Table of Contents

راهنمای نصب دوش توکار

نصب دوش توکار

ما در سایت آریان فراز پرسام، تنوع بسیار زیادی از دوش‌های توکار را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم که این تنوع سبب می‌شود شما انتخاب راحت‌تری داشته باشید. این نوع دوش یک پیچ و تاب مدرن در حمام‌های سنتی است و فضای شما را بزرگتر نشان می‌دهد. این سیستم بسیار تمیز و خطی است و به همین دلیل مردم با علاقه‌ی بسیار زیادی تصمیم به تهیه آن می‌گیرند.

نصب دوش توکار ممکن است در هنگام بازسازی یک حمام کار اضافی بیشتری داشته باشد اما زمانی که حمام خود را می‌خواهید در جهت  بهبود تغییر دهید، صرف هزینه‌ی بیشتر برای نصب چنین سیستمی، اصلا غیر عقلانی نخواهد بود. باید در نظر داشته باشید که دوش‌های توکار، دریچه‌های مخفی برای تعمیرات دارند. یعنی این دریچه‌ها بخش مهمی از فرآیند نصب دوش هستند و مهم است که بدانیم آیا آن را به درستی و به صورت ایمن نصب کرده‌ایم یا نه.تمام سیستم لوله‌کشی باید توکار و مخفی باشد. اگر مطمئن نیستید که می‌توانید تمام مراحل نصب را خودتان انجام دهید، از یک متخصص کمک بگیرید. اما ما در ادامه دستورالعمل گام به گام برای نصب دوش توکار را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

راهنمای گام به گام نصب دوش توکار

شما باید در ابتدا مطمئن شوید که فضای کافی برای نصب دوش و یا دیگر شیرآلات توکار ساختمانی را دارید. مطمئن شوید که کیت دوش توکاری که خریداری کرده‌اید دقیقا متناسب با حمام شما است.

وقتی نوبت به شیر می‌رسد، محل قرار گیری آن به مشخصات دیواری که می‌خواهید سیستم را بر روی آن نصب کنید بستگی دارد. اگر اتصالات دریچه دوش توکار شما به یک دیوار محکم وصل شده است، باید آجر کاری را دنبال کنید و تشخیص دهید که آیا شیرآلات شما در عمق مناسبی نصب شده‌اند یا نه و آیا شرایط مناسبی برای دریافت آب از لوله‌ها را دارد؟ اینکه بتوانید در جای مناسبی خروجی آب یا همان سر دوش را تعبیه کنید، بسیار مهم است.

راهنمای گام به گام نصب دوش توکار

توجه داشته باشید چیزی که در مورد نصب دوش و یا حتی دیگر شیرآلات توکار مشکل است، این است که اگر قرار باشد دریچه در دیواره حفره داخلی قرار گیرد، باید بدانید که آیا فضای کافی برای آن وجود دارد؟ دانستن این موضوع از این جهت بسیار مهم است که باید آگاه باشید هنگام دوش گرفتن چقدر فضا در اختیار دارید و چه امکاناتی در این لحظه در اختیار دارید. با فرض این که فضای کافی دارید، بحث را ادامه می‌دهیم.

کارهای مهم و ضروری :

  • نقطه‌ای از دیوار را که می‌خواهید شیر دوش را روی آن نصب کنید، مشخص نمائید. یک خط مرکزی رسم کرده و مطمئن شوید این خط حداقل ۵۰ میلی‌متر از جایی که صفحه دوش در آن نصب می‌شود، فاصله داشته باشد تا هنگام نصب لوله‌ها مشکلی ایجاد نشود.
  • سر دوش را روی دیوار قرار دهید و دقیقا جایی را که می‌خواهید به طور ثابت در آن قسمت نصب شود علامت بزنید. مطمئن شوید فاصله‌ی مناسبی برای این کار در نظر گرفته‌اید تا هنگام محکم کردن مهره‌ها به چالش بر نخورید. قبل از اینکه اقدام به خرید شیرآلات دوش توکار خود نمائید، بهتر است این اندازه‌ها را به طور تقریبی مشخص کنید.
  • از یک تراز برای مشخص کردن مسیرهای نصب استفاده کنید و با یک ماژیک یا خودکار مناطق انتخابی را علامت بزنید. قسمت پشتی دوش را اندازه بگیرید تا متوجه شوید چه اندازه‌ای باید دیوار را حفر کرده یا برش دهید.
  • از یک دستگاه تراش کوچک برای علامت‌گذاری تمام علائم روی دیوار استفاده کنید.در ناحیه‌ای که قرار است دریچه را تعبیه کنید، یک الگوی صلیب مانند را برش دهید. این کار دیوار را ضعیف می‌کند و می‌توانید راحت‌تر تکه‌های کوچک را از دیوار خارج کنید. جداسازی تکه‌های بزرگتر ممکن است به دیوار آسیب برساند. تا جایی که می‌توانید قطعات را کوچک کرده و یا قطعات کوچک را انتخاب کنید.
  • اکنون زمان نصب دوش توکار بر روی دیوار است. آن را در محل تعیین شده پیچ کنید و از یک تراز استفاده کنید تا مطمئن شوید به طور کاملا صاف نصب شده است. همین امر در مورد اهرم‌ها و پریزهایی که تا سر دوش بالا رفته و به سمت سر دوش و شلنگ کناری می‌روند نیز صدق می‌کند.

کارهای مهم و ضروری :

  • برای بخش لوله‌کشی، اطمینان حاصل کنید که تمام لوله‌ها به درستی در داخل دیوار قرار گرفته و متصل شده‌اند. آب سرد و گرم را روشن کنید تا کاملا مطمئن شوید همه چیز به درستی وصل شده است و هیچ گونه نشتی در آن‌ها وجود ندارد.
  • وقتی کاملا مطمئن شدید که تمام مراحل به درستی انجام شده‌اند، شکاف بین لوله‌ها و دیوار را پر کنید. از فوم کمک بگیرید تا همه چیز محکم شود و پس از خشک شدن، قسمت‌های اضافی آن را حذف کنید.
  • هنگام نصب پانل دوش، آن را روی اتصالات مخفی دریچه دوش قرار دهید یا این که کاشی‌ها را روی آن نصب کنید. می‌توانید کاشی‌ها را روی این بخش نصب کنید تا پنهان شود. این کار برای ظاهر شیک حمام شما بسیار مهم است.
  • کارتریج ترموستاتیک و پیچ را در جای خود به صورتی که بتوانید بعدا در صورت نیاز آن را جدا کرده یا تعویض کنید، محکم کنید. پس از آن، ماژول دیورتر بالایی را پیچ کنید.
  • صفحه دوش را در جای مشخص خود قرار دهید و آن را با دقت پیچ کنید، سپس دستگیره‌ها را روی آن قرار دهید. فیتینگ گوشی را به سوراخ پانل پیچ کنید و پس از انجام این کار، شلنگ سر دوش یا همان گوشی را به فیتینگ نصب کنید. برای آخرین مرحله، سر دوش را در بالای دوش وصل کنید.

 

برای داشتن یک دکوراسیون مینیمال و زیبا، بهتر است اقدام به خرید شیرآلات توکار ساختمانی نمائید. انواع شیرآلات در بازار وجود دارد که باید طبق نیاز و سلیقه‌ی خود از نمونه مورد نظر خود را بیابید. شاید تصور کنید این کار ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد، اما نتیجه آن، ارزش هر هزینه و ریسکی را خواهد داشت.

منبع: https://www.grohe.co.uk/en_gb/our-service/installation-video/fit-concealed-shower.html

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *