Table of Contents

6 رنگ متنوع برای طراحی محیط آشپزخانه

۶ رنگ آشپزخانه تایید شده توسط طراحان داخلی

سال های نه چندان دور آشپزخانه هایی با رنگ خنثی طرح یا سبکی تحقیرآمیز به نظر می رسید. اما اخیرا، ما توجه بیشتری به فضاهایی مثل آشپزخانه که در طول روز مدام با آن سر و کار داریم می کنیم. به این ترتیب استفاده از رنگ های متنوع جزئی از ترندهای سال های اخیر شده اند. با اضافه شدن رنگ های متنوع در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها، هم اکنون دنیای جدیدی گشوده شده، به نحوی که طیف های رنگی از آبی پرطاووسی برای کابینت ها تا صورتی برای یخچال ها را می توانیم مشاهده کنیم. در این مقاله ما سعی کرده ایم نظرات طراحان داخلی در مورد استفاده از رنگ های متفاوت را گرداوری کنیم. حتی خرید مایع ریز اتوماتیک هم می تواند جزئی از سبک طراحی نوین آشپزخانه های امروزی باشد.

نتیجه استفاده از رنگ های متنوع درست مثل زمانی که هوای تازه تنفس می کنیم، بی نظیر خواهد بود. در واقع استفاده از این مدل طرح ها باعث تزریق حس پویایی و زنده بودن به محیط خانه می شود. از طرفی به مالکان اجازه می دهد تا در طراحی های خود کاملا شخصی سازی نمایند. پس اگر شما هم مثل ما توجه ویژه ای به استفاده از رنگ های متنوع برای آشپزخانه دارید، با ما همراه باشید.

سبز و سفید

تصویری که در بالا مشاهده می کنید آشپزخانه ای طراحی شده توسط تانیا کاسیل می باشد، او طراحی چیره دست در استفاده از رنگ های تیره و کِدِر بدون از بین بردن صمیمیت فضا محسوب می شود. سقف ها همگی گسترده بوده و دیوارها با رنگ سفید روشن نقاشی شده اند. همچنین کابینت های پایینی و کانتر جزیره ای به همراه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی و سینک پایدارتر به نظر می رسند.

سبز و سفید

کاسیل طراحی خود را این طور بیان می کند: «ما قصد داشتیم کاری کنیم تا کانتر جزیره ای بعنوان فضایی سرگرم کننده در وسط آشپزخانه محسوب شود. به این منظور من رنگ سبز پر رنگ را جهت تطبیق با محیط انتخاب کرده و رنگ سفید را نیز اضافه نمودم. کف پوش چوبی نیز پایان بخش طراحی من بود. در نهایت با انداختن یک قالیچه به رنگ قرمز روشن ثابت کردم که قرمز و سبز ترکیب کلاسیکی هستند که همچنان می توانند جلوه ای مدرن به محیط ببخشند».

آبی تیره، مشکی و طلایی

کابینت های آبی بدون شک یکی از برترین ترندها در پنج سال اخیر به شمار می آیند. اما از آن جایی که این رنگ قابلیت ترکیب و هماهنگی بی نظیری با سایر رنگ ها دارد، ما همواره تلاش داریم تا راه های تازه برای استفاده از آن بیابیم. و هنگامی که طراح مشهور جیل مارلو قصد داشت در سال گذشته، تغییر دکوراسیون خانه خود را تکمیل کند، توجهش به ترکیبات تازه ای از رنگ آبی تیره جلب شد. آبی ناوی و طلایی ترکیب تازه ای به همراه مشکی گرافیتی و سفید بوجود آورد. بنابراین همانطور که از فضا مشهود است، کانتر جزیره ای به همراه شیرآلات بهداشتی و سینک تکمیل کننده دکوراسیون آشپزخانه می باشند. همچنین شما می توانید برای مشاهده طرح های مختلف شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

آبی تیره، مشکی و طلایی

او طرح خود را این طور شرح می دهد: «آشپزخانه آبشار مانند رویایی من جایی است که من و اعضای خانواده در آن به روش های مختلف وقت می گذارنیم، مثلا میان وعده می خوریم، تکالیفمان را انجام می دهیم و در نهایت غذا صرف می کنیم.». از طرفی به جای قرار دادن یخچال در میان کابینت ها، مارلو برای یخچال مشکی مات خود، از رنگ های آبی ناوی و مشکی بصورت پشت سر هم بهره برد. نتیجه نهایی چیزی بیش از عناصر طبیعی به شکل فلز و چوب بود. «برای جذاب تر شدن فضای اتاق، ما رنگ های گرم مثل دستگیره های طلایی و روکش های زیبا اضافه کردیم». در واقع این ها طراحی های متمایز دیگری هستند که در ماه های آینده اجرا خواهیم کرد.

چوب + سفید

جمله مشهوری است که می گوید: «کمتر همیشه بیشتر است». شاید همه ما با این جمله مخالف باشیم، اما در این این ترکیب رنگ، همه چیز دقیقا درست است. لیندی گالوی طراحی است که یک ترکیب رنگ کم جنب و جوش را به چیزی کاملا متمایز در آشپزخانه تبدیل کرد. به نحوی که با استفاده از کاشی به فضا عمق بخشیده و حالی طبیعی به طرح داده است.

چوب + سفید

او طرح خود را این طور بیان می کند: «ما این آشپزخانه را با جلوه ای از زیبایی و کارآیی در هم آمیخته ایم». در حالی که تنها ترکیب رنگ واقعی که از کابینت های جزیره ای نشأت می گیرد، اتاقی پر از وسایلی است که چشم ها را به خود خیره می کند. کاشی های خنثی به شکل استخوان ماهی طرحی پایدار و در عین حال متنوع در دیوارها ایجاد کرده است. در حالی که زنجیره ترکیب رنگ گرم کابینت ها (البته نه خیلی گرم) هماهنگی فوق العاده ای  با کانترها بوجود آورده است. در نهایت ترکیب فلزات به شکل دستگیره درآورها، شیرآلات بهداشتی و اتصالات چراغ ها منجر به ایجاد فضایی متفاوت در این آشپزخانه شده است.

مشکی، سبز و زرد

ترکیب رنگ مشکی، سبز و زرد مناسب همه افراد نمی باشد. اما هر کدام از ما با دیدن چنین ترکیبی، توجهمان به شدت جلب می شود. چرا که ترکیبی کاملا غیر منتظره به حساب می آید. لیز کن طراحی که ترکیب فوق را خلق کرده معتقد است برای آشپزخانه های کوچک استفاده از رنگ های پر هیجان در کنار شیرآلات بهداشتی براق باعث بزرگتر دیده شدن فضا خواهد شد.

مشکی، سبز و زرد

او نظر خود را اینگونه شرح می دهد: «برای آشپزخانه های کوچک با امکانات محدود، مانند طرحی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، من علاقه به اضافه کردن کمی سلیقه شخصی با ترکیب کردن مشکی تیره دارم». او صحبت های خود را این طور ادامه می دهد: «با ترکیب رنگ هایی مثل زرد یا سبز کاملا روشن، فضایی بی نظیر در اختیار دارید که وقتی نیمه شب به آشپزخانه می روید، به شما کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین اضافه کردن رنگ سفید در کابیت ها به فضا اجازه کمی نفس کشیدن می دهد».

صورتی، آبی تیره و برنجی

شاید بسیاری از ما برای دکوراسیون آشپزخانه خود عاشق آبی روشن باشیم، اما صورتی هم می تواند گزینه ای غیر منتظره محسوب شود.

صورتی، آبی روشن و برنجی

طراح مشهور استفانی استین معتقد است: «ترکیب آبی بنفش رنگی از خانواده آبی به حساب می آید، که قدری کدر شده اما کاملا مات نیست، اما با این حال همچنان با نفوذ بالا می باشد». از طرفی اضافه شدن شیرآلات هوشمند مدرن درخشندگی فلزی طبیعی و در عین حال نه چندان پر زرق و برق به فضا بخشیده است.

آبی آسمانی چرک و قهوه ای روشن

آبی آسمانی چرک عضو نادری از خانواده رنگ آبی محسوب شده که احساس خوشایند تنفس هوای تازه را به ما می بخشد. کیت لستر موضوع را این طور شرح می دهد: «وقتی مشتریان ما تمایل به استفاده از آبی روشن در آشپزخانه خود دارند، من می دانم که باید خلاقیت به خرج دهم. در حقیقت من تنها از رنگ های عادی بهره نمی برم، بلکه برای جلوگیری از بی احساس شدن فضا، تضاد فوق العاده ای در رنگ ها بوجود می آورم.

آبی آسمانی چرک و قهوه ای روشن

کاشی سیاه و سفید به آشپزخانه بُعد می بخشد، همچنین نرده های چوبی و قالیچه ها گرمای مورد نظرمان را برایمان به ارمغان می آورد». اساسا ما عاشق کنار هم قرار دادن آبی روشن و صندلی های قرمز قهوه ای هستیم که با قالیچه انداخته شده در کف آشپزخانه، هماهنگ شده اند. مهم ترین مزیت این ترکیب رنگ این است که وقتی به چنین فضایی وارد می شویم، احساس سر زندگی می کنیم.

در پایان مقاله می توانید برای مشاهده طرح های مختلف شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *