Table of Contents

4 روش ساده برای تمیز کردن رسوب شیرآلات

از بین بردن لکه‌ها و رسوب شیرآلات شما

وجود شیرآلات بهداشتی و ساختمانی تمیز و بدون لکه که انعکاس نور را ایجاد می‌کنند، می‌تواند ظاهر آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی شما را شبیه به یک فضایی با ارزش طراحی صد میلیونی تبدیل کند. با این حال باید با واقعیت کنار آمد و قبول کرد که شیرآلات ما برای همیشه تمیز باقی نمی‌مانند و در صورت عدم رسیدگی به موقع به پاکسازی آن‌ها، شاهد رسوب شیرآلات و تجمع وحشتناکی از کثیفی و زباله خواهیم بود.

چرا تمیز کردن رسوب شیرآلات بهداشتی اهمیت دارد؟

علاوه‌بر ظاهر ناخوشایند و کثیف، شیرآلات ما مستعد رشد میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف هستند. انواع خاصی از میکروب‌ها می‌توانند تاثیرات منفی بر شیرآلات و سلامت ما داشته باشند و باعث ایجاد لکه‌های سطحی و حتی بوی مامطبوع شوند. از آنجایی که این وسایل اغلب به طور منظم آب گرم را پمپاژ و خارج می‌کنند، محیط گرم و مرطوب مورد نیاز برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها همیشه در نزدیکی آن‌ها فراهم است. با توجه به مناسب بودن شرایط، تنها بیست دقیقه کافی است تا میکروب‌ها تکثیر دو برابری روی سطح شیرهای آشپزخانه و حمام داشته باشند.

این مسئله شاید در ابعاد آشپزخانه یک خانه خطر جدی محسوب نشود، اما در نظر بگیرید که در فضاهای عمومی مانند بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و توالت‌های عمومی عدم تمیز کردن و آلوده بودن شیرآلات تا چه اندازه خطرناک خواهد بود. میکروب‌هایی که روی سطوح شیرآلات توکار مورد استفاده عموم رشد می‌کنند می‌توانند به راحتی منتقل شده و به عموم مردم سرایت کنند.

چرا تمیز کردن رسوب شیرآلات بهداشتی اهمیت دارد؟

تمیز کردن شیرهای سینک به دلیل جنس بدنه اشکال نامناسب آن‌ها می‌تواند کمی دشوار باشد. با این حال، کثیف ماندن آن‌ها برای مدت طولانی می‌تواند به کدر شدن آن‌ها منجر شود و احتمال آلوده شدن فضا به میکروب‌ها افزایش می‌یابد.

استفاده از محصولات تمیز کننده مناسب نه تنها می‌تواند فرآیند تمیز کردن را برای شما آسان‌تر کند، بلکه احتمال این که آسیبی به روکش و بدنه شیرآلات وارد شود بسیار کاهش پیدا می‌کند. اگر وسایل حمام و سینک آشپزخانه شما کثیف به نظر می‌رسند و می‌خواهید دوباره آن‌ها را درخشان و تمیز ببینید، ما چهار نکته اصلی و مفید را که طبق تجربیات فروش و مشاوره با مشتریان خود در سایت آریان فراز پرسام بدست آورده‌ایم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

۱- روکش بدنه شیرآلات خود را بشناسید.

اینکه جنس بدنه شیر و سینک خانه خود را بشناسید بسیار مهم است، چرا که مشخص می‌کند کدام محصولات و ابزار تمیز کننده برای تکمیل کار بهتر خواهد بود. بهتر است برای بررسی جنس بدنه از طریق خود سازندگان و کاتالوگ‌های رسمی اقدام کنید و اگر این منابع را در اختیار ندارید، از فروشندگان سوال کنید و مطمئن شوید که روکش شیرآب شما از چه متریالی ساخته شده است. شاید روکش موجود در مقابل اسفنج‌های اسکراب یا برس‌های زبر مقاومت کافی نداشته باشد. در بیشتر موارد، اگر از یک پارچه تمیز کننده مناسب استفاده کنید کافی است.

۲- از مایع ظرفشویی و آب گرم برای تمیز کردن رسوب شیرآلات استفاده کنید.

اگر شیرآلات ساختمانی شما خیلی کثیف نیستند، بهتر است از محلول مایع ظرفشویی و آب گرم و البته یک پارچه تمیز کننده برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید.

2- از مایع ظرفشویی و آب گرم برای تمیز کردن رسوب شیرآلات استفاده کنید.

بعد از این که سینک و شیر آب را با مایع ظرفشویی شست‌و شو دادید، از یک پارچه تمیز استفاده کنید و آن را خشک کنید. برای برق انداختن شیر آب نیز باید با یک پارچه تمیز و خشک آن را به طور کامل خشک کرد.

۳- برای از بین بردن تجمع آلودگی‌ها، از سرکه سفید استفاده کنید.

اگر رسوبات، آلودگی‌ها و لکه‌های سخت روی سینک و شیرآلات شما ایجاده شده است، بهتر است از سرکه سفید برای از بین بردن آن‌ها کمک بگیرید. نصف فنجان سرکه سفید را به نصف فنجان آب داغ اضافه کنید و یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته کنید. ابتدا مقداری از این محلول را روی یک بخش کوچک از شیرآلات خود تست کنید تا مطمئن شوید به آن‌ها آسیبی نمی‌رساند و بعد اقدام به تمیز کردن بخش‌های دیگر نمایید.

۴- مسواک و جوش شیرین، ترکیب قوی از بین برنده لکه‌ها

جوش شیرین در تمیز کردن بیشتر سطوح عالی عمل می‌کند و قدرت آن اثبات شده است. توصیه می‌کنیم مقدار کمی از جوش شیرین را روی یک مسواک قدیمی بمالید و یک قطره آب به آن اضافه کنید. از این ترکیب در اطراف شیرهای آشپزخانه و حمام خود نیز استفاده کنید تا لکه‌های سخت را از بین ببرد. بعد از استفاده از جوش شیرین حتما توجه داشته باشید که باید با آب گرم آن را شسته و بلافاصله با یک دستمال خشک کل شیر آب و سینک را خشک کنید.

4- مسواک و جوش شیرین، ترکیب قوی از بین برنده لکه‌ها

یک توصیه مهم: برخی از لوازم تمیز کردن سینک و شیرآلات خواص ضد میکروبی و آنتی باکتریال دارند. پیشنهاد سایت آریان فراز پرسام به شما این است که از چنین لوازمی برای روتین لوازم بهداشتی ساختمانی خود استفاده کنید تا همیشه سالم و ایمن بمانند.

منبع : https://www.microban.com/blog/4-key-tips-to-remove-grime-and-gunk-from-sink-faucets

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *