Table of Contents

بررسی تخصصی شیر دوش‌های توکار و روکار

مقایسه شیر دوش‌های توکار و روکار

انتخاب دوش آب با توجه به تنوع بالای مدل‌ها و برندهای موجود در بازار و همچنین وجود اصطلاحات فراوان در صنعت لوله‌کشی می‌تواند دشوار باشد. اما ابتدا باید تحقیقات لازم را انجام دهید و پس از آن می‌توانید تصمیم گیری آگاهانه‌ای داشته باشید  در مورد این که کدام شیرآلات توکار ساختمانی و یا شیرآلات روکار بهداشتی برای حمام و بودجه شما مناسب است.

شیردوش‌های توکار

سیستم یک شیردوش توکار دقیقا به سادگی شیرآلات توکار در پشت کاشی‌ها و در محفظه‌ی دوش پنهان شده است. تنها قسمت قابل مشاهده شیر دوش مخفی صفحه کنترل و اهرم‌ها یا دستگیره‌ها است.بقیه قسمت‌ها کاملا دور از دید دیوار قرار دارند. مزیت اصلی داشتن این نوع شیر دوش این است که به طور موثری هر لوله و اتصالات زشتی را در حمام شما پوشانده تا ظاهری زیباتر ایجاد شود. قبل از خرید یک شیر حمام توکار ، مهم است که در مورد فرورفتگی پشت کاشی خود در محفظه دوش فکر کنید. شیرهای توکار دوش معمولاً به عمق فرو رفتگی حدود ۱۰۰ میلی‌متر نیاز دارند. اگر این فضا را در دسترس ندارید ، می توانید یک دیوار نازک مجازی روی دیوار دوش خود بسازید.

شیردوش‌های توکار

پس از کاشی‌کاری ، این قسمت به طور یکپارچه با بقیه اتاق شما ترکیب می‌شود و مکانی مناسب برای پنهان کردن شیر و لوله‌کشی است. اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید ، باید به جای آن یک شیر دوش روکار را انتخاب کنید. اغلب مشتریان سایت آریان فراز پرسام از ما سوال می‌پرسند که آیا دسترسی به شیر دوش مخفی در صورت ایجاد خرابی‌های آینده دشوار خواهد بود؟ در گذشته واقعا تعمیر این نوع شیرآلات بسیار هزینه‌بر و دشوار بود، اما در حال حاضر دریچه‌های مخفی ایجاد شده‌اند که برای ایجاد دسترسی به تجهیزات پشت کاشی‌ قابل استفاده‌اند.

شیرهای دوش روکار

برخلاف شیر دوش توکار که قطعات آن دور از چشم هستند، یک شیر حمام روکار معمولا متشکل از یک میله افقی است که خارج از دیوار نصب شده و تمام قسمت‌ها و تجهیزات خود را در داخل پکیج اصلی خود جای داده‌اند. این ظاهر چندان مناسب و مرتب نیست، اما معمولا خریداران به علت قیمت ارزان‌تر و نصب ساده‌تر، این نمونه‌ها را انتخاب می‌کنند. اگر دیوارهای آجری محکمی دارید و قادر به نصب شیر دوش توکار نیستید، شیرهای دوش روکار را انتخاب کنید چون محدودیت‌های شما را پشت سر می‌گذارند. این نوع شیر دوش‌ها سریع‌تر و راحت‌تر نصب می‌شوند زیرا فقط لازم است که لوله‌های آب سرد و گرم را به منبع اصلی متصل کنید.

شیرهای دوش روکار

این روش هزینه‌های نصب را نیز کاهش می‌دهد. اگر قصد بازسازی کلی و مجدد حمام خود را دارید، بهتر است اقدام به خرید شیرآلات ساختمانی کنید و حتی شیر دوش خود را نیز توکار انتخاب نمائید. اما اگر می‌خواهید تنها تغییر کوچکی در حمام داشته باشید و شیر دوش خود را تغییر دهید، گزینه روکار برای مناسب‌تر است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شیرهای توکار می‌توانند بر روی دیوار و دور از خروجی قابل کنترل نصب شوند. به عبارت دیگر شما می‌توانید دریچه ورودی دوش خود را روی یک دیوار نصب کنید اما کیت دوش خود را داخل دوش و در طرف مقابل قرار دهید. اگر بخواهید از شیر دوش روکار استفاده کنید، نمی‌توانید چنین امکانات و طراحی داشته باشید چرا که افزایش طول لوله کشی باعث نابود شدن دیزاین حمام شما خواهد شد و حتی بسیار هزینه‌بر هم می‌شود.

شیرهای دوش دستی

شیرهای دستی دوش ارزان‌تر بوده و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. آن‌ها را تقریبا می‌توان مانند یک شیر آب ساده در نظر گرفت که برای تنظیم جریان و دما، اهرمی را کج کرده و می‌چرخانید. از این نوع شیر دوش برای فشارهای آب زیاد و یا کم استفاده می‌شود. بهتر است قبل از خرید مسئله فشار آب ساختمان را بررسی کنید زیرا برخی از نمونه‌ها دارای آپشن افزایش فشار هستند. برای دیدن نمونه‌های متنوع از انواع شیر دوش‌ها می‌توانید از سایت آریان فراز پرسام دیدن نمائید و مشاوره‌ی رایگان تیم فروش و پشتیبانی ما را دریافت کنید.

شیرهای دوش دستی

به طور معمول یک اهرم واحد هم دما و هم دبی آب را کنترل می‌کند. هیچ کنترل ترموستاتیکی در این نوع شیرآلات وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر با حال خوش مشغول دوش گرفتن باشید و کسی در جای دیگری از خانه شیر آب را باز کند، باید به صورت دستی فشار و دمای آب را مجددا تنظیم نمائید. مسلما این شرایط برای هیچ کس دلچسب و مناسب نیست. مخصوصا اگر فرزند خردسال دارید، بهتر است به هیچ عنوان از این شیرآلات استفاده نکنید تا سلامت کودک شما در خطر نباشد. اگر به تنهایی زندگی می‌کنید، می‌توانید شیرهای دوش دستی را انتخاب کنید در غیر اینصورت بهتر است کمی هوشمندانه‌تر از پول خود و امکانات موجود در بازار بهره‌مند شوید.

شیر دوش ترموستاتیک

هدف از طراحی و استفاده‌ی شیر دوش ترموستاتیک کنترل دقیق دمای آب حمام است. شیر دوش ترموستاتیک برای حفظ تغییرات دمای آب در بازه‌‌ی ۲ درجه سانتی گراد طراحی شده است. بنابراین هنگام دوش گرفتن واریانس قابل توجهی در تغییر دما را احساس نمی‌کنید. در صورت کاهش ناگهانی جریان ورودی آب گرم یا سرد، دریچه ترموستاتیک برای جبران و حفظ دمای مطلوب شما فعال می‌شود. در صورت خرابی آب گرم یا سرد، دریچه‌های ترموستاتیک بسته می‌شوند تا از سوختگی پوست بدن شما جلوگیری شود. معمولا یک شیر دوش ترموستاتیک، بسته به تعداد خروجی‌هایی که می‌خواهید کنترل کنید، دارای ۲ یا ۳ اهرم است. یکی از اهرم‌ها مستقل از گزینه‌های کنترل دما عمل می‌کند.

شیر دوش ترموستاتیک

هنگامی که موقعیت دمای مناسب خود را تعیین کردید، می‌توانید از آن استفاده کنید و دمای مورد نظر را برای دوش خود تعریف کنید تا هر زمان که اقدام به دوش گرفتن کردید، به سرعت دمای آب مطلوب شما فراهم شود. با این روش شما دیگر نیازی به صرف وقت و انرژی برای پیدا کردن دمای مورد نظر در طی هر بار استحمام خود ندارید.

همچنین با کمک این آپشن در مصرف آب و انرژی گرمایی نیز صرفه‌جویی خواهد شد. شیرهای دوش ترموستاتیک نیز می‌توانند به صورت دیجیتالی برای فراهم کردن دمای دقیق‌تر، کنترل شوند. یک پانل کنترل از راه دور را می‌توان داخل یا خارج از محفظه دوش خود نصب کنید، بنابراین نیازی نیست که وقتی زیر دوش قرار گرفته‌اید تنظیمات دلخواه را پیاده سازی کنید. برای خرید شیرآلات توکار و همچنین تمامی تجهیزات بهداشتی لازم برای بازسازی حمام می‌توانید به بخش محصولات وب سایت ما رفته و تمامی اطلاعات محصولات را از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین تیم آریان فراز دریافت نمائید.

بررسی شیر دوش‌ها در یک نگاه :

شیر دوش توکار:

  • قسمت‌های تجهیزات کار پنهان است در نتیجه فضا منظم‌تر به نظر می‌رسد.
  • هزینه خرید و نصب آن بیشتر است.
  • انعطاف پذیری بیشتر با قرار دادن شیر و خروجی‌ها دارد.
  • گزینه ها ، اشکال و سبک های طراحی بیشتری برای مطابقت با دیگر شیرآلات توکار و بقیه اجزا حمام دارد.

شیر دوش روکار:

  • کل سیستم و دریچه در معرض دید است پس ظاهر منظمی ندارد.
  • نصب آن سریعتر و در نتیجه ارزانتر است و اغلب هزینه کمتری برای خرید آن صرف می‌شود.
  • کیت دوش به دلیل داشتن شیلنگ دوش باید با شیر قرار گیرد.
  • گزینه های طراحی محدودتری نسبت به سایر نمونه‌ها دارد.

منبع: https://www.drench.co.uk/blog/buying-guides/types-of-shower-valves

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *