Table of Contents

بررسی 4 مورد از معایب شیرآلات پول اوت Pull-Out

شیرآلات بهداشتی از نوع پول اوت با تنوع بسیار بالایی برای آشپزخانه ارائه می‌شوند و مراحل شستشو، آبکشی یا هر عمل دیگری را به علت انعطاف‌پذیری خوبی که دارند برای ما آسان می‌کنند. با این حال، مانند هر وسیله‌ی دیگری که قطعات متحرک دارد، نسبت به شیرهای معمولی بیشتر مستعد ساییدگی و یا پارگی شلنگ هستند. اگر در حال بررسی مزایا و معایب یکی از این شیرها هستید یا به دنبال راه‌حلی برای تعمیر شیر آشپزخانه خود می‌گردید، این مطلب را تا آخر مطالعه کنید. سایت آریان فراز پرسام، در این بخش به بررسی برخی از مشکلات رایج شیر آب‌های پول اوت پرداخته و راه‌حل‌های مناسب رفع این مشکلات را ارائه میدهد.

رایج‌ترین مشکلات و معایب شیرآلات پول اوت Pull-Out

در حال حاضر وقت آن رسیده است که به برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است با  داشتن یک شیر آب پول اوت با آن‌ها مواجه شوید بپردازیم و در مورد هر کدام بیشتر بدانیم.

۱- شیلنگ شیرآلات پول اوت به درستی جمع نمی‌شود.

یکی از رایج‌ترین مشکلات شیرآلات ساختمانی پول اوت این است که به مرور زمان و با استفاده نادرست از آن، شیلنگ دیگر به درستی جمع نمی‌شود و برای بازگرداندن آن به موقعیت اصلی خود، باید آن را به صورت دستی به عقب ببرید. در حالت کلی این شیلنگ به صورت خودکار به مقر اصلی خود باز می‌گردد.

شیلنگ‌ها معمولا دارای وزنی هستند که به دلیل وجود نیروی گرانش در طراحی آن‌ها، به سرعت جمع می‌شوند. بررسی کنید که این وزن کاهش پیدا نکرده باشد. احتمال دیگر این است که شیلنگ درگیر رسوب شده و به دیواره شیر آب گیر می‌کند و مسیر برگشت آن با مانع همراه است. در این حالت، شاید بتوانید با تعویض خود شیلنگ مشکل را به طور اساسی حل کنید.

۲- کم شدن فشار آب از معایب شیرآلات پول اوت است.

این مورد به احتمال خیلی زیاد به دلیل تجمع رسوبات معدنی در هواکش شیر اتفاق افتاده است. توجه داشته باشید که این مشکل صرفا مشکل شیرهای پول اوت نیست و می‌تواند دلیل کاهش فشار آب در تمامی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خانه شما حتی در شیرآلات توکار باشد. فرقی هم ندارد شیر مورد نظر هوشمند باشد یا ساده، در هر صورت مشکل رسوبات مربوط به منبع اصلی آبی است که به خانه شما جریان پیدا می‌کند. اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب منبع از چاه یا منابع آب سخت تامین می‌شود، گرفتگی هواکش از مشکلات همیشگی شما خواهد بود.

2- کم شدن فشار آب از معایب شیرآلات پول اوت است.

راه حل رفع گرفتگی ساده است. می‌توانید هواکش را برداشته و با مسواک یا یک جسم مشابه آن را تمیز کنید. اگر رسوبات سخت بودند و پاک نشدند، هواکش را به مدت نیم ساعت در سرکه بجوشانید. گزینه دیگر این است که به صورت دستی هواکش را با کمک یک سوزن پاک کرده و منافذ آن را باز کنید.

۳- شیلنگ به راحتی در بدنه قرار نمی‌گیرد.

به دلیل استفاده روزانه و فرسودگی، بسیار عادی است که متوجه شوید سر اسپری به خوبی قبل در بدنه یا چهارچوب خود قرار نمی‌گیرد. در مورد مدل‌های ارزان قیمت، این مشکل چیزی است که باید بپذیرید و به محض بروز آن، احتمالا مجبور شوید که یک شیر جایگزین تهیه کنید. با این حال، در مدل‌های پیشرفته‌تر پایه‌هایی تعبیه شده است که احتمال ایجاد مشکل در این بخش را به حداقل می‌رسانند و به همین دلیل عمر شیرآلات شما بیشتر خواهد شد.

۴- شیلنگ شیرآلات پول اوت Pull-Out دچار نشتی شده است.

طبق بررسی‌های ما در سایت آریان فراز پرسام، بیشتر نشتی‌هایی که در شیرآلات ایجاد می‌شوند، در دو طرف اتصالات شیلنگ رخ می‌دهد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، به جای تعویض کل شیر آب، فقط باید خود شیلنگ را عوض کنید.

4- شیلنگ شیرآلات پول اوت Pull-Out دچار نشتی شده است.

  • اولین قدم این است که اهرم یا شیرهای آب زیر سینک را ببندید. پس از انجام این کار، به دنبال وزنه‌ی روی شیلنگ موجود در زیر سینک باشید. اگر وزنه پیچ شده است، آن را باز کرده و خارج کنید. اگر پلاستیکی است، فعلا به آن دست نزنید.
  • محل اتصال شیلنگ به منبع آب را پیدا کنید و آن جدا نمایید. به روش‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید، فقط دقت کنید به هیچ کدام از اجزای شیرآلات بهداشتی و لوله‌کشی خانه خود آسیب نرسانید و خسارتی وارد نکنید.
  • اگر روی شیلنگ خود وزنه پلاستیکی دارید، باید آن را هنگامی که شیلنگ را جدا کردید خارج کنید.
  • در مرحله بعد، شیلنگ را از طریق دهانه شیر آب بالا بکشید و سپس شیلنگ جدید را به همان روش به سمت دهانه شیر برگردانید.
  • به زیر سینک برگردید و اگر قطعه جدید وزنه پلاستیکی را نداشت، وزنه‌ی قبلی را روی آن نصب کنید.
  • شیلنگ را به همان روشی که شیلنگ قدیمی را برداشتید به منبع آب وصل کنید. اگر وزنه شما پیچی است، آن را در این زمان دوباره پیچ کنید.
  • در نهایت، منبع آب را مجدد باز کنید و شیلنگ جدید را تست کنید و نشت آن را بررسی کنید.

منبع : https://www.sunrisespecialty.com/pull-out-spray-kitchen-faucet-problems

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *