Table of Contents

تمام آنچه باید در مورد سطل زباله‌ اتوماتیک بدانیم

سطل زباله‌ اتوماتیک چیست؟

اولین دغدغه ما وقتی می‌خواهیم چیزی را در سطل زباله بیاندازیم، کثیف شدن دستان خود ماست. با کمک یک سطل زباله اتوماتیک ، خطر تماس با میکروب‌ها و باکتری‌های داخل سطل رفع می‌شود. اینکه بدون تماس دست با سطل زباله، از آن استفاده کنیم، بسیار بهداشتی‌تر و راحت‌تر است. انتخاب سطل اتوماتیک زباله مناسب، کلید اصلی رفاه شما خواهد بود. شما باید تصمیم بگیرید که کدام متریال سازنده سطل، اندازه، منبع انرژی و آپشن‌های اضافی متناسب خانه‌ی شما است. غلظت میکروب‌ها یا باکتری‌های موجود در هوا و در سطل زباله می‌تواند به ۱۰۰۰ میلی‌گرم در هر متر مکعب برسد، بنابراین بهتر است دستان خود را تا حد امکان از سطل زباله دور نگه‌دارید.

درب سطل هوشمند زباله خود به خود باز می‌شود. اکثر مدل‌ها دارای سنسورهای حرکتی هستند. اگر دست خود یا زباله‌های خود را جلوی سطل زباله تکان دهید، درب آن به طور خودکار باز می‌شود. برخی از سطل‌های زباله بدون این که از تکنولوژی خاصی برخوردار  باشند، صرفا بخاطر وجود پدال پا، امکان کاهش تماس دست با سطل فراهم می‌شود. این ابتدایی‌ترین راه‎‌حل برای رعایت بهداشت دستان می‌باشد.

مزایای استفاده از سطل زباله‌ اتوماتیک

بیایید برخی از مزایای سطل زباله اتوماتیک را باهم بررسی کنیم:

  • بهداشتی‌تر است: از آنجایی که برای دور ریختن زباله‌ها مجبور نیستید با سطل زباله تماس برقرار کنید، دیگر در معرض آلودگی‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در زباله‌ها قرار نمی‌گیرید.
  • صرفه‌جویی در زمان: تصور کنید که در حال آشپزی کردن هستید و می‌خواهید چند پوست تخم مرغ را داخل سطل زباله خود بیاندازید. با کمک سطل اتوماتیک، دیگر نیازی نیست تا در حین آشپزی بارها و بارها دستان خود را بشویید و زمان زیادی را صرف رعایت نکات بهداشتی آشپزخانه خود کنید. در سریعترین حالت ممکن، زباله‌ها وارد سطل می‌شوند.
  • ارگونومیک: برای این که درب سطل زباله خود را باز کنید، دیگر نیازی نیست که خم شوید. هیچ فشاری روی کمر و زانوهای شما نخواهد بود.

مزایای استفاده از سطل زباله‌ اتوماتیک

  • اشغال فضای کمتر: بسیاری از سطل‌های زباله اتوماتیک، به دلیل طراحی ساده و کاربردی‌ای که دارند، فضای کمتری را نسبت به سطل‌های سنتی و معمولی در آشپزخانه یا حمام شما اشغال می‌کنند.
  • دهانه‌ی آن بازتر است: سطل‌های زباله هوشمند اغلب دهانه‌های بازتری نسبت به سایر سطل‌های زباله دارند، بنابراین می‌توانید به راحتی زباله‌های بزرگ را نیز درون آن قرار دهید.
  • امنیت: درب سطل زباله هوشمند شما قابلیت قفل شدن را دارد. یعنی دیگر نیازی نیست که نگران تماس دستان کودک خود و یا حتی کنجکاوی حیوان خانگی خود شوید.

هنگام خرید سطل زباله اتوماتیک چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیریم؟

۱- متریال سازنده :

سطل‌های زباله اتوماتیک معمولا در دو جنس فلزی یا پلاستیکی ساخته می‌شوند. ما در سایت آریان فراز پرسام، ویژگی‌های هر دو متریال را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

فلزی: سطل‌های زباله فلزی و اتوماتیک رایج‌ترین نمونه‌های این نوع سطل هستند. بخاطر دوام بسیار زیاد و مقاومت بالا در برابر جذب بود، طرفداران بیشتری نسبت به نمونه‌های پلاستیکی دارند. آن‌ها ظاهری براق نیز دارند که همین ظاهر براق در خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن بسیار محبوب است. رایج‌ترین روکش سطل‌های هوشمند، فولاد ضد زنگ است اما می‌توانید گزینه‌هایی با روکش‌های نیکل، طلا، رزگلد، برنز و حتی رنگ‌های فانتزی نیز پیدا کنید.

پلاستیکی: سطل‌های زباله پلاستیکی به اندازه گزینه‌های فلزی با دوام نیستند و به احتمال زیاد بوها و لکه‌ها را به خود جذب می‌کنند. با این حال، معمولا ارزان‌تر بوده و در رنگ‌های متنوعی از جمله رنگ‌های خنثی مانند سیاه، سفید و خاکستری تولید شده‌اند.

هنگام خرید سطل زباله اتوماتیک چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیریم؟

۲- اندازه :

سطل‌های اتوماتیک در اندازه‌های مختلف از مدل‌های کوچک دو و نیم گالنی تا گزینه‌های بسیار بزرگ ۳۰ گالنی تولید می‌شوند. اندازه استاندارد سطل زباله آشپزخانه ۱۳ گالن است، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چه اندازه‌ای مناسب فضای شما است، بهتر است گزینه استاندارد و معمول را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید سطل زباله اتوماتیک رینا برای داخل کابینت خود را دارید، باید مدل کوچکتری را در نظر بگیرید. بهترین گزینه، سطلی است که بین ۱۰ الی ۱۵ لیتر ظرفیت داشته باشد. اگر خانه بزرگی دارید و زباله‌های تولیدی آن در طول روز زیاد است، یک سطل اتوماتیک زباله ۱۵ الی ۲۰ لیتری، انتخاب خیلی بهتری خواهی بود.

۳- شکل :

سطل‌های اتوماتیک در اشکال مربع، مستطیل، بیضی و دایره‌ای تولید می‌شوند. اگر قصد دارید از سطل زباله در فضاهای کوچکتری استفاده کنید، سبک مربع یا مستطیل بهترین گزینه برای شما خواهند بود زیرا به راحتی می‌توانید آن‌ها را در گوشه‌ای از کابینت یا خانه قرار دهید. سطل‌های گرد یا بیضی به فضای بیشتری نیاز دارند بنابراین برای آشپزخانه‌ها و یا حمام‌های بزرگ کاربرد بیشتری دارند.

۴- راحتی در مصرف :

ساده‌ترین سطل‌های اتوماتیک، سطل‌هایی هستند که مجهز به حسگرهای حرکتی مادون قرمز هستند. شما فقط باید دست یا وسیله‌ای را که دور می‌اندازید جلوی سنسور تکان دهید تا درب به طور خودکار باز و بسته شود. سطل‌های زباله‌ی پدالی نیاز دارند شما برای باز و بسته کردن درب سطل، پای خود را روی پدال تعبیه شده روی قسمت پایینی بگذارید. استفاده از این نوع سطل دشوار نیست اما افراد مسن یا افرادی که دارای معلولیت یا آسیب‌دیدگی هستند ممکن است با یک سطل زباله اتوماتیک که دارای سنسور حرکتی است، راحت‌تر کار کنند و آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند.

۵_ حسگر حرکتی :

مهم است که بدانیم سنسورهای حرکتی سطل زباله  مقابل ما دارای چه ویژگی‌هایی هستند و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت :

5_ حسگر حرکتی :

حرکت رو به بالا : با انتخاب مدلی با سنسور حرکتی رو به بالا، می‌توان از باز شدن تصادفی سطل زباله هوشمند خود جلوگیری کنید. این ویژگی سبب می‌شود که هنگام عبور افراد و یا حیوانات خانگی از کنار آن، به اشتباه درب خود را باز و بسته نکند.

ضد آب : یک سطل زباله اتوماتیک با سنسور حساس به آب انتخاب کنید. در اصطلاح به چنین حسگرهایی، ضد آب گفته می‌شود. ریختن مایعات در داخل سطل زباله بسیار معمول است، بنابراین اینکه سطل شما دارای چنین سنسوری باشد کمک می‌کند تا زمانی که سطل خیس می‌شود، درب آن بسته شده و از کار بیوفتد تا زمانی که علت آن را تشخیص و مشکل را رفع کنید.

فاصله : برای اینکه کاربرد سطل شما بیشتر باشد و عملکرد بهتری ارائه دهد، یک سطل با سنسور حرکتی انتخاب کنید که از دورترین فاصله ممکن حرکات شما را تشخیص دهد. مدلی را انتخاب کنید که بتواند حرکت را از فاصله ۲۵ سانتی‌متری تشخیص دهد.

یکی از برندهای محبوب و باکیفیت تولید لوازم بهداشتی از جمله شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در ایران، برند رینا است که با ارائه طراحی‌های نوین و کاربردی خود، قدم بزرگی در افزایش رفاه خانه‌های هوشمند برداشته است. ارائه ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش و داشتن نمایندگی‌های فعال در سراسر ایران، دیگر ویژگی مثبت این برند می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای این که از کیفیت ساخت کالا مطمئن شوید، قبل از خرید سطل زباله اتوماتیک رینا، به بخش محصولات وبسایت ما سر زده و اطلاعات کامل مدل‌های مختلف آن را مطالعه کنید.

منبع : https://bestreviews.com/home/decor/best-touchless-trash-cans

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *