Table of Contents

7 گام آسان برای تعویض شیرآلات آشپزخانه

آموزش تعویض شیرآلات آشپرخانه

ما در تیم وبلاگ نویسی سایت آریان فراز پرسام، امیدواریم اطلاعاتی که در ادامه به شما ارائه می‌دهیم موثر واقع شود. دستگیره‌های شیرآلات آشپزخانه تنوع بسیار زیادی دارند و برای هر خانه‌ای ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل باید ابتدا شیر آشپزخانه خود را شناسایی کنید.

اگر فکر می‌کنید ممکن است شرایط پیچیده‌ای هنگام تعویض شیرآب آشپزخانه شما پیش بیاید، بهتر است با یک لوله‌کش حرفه‌ای تماس گرفته و از کمک او استفاده کنید.

برای این که بدانید کدام شیرآلات بهداشتی و ساختمانی برای خانه‌ی شما مناسب است، توصیه می‌کنیم دیگر مطالب وبلاگ ما را در این مورد مطالعه نمائید. قبل از این که بخواهید شیر جدید خود را نصب کنید، مطلب زیر را دنبال کنید تا از نکاتی که باید قبل از نصب شیر جدید بدانید، آگاه شوید و اشتباهات رایج در این مراحل را بشناسید. به عنوان مثال اگر بعد از نصب شیر شما دچار نشتی باشد، امکان دارد دلیل آن معیوب بودن خود شیر جدید خریداری شده باشد. شاید هم علت آن نصب نامناسب شما بوده است یا حتی در حین حمل و نقل به شیر آسیب رسیده باشد. در این موارد ما توصیه می‌کنیم از شیرآلاتی استفاده کنید که ضمانت کافی برای تامین قطعات یدکی را دارا باشند.

به طور کلی برای تعویض شیرآلات آشپزخانه کافی است ۷ مرحله‌ی ساده‌ی زیر را دنبال کنید.

تعویض شیرآلات آشپرخانه – گام اول :

برای شروع تعویض شیرآلات آشپزخانه ابتدا باید مطمئن شوید که منبع آب سرد و گرم شما به طور کامل قطع شده است.

گام دوم:

نشانگرهای سرد و گرم روی اهرم یا دستگیره‌های شیر را جدا کرده و با کمک یک پیچ گوشتی مناسب، دستگیره‌ها را جدا کنید. وقتی نشانگرها را برداشتید، می‌توانید پیچ کوچک برنجی موجود در مرکز دستگیره را ببینید. این پیچ را باز کنید تا بتوانید دستگیره را جدا کنید. اگر هیچ قسمتی در مرکز برای جداسازی آن دیده نشد، بهتر است زیر دستگیره را بررسی کنید چون در این قسمت اغلب پیچ وجود دارد.

تعویض شیرآلات آشپرخانه – گام سوم:

هنگامی که دستگیره شیر برداشته می‌شود، ممکن است همچنان یک لایه یا پوشش سوپاپ درون شیرآلات ظرفشویی شما وجود داشته باشد. با چرخاندن این سوپاپ خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌توانید آن را جدا کنید. شاید یک پیچ گراب در قسمت زیر این پوشش وجود داشته باشد، برای باز کردن آن باید از آچار آلن استفاده کنید. بعد از این مرحله، دریچه شیر باید در معرض دید شما قرار بگیرد.

تعویض شیرآلات آشپرخانه - گام سوم:

ممکن است شیر آب آشپزخانه شما درگیر رسوبات آهک شده باشد و نتوان مراحل بعدی را به راحتی به انجام رساند. برای اینکه رسوبات را پاک کنید، شیر را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول ۵۰-۵۰ آب و سرکه قرار دهید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تمام رسوب آهکی، حذف شوند. بعد از هر مرحله پاکسازی، حتما شیرآب را بشویید و بعد فرآیند پاکسازی را تکرار کنید.

گام چهارم:

قدم بعدی در تعویض شیرآلات آشپزخانه این است که با آچار، شیر برنجی را شل کنید. برای این کار باید آچار را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. محل قرار گیری آچار باید زیر اسلاین‌ها یا همان بخشی که دستگیره را به بدنه متصل می‌کند باشد. مهره‌ی شر دقیقا در این محل ثابت شده است.

تعویض شیرآلات آشپرخانه - گام چهارم:

سوپاپ داخلی را در جهت عقربه‌های ساعت پیچ کنید. روی یک شیر استاندارد ۲ اهرمی که به کمک آن‌ها می‌توان جریان آب را قطع یا وصل کرد، دو سوپاپ داخلی وجود دارد. طرف گرم را باید خلاف جهت ایستادن خود بچرخانید، یعنی به سمت دیوار و پشت شیر آب و برای اهرم آب سرد، شیر را به سمت خود و سمت پایین بکشید تا شیر شل شود. برای جدا کردن آن باید موافق با جهت عقربه‌های ساعت شیر را بچرخانید. همانطور که شیر را شل می‌کنید ممکن است مقداری آب نشت کند. از این بابت نترسید. این همان میزان آبی است که در محفظه شیرآلات بهداشتی هر خانه‌ای ممکن است باقی‌مانده باشد.

تعویض شیرآلات آشپرخانه – گام پنجم:

شیر جدید را جایگزین شیر قدیمی کنید و آن را در بدنه شیر آشپزخانه محکم کنید. نیازی نیست آن را بیش از حد محکم کنید.

گام ششم:

بعد از این که شیر جدید را نصب کردید، تنها کار باقی مانده، تعویض دستگیره‌های شیر جدید است. پیچ کوچک برنجی دستگیره‌ها روی خود شیر محکم کرده و نشانگرهای شیر را روی آن‌ها نصب کنید.

گام هفتم:

شیر اصلی خانه را باز کرده تا جریان آب وارد لوله‌ها شود. بهتر است در این مرحله شیر آب را باز کرده و نشتی شیر آب را تست کنید. با این کار می‌توانید قبل از وقوع حادثه، نشتی را رفع کنید.

منبع : https://www.tapsandsinksonline.co.uk/7-easy-steps-to-replace-kitchen-tap-valve/

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *