Table of Contents

نکاتی که قبل از خرید وان حمام باید بدانید

طبق تجربه تیم توسعه ما در سایت آریان فراز پرسام، هنگام خرید وان حمام ، اغلب افراد احساسی تصمیم می‌گیرند و خود را درحال لذت بردن از یک حمام عالی تصور می‌کنند. اما بهتر است ابتدا بدانید که به دنبال چه نوع وانی برای حمام خود هستید و بعد اقدام به خرید نمایید. قبل از پرداخت هزینه، چیزهای بیشتری از طرح و رنگ وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

داشتن یا نداشتن وان حمام

اول تصمیم بگیرید که آیا واقعا یک وان برای حمام خود نیاز دارید یا خیر. دوش گرفتن معمولا یک امر روزانه و روتین مشخص است. در مقابل، استفاده گهگاهی از وان حمام صرفا یک تفریح یا لذت است. اگر وان داغ را برای از بین بردن استرس خود لازم می‌دانید، به خواندن این بخش ادامه دهید. اما اگر اهل صرف زمان بیشتری در حمام خود نیستید، بدون وان حمام بروید، به خصوص اگر فضای شما تنگ و کوچک است. شما می‌توانید این فضای ذخیره شده را با یک دوش بسیار بزرگ و یا یک نیمکت مناسب جایگزین کنید.

فضای قرار دادن را قبل از خرید وان حمام مشخص کنید.

اگر در حال بازسازی هستید، با گذاشتن وان و شیرآلات بهداشتی در محل اصلی خود، تا حد زیادی در هزینه‌های لوله‌کشی صرفه‌جویی خواهید کرد. هنگامی که تصمیم گرفتید وان را در کجا باید قرار دهید، مکان آن، وان مورد نیاز شما را معین خواهد کرد.

خرید انواع وان حمام

طاقچه سه جداره یا وان توکار یکی از متداول‌ترین سبک‌های نصب شده است. این وان‌ها از سه طرف دیواره دارند. به طور معمول، فقط یک طرف طراحی به خصوصی دارد، زیرا فقط یک طرف آن قابل مشاهده است. اگر در کنار آن از یک دوش یا دیگر شیرآلات توکار استفاده می‌کنید، باید دیوارهای فضا ضد آب باشند.

انواع وان حمام

برخی از وان‌ها گوشه‌ای مثلثی دارند و معمولا فقط یکی از ضلع‌های آن کامل شده است، زیرا دو طرف دیگر مقابل دیوار قرار می‌گیرند. بخش قابل مشاهده می‌تواند منحنی باشد.

یک وان قطره‌ای از همه طرف توسط یک قاب پشتیبانی می‌شود. حتی ممکن است روی یک سکو قرار گیرد. بسیاری از وان‌های کشویی از اکرلیک سبک ساخته شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند عمیق‌تر و بزرگتر از وان‌هایی باشند که از مواد سنگین‌تر ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها با صندلی‌های قالب‌بندی شده ارائه می‌شوند تا شما در حمام تجربه‌ی راحت‌تری داشته باشید.

متریال سازنده انواع وان حمام

وان‌های حمام نیز مانند شیرآلات بهداشتی و ساختمانی تنوع زیادی دارند و در همه اشکال، اندازه‌ها و متریال مانند فلز، چینی، اکرلیک، شیشه، چدن و حتی سنگ و چوب ساخته می‌شوند. از بعد زیبایی‌شناختی، مقاومت در برابر زیبایی مس کار بسیار سختی است، اما برخی نگران انتقال گرما از وان به محیط هستند.

متریال سازنده انواع وان حمام

در طراحی‌های نوین، بدنه مسی وان به صورت دوجداره ارائه می‌شود تا به حفظ گرما کمک کند.با حمام در یک وان گرانیتی یا سنگی، حس حمام در طبیعت را تجربه کنید.شاید برای شما جالب باشد که بدانید یک وان پنجه‌ای قدیمی یا ایستاده نیازی به چدن ندارد و از یک کامپوزیت سطح جامد مشخص ساخته شده‌اند.

انتخاب اندازه وان حمام

قبل از خرید حتما تصمیم بگیرید که وان شما تا چه اندازه باید بزرگ باشد. در هنگام تصمیم‌گیری به امکانات مورد نظر تمامی افرادی که می‌خواهند از آن استفاده کنند توجه کنید. این مسئله را نیز مورد توجه قرار دهید که هنگام استفاده برای پر کردن آن چه میزان آب نیاز است و چقدر هدر رفت آب خواهید داشت.

انتخاب اندازه وان حمام

از خود بپرسید که آیا می‌خواهید تنهایی حمام کنید یا خیر. اگر می‌خواهید بچه‌های کوچک را در وان حمام کنید، سعی کنید حداقل بزرگترین مدل موجود را تهیه نکنید تا کنترل کافی بر روی فضای داخل وان داشته باشید و خطری کودک شما را تهدید نکند.

اگر فرد مسنی در خانه دارید، به دنبال وان‌هایی باشید که مطابق با ADA طراحی شده‌اند. آن‌ها دارای کفی غیرلغزنده و ریل‌های دستگیره هستند، بزرگتر از حد معمول ساخته می‌شوند، از سه طرف قابلیت دسترسی دارند و گاهی اوقات یک در خروجی دارند تا بتوان بدون نیاز به بالا رفتن از پله داخل آن وارد شد.

خرید وان حمام – هرگز فراموش نکنید.

وان خود را بدون دوش خشک تهیه نکنید. چک کنید که آیا وان با ارگونومی بدن و پشت شما مطابقت دارد یا خیر. نکته مهم دیگر این که مطمئن شوید آبگرمکن فعلی شما می‌تواند وان را پر کند. داشتن یک وان با ظرفیت ۵۰ گالن و آبگرمکنی با ظرفیت ۴۰ گالن، باعث می‌شود شما هرگز نتوانید از وان گرم استفاده کنید.

منبع : https://www.hgtv.com/design/rooms/bathrooms/buying-a-bathtub-without-getting-soaked
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *