Table of Contents

6 ترند برتر برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه در سال 2022

طبق تحقیقات ما و تجربیات بدست آمده از سمت مشتریان سایت آریان فراز پرسام، متوجه شدیم که آشپزخانه‌ها در شرایط حاضر تحت تاثیر کرونا و تغییرات نیازهای صاحبان خانه‌ها قرار گرفته‌اند. از آنجایی که اغلب خانواده‌های ایرانی امسال بیشتر از قبل قدردان محیط زندگی خود هستند و سعی دارند از آن لذت ببرند، ما با کارشناسان دکوراسیون داخلی خانه صحبت کردیم و ۶ ترند برتر آشپزخانه که برای سال ۲۰۲۲ در جهان بسیار پر سر و صدا بوده‌اند را در ادامه با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت.

کابینت‌های رنگارنگ

کابینت‌هایی با رنگ‌های زنده و شاد، در چند سال اخیر یک ترند محبوب برای آشپزخانه محسوب می‌شود. برخی از مردم با کمک رنگ‌های پررنگ و شاد فضای آشپزخانه را شخصی‌سازی می‌کنند و مخالف طراحی کابینت سفید رنگ هستند. طبق بررسی‌های ما، انتظار داشته باشید که کابینت‌های رنگی را در ترکیب با رنگ‌های گرم، خنثی و یا حتی چوب ببینید.

سبز زمردی، آبی دریایی و طوسی دودی، رنگ‌های پرطرفداری در بین مردم و طراحان هستند و استفاده از آن‌ها جسارت و سلیقه‌ی صاحب خانه را به رخ می‌کشد. شاید برای انتخاب تجهیزاتی مانند شیرآلات ساختمانی در کنار چنین رنگ‌هایی نگران باشید، اما مطمئن باشید در دنیای دکوراسیون داخلی، قبل از پیاده‌سازی ایده‌های نو، بستر آن فراهم می‌شود.اگر شما هم می‌خواهید چنین تغییری در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید ولی ریسک‌پذیری کمتری دارید، توصیه می‌کنیم از آبی‌های ملایم و کمرنگ استفاده کنید. این رنگ‌ها اغلب ظریف، دلنشین هستند و قابلیت ترکیب کردن با دیگر المان‌ها را نیز دارند. همچنین استفاده از چنین رنگ‌هایی منجر به ایجاد یک فضای باز و مطبوع در خانه شما می‌شود.

آشپزخانه‌های کاربردی و خلاقانه

گذراندن مدت زمان طولانی در خانه، قطعا یک رویکرد اختصاصی‌تری را برای افراد ایجاد کرده است. مشکلات فراوانی که در جهت تامین و افزایش هزینه‌های قسمت‌های مختلف خانه، صاحبان خانه را مجبور به اجرای طرح‌های جایگزین می‌کند زیاد است.

آشپزخانه‌های کاربردی و خلاقانه

بازسازی چیزی که دارید و ایجاد فضایی که تمام اجزای آن در خانه شما موجود است، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. از خلاقیت خود کمک بگیرید و کابینت‌ها و قفسه‌ها را به سبک جدیدی بازسازی کنید. با این کار شاید برای بازسازی آشپزخانه خود تنها به خرید شیرآلات بهداشتی جدید نیاز داشته باشید.

رنگ سیاه در لوازم خانگی و اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها بهترین راه برای زیباتر کردن آشپزخانه و شخصی‌سازی فضا هستند. دستگیره‌ها و سخت‌افزارهای کابینت از جنس برنج و مس بسیار محبوب بودند اما اکنون ترکیب‌های مشکی در آشپزخانه‌ها ترند هستند.

در حالی که رنگ‌های طبیعی، لطیف و رنگ‌های گرم در آشپزخانه همچنان زیبا هستند، می‌توانید به رنگ سیاه نیز فکر کنید. وسایل مشکی از هر متریالی، می‌توانند برای آشپزخانه مدرن شما مناسب باشند. برای تکمیل ظاهر فضای خانه و ایجاد ارتباط بین آشپزخانه با دیگر اتاق‌ها، برخی طراحان قاب پنجره‌ها را از بخش داخلی به رنگ مشکی انتخاب می‌کنند. در طراحی‌های صنعتی و مدرن خانه، این ترکیب بسیار جذاب خواهد بود.

نصب چند جزیره

جزایر آشپزخانه معمولا کاربردی و چند منظوره هستند و به عنوان بخشی برای آماده‌سازی، سرو غذا و حتی بار صبحانه استفاده می‌شوند. برای کسانی که از خانه کار می‌کنند، این جزایر در نقش میز موقت و میز کنفرانس نیز کاربرد خواهند داشت. به همین دلیل اصلا بعید نیست که در آینده نه چندان دور، بیشتر از یک میز جزیره را در هر آشپزخانه داشته باشیم.

نصب چند جزیره

دو جزیره بخش بزرگی از طراحی‌های امسال است و در سال‌های آینده این تعداد قابل افزایش است. در حال حاضر اغلب وعده‌های غذایی را در آشپزخانه سرو می‌کنیم و این جزیره‌های دوتایی باعث می‌شوند که فضای جداگانه‌ای برای امور مختلف در اختیار ما قرار گیرد. یک جزیره که دارای شیرآلات ساختمانی و سینک است، در کنار یک جزیره متحرک با درب‌های بیشتر، گزینه مناسبی برای طراحی‌های پیش رو خواهد بود.

کفپوش طرح‌دار

الگوهای طراحی در آشپزخانه همواره در حال رشد هستند. با محبوبیت کاغذ دیواری و برچسب‌های روی میز، الگوهای سرگرم‌کننده و زیبا در آشپزخانه به یک ترند محبوب تبدیل شده است. بخش بعدی برای اضافه کردن الگوها، کف آشپزخانه است. ترکیب چوب رنگ روشن با رنگ تیره برای ایجاد طرح‌های جذاب، راهی به سوی ایجاد پیوند بین جهان قدیم با چاشنی منبت است. اگر صاحب خانه هستید، می‌توانید به طور کلی کفپوش‌ها را تغییر دهید اما اگر مستاجر هستید، بهتر است از روکش‌های چسباندنی در رنگ‌ها و الگوهای مختلف استفاده کنید و فضای دلخواه خود را بسازید.

حذف کابینت‌های دیواری بالا

طراحان مردم را به سمت کاهش شلوغی در دکوراسیون داخلی خانه‌ها تشویق می‌کنند. به همین دلیل باید بدانید که آشپزخانه نیز از چنین تغییراتی مستثنی نیست. ذهنیت پاکسازی و ساده‌سازی باعث می‌شود مردم تقاضای کمتری برای داشتن کابینت‌های متعدد داشته باشند. معماران داخلی زیادی بر این عقیده هستند که حذف کابینت‌های بالایی کمک می‌کند تا دید وسیع‌تری در خانه داشته باشید و سادگی و زیبایی را همزمان به خانه شما اضافه خواهد کرد. در سال جدید، منتظر دیدن کابینت‌های زمینی بیشتر و کابینت‌های دیواری کمتر باشید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *