 ترند برتر برای طراحی داخلی آشپزخانه در سال 2022

ما در سایت آریان فراز پرسام، هر سال با شروع سال میلادی جدید و قبل از شروع سال خورشیدی جدید، به سراغ مقالات و ایده‌های طراحان داخلی مورد علاقه خود می‌رویم و ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه مورد نظر آن‌ها برای سال‌های آینده را بررسی می‌کنیم.

زمانی که دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۱ را بررسی می‌کردیم، همه چیز در مورد ترکیب سبک‌های مختلف و کاربردی کردن طرح‌های جدید بود، زیرا مردم در تمام نقاط جهان مدت زمان بیشتری را نسبت به قبل در خانه می‌گذراندند. ارتقاء تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی به نمونه‌های هوشمند مانند شیرآلات هوشمند باعث شده بود تا سبک زندگی افراد لوکس‌تر شود. اتاق‌هایی با طراحی‌های هندسی و المان‌های خاص نیز چالش‌های جالبی برای طراحان ایجاد کرده بود.

اما در سال ۲۰۲۲ چه چیزی پیش رو داریم؟

ما تحقیقات زیادی را در این مورد انجام دادیم و گفتگوهایی را که با برخی از با استعدادترین طراحان در این تجارت انجام گرفته بود بررسی کردیم تا ترندهای برتر طراحی داخلی آشپزخانه امسال را کشف کنیم. از پالت‌های رنگی جدید گرفته تا انتخاب مبلمان منحصر به فرد، همه و همه در این بخش آورده شده است. پس اگر تصمیم دارید در سال جدید تغییری عالی در خانه خود ایجاد کنید، حتما این مطلب را دنبال کرده و از ایده‌های موجود الهام بگیرید.

  1. طراحی بیوفیلیک

از آنجایی که وارد سال سوم همه‌گیری ویروس کرنا در جهان شده‌ایم، طراحان برای ایجاد پیوندی با دنیای طبیعی که در سال‌های اخیر از آن دور بودیم، طراحی بیوفیلیک را پیشنهاد می‌دهند. در این سبک طراحی، علاوه بر استفاده از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی هوشمند برای افزایش امکانات بهداشتی، تاکید طراح بر روی ایجاد محیط‌های آرام در حضور المان‌های مربوط به طبیعت است. روشنایی و تهویه مناسب، ترکیب گیاهان و ایجاد ارتباط بصری با طبیعت، همان چیزی است که در این سبک طراحی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

  1. الگوها و رنگ‌های پررنگ و زنده

طراحان در حال حاضر می‌گویند که انتظار می‌رود رنگ‌ها و الگوهای پررنگ را که یادآور دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی است را در طراحی داخلی آشپزخانه های جدید ببینند. همه‌ی تنالیته‌های رنگ سبز در دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۲ قابل اجرا می‌باشد تا پیوند با طبیعت و زنده شدن فضا حفظ شود. بهترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب شما، رنگ سبز کم‌رنگ و مایل به سدری است. حتی بسیاری از طراحان مانند بت دیانا اسمیت، از این رنگ در اتاق خواب خود نیز استفاده کرده‌اند.

الگوها و رنگ‌های پررنگ و زنده

  1. اکسسوری‌ها و جزئیات سنتی

در سال ۲۰۲۲، ما شاهد بازگشت بزرگ جزئیات سنتی به خانه‌ها هستیم. با تغییرات بسیار زیادی که در سراسر جهان طی چند سال گذشته رخ داده است، جای تعجب نیست که افراد زیادی میل به داشتن یک محیط گرم و راحت داشته باشند. هوشمندسازی تمام بخش‌های خانه مخصوصا شیرآلات ساختمانی و بهداشتی بسیار شرایط رفاهی افراد را ارتقاء داده است اما زمانی راحتی به بیشترین حد خود می‌رسد که یک حس نوستالژیک هم در فضا وجود داشته باشد. ترکیب الگوها، مبلمان چین‌دار و کارشده، قطعات عتیقه، همان چیزی است که در سال جدید در ترندهای جهانی خواهید دید. به طور کلی سال جدید، همه چیز برای ارج نهادن به ریشه‌ها و اصالت ما طراحی می‌شود.

  1. طراحی‌های هنری سه بعدی

در سال ۲۰۲۲، شاهد حرکت دکوراسیون داخلی به سمت هنرهای سه بعدی خواهید بود. مردم به دنبال این هستند که المان‌های نشان دهنده هوس، دسیسه و حیات را به دیوارها مسطح و ساده‌ی خود اضافه کنند، زیرا مدت زمان ماندن در خانه افزایش پیدا کرده است و باید چشم‌ها هم کمی سرگرم شوند. هر هنری که روی دیوار نصب می‌شود و می‌توان آن را به صورت برجسته نشان داد، برای ترندهای پیش رو قابل استفاده است.

  1. پایداری و عمر محصولات

پایداری و عمر مفید تمامی اجزا، یک موضوع اصلی و مهم برای همه‌ی افراد است. بررسی پایداری همه چیز یک امر ضروری است و واقعا هم قابل ستایش است که بسیاری از طراحان در تلاش هستند بهترین مواد را برای افزایش طول عمر دکوراسیون خانه‌ها استفاده کنند. خدا را شکر که در حال حاضر گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب در تمام بخش‌ها وجود دارد. چه در بخش سخت افزاری مانند شیرآلات ساختمانی و درب و پنجره، و چه در بخش اکسسوری و لوازم دکوری کوچک، روز به روز  طول عمر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

  1. فضاهایی با چالش‌های ذهنی

در سال جدید آگاهی عمیق‌تری از فضاهای خانه ما به خصوص طراحی داخلی آشپزخانه و تاثیر آن‌ها بر احساسات و رفاه اعضای خانواده به ما داده می‌شود. ما فضاهای بیشتری را خواهیم دید که دارای شخصیت و پیوندهای شخصی با علایق، سرگرمی‌ها و لذت‌های صاحب خانه هستند.

فضاهایی با چالش‌های ذهنی

  1. الگو قرار دادن دکور دهه ۷۰ میلادی

دکور و رنگ‌های دهه هفتاد به بازار دکوراسیون داخلی جهان بازگشته‌اند. رنگ‌های سفالی، مریم گلی، خردلی و همچنین المان‌های مبلمان در اواسط قرن مانند پایه‌های میخی روی کابینت‌ها و میزها، بافت‌های چوبی با رنگ ساج و پارچه‌هایی با بافت برجسته‌تر و شلوغ‌تر را بیشتر از قبل خواهیم دید. خودتان را برای تجربه یک زندگی لوکس و هوشمند و البته نوستالژی آماده کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *