Table of Contents

مقایسه کفشور خطی و کفشور نقطه ای

کفشور خطی یا کفشور نقطه ای؟ کدام بهتر است؟

شاید شما نیز مانند بسیاری از مشتریان سایت آریان فراز پرسام برای انتخاب کفشور حمام خود دچار تردید هستید. ما در این بخش به بررسی دو نوع رایج از کفشور می‌پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

کفشور خطی حمام چیست؟

با نصب کفشور خطی در حمام، شما دیگر درگیر جمع شدن آب در کف حمام خود نخواهید شد. در عوض، آن‌ها آب را در کانالی از کف دوش و به یک خروجی مخفی تخلیه می‌کنند تا از تجمع حوضچه مانند آب در کف جلوگیری کنند. یک کفشور خطی مسطح با کانال‌‌های کوچک است که باعث می‌شوند تخلیه آب با سرعت بیشتری انجام شود. بهتر است کف حمام خود یک شیب به سمت کفشور خود ایجاد کنید تا آب با جاذبه جریان خود را پیدا کند. یک فیلتر مناسب کمک می‌کند تا زباله‌ها وارد کفشور شما نشوند و تمیز کردن سیستم فاضلاب حمام راحت‌تر باشد.

تفاوت‌های ظریف و مهم کفشور خطی با دیگر سیستم‌های تخلیه

اگر مواد زبر یا تیز روی آن وجود داشته باشد، تمیز کردن سطح آن سخت خواهد بود و حتی ممکن است آن نواحی هنگام گذاشتن پا روی صفحه این سیستم های تخلیه، دردناک باشند. یکی دیگر از مشکلات این سیستم های تخلیه‌ها این است که به راحتی با موهای گره خورده مسدود می‌شوند.

چرا باید یک کفشور خطی را انتخاب کنیم؟

یک کفشور خطی را می‌توان با روکش‌های تزئینی کانال پوشاند و یا حتی کاشی‌کاری کرد، در حالی که یک کفشور معمولی در کف حمام توجه افراد را به خود جلب می‌کند. طراحی براق و شیک یک کفشور خطی باعث ایجاد جذابیت بصری در حمام شما می‌شود و این جذابیت با زیبایی شیرآلات بهداشتی شما ادغام خواهد شد. طراحی کفشور می‌تواند به جادارتر نشان دادن حمام شما کمک کند. این کفشور امکان کاشی‌کاری یکپارچه را فراهم می‌کند، بنابراین احساس نمی‌کنید که بخش مجزایی در فضای شما وجود دارد.

کفشور خطی کاملا یکدست و صاف است و آب را به سرعت تخلیه می‌کند. استفاده از این نوع کفشور در کنار شیرآلات ساختمانی هوشمند برای افرادی که دارای معلولیت حرکتی هستند بسیار توصیه می‌شود. کفشورهای خطی معمولا دوام بیشتری دارند. زمانی که به درستی تعبیه شوند، وزن بیشتری را تحمل می‌کنند و لبه‌های تیزی نخواهند داشت. بنابراین خطری افراد خانواده شما را تهدید نمی‌کند.

چرا باید یک کفشور خطی را انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید از این نوع کفشور در حمام، گاراژ یا حتی حیاط خانه خود استفاده کنید. کاربرد اصلی این سیستم، جمع‌آوری و تخلیه آب است. تجمع آب باعث آسیب رسیدن به فضای شما خواهد شد، پس وجود یک کفشور مناسب برای ایمنی محیط بسیار ضروری است. کفشور خطی از این جهت محبوبیت دارد که پوششی یکدست با دیوار یا کف ارائه می‌دهند و گودال‌ها و چاله‌های راکد را که اغلب مشکل‌زا هستند، از بین می‌برند.

تعمیر و نگهداری کفشور خطی آسان است. برای برداشتن آن‌ها به یک ابزار کلیدی نیاز دارید و می‌توانید فیلترهای زباله را روی آن‌ها نصب کنید. آب از این سیستم عبور می‌کند، زباله‌ها در فیلترها جمع می‌شوند، اما در صورت وجود نشانه‌های انسداد، به راحتی می‌توان انسداد را رفع کرد.

مقایسه کفشور خطی و کفشور نقطه ای – مزایا و معایب

کفشور خطی گرانتر از کفشور نقطه ای است. به همین دلیل است که پیمانکاران بیشتر از کفشور نقطه ای ، آن هم در نزدیکی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی یک استفاده می‌کنند. اگر کاشی‌هایی با فرمت بزرگ و حداقل میزان دوغاب دارید، بهتر است از کفشور خطی استفاده کنید. بسته به نوع کاشی و دوغاب، نمونه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از کاشی‌هایی استفاده کنید که کل کف را می‌پوشانند، از یک کفشور مرکزی استفاده کنید. این طرح اگر با برش‌های مورب ایجاد شود و با خطوط دوغاب ترکیب شود، ظاهر چندان خوشایندی ندارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کفشور خطی افزایش سرعت جریان در هر مرحله است ، زیرا ارتفاع تخلیه افزایش پیدا کرده و شعاع شیب کاهش پیدا می‌کند. معایب آن هزینه‌های ساخت و تعبیه است که به دلیل در نظر گرفتن طراحی شیب اضافی کف این هزینه بیشتر می‌باشد.

مقایسه کفشور خطی و کفشور نقطه ای - مزایا و معایب

برخی از مردم فکر می‌کنند که کفشور‌های خطی نسبت به کفشور ‌های نقطه ای ایمنی کمتری دارند، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که کنترل مقدار بیشتری آب و فاضلاب در اختیار کفشور ‌های خطی است. اما صرف نظر این که مزایای هر کدام چیست، همیشه نظر شخص تعیین کننده است. یک کفشور خطی اغلب بدون مهار کردن موانع نصب نمی‌شود. ممکن است افراد به طور تصادفی به سیستم آسیب برسانند و پتانسیل ایجاد خطرات دیگری نیز به وجود بیاید. مزیت دیگر استفاده از کفشور خطی نصب کاشی‌هایی با فرمت بزرگ است که یک خط دوغاب بدون وقفه ایجاد می‌کند و از تمام سطوح روی کاشی هنگام نصب استفاده خواهد شد. این کفشور ‌ها برای فضاهای بزرگتر و فضاهایی که به تخلیه بیشتری نیاز دارند، بسیار کاربردی‌تر است.

در نهایت، اگر می‌خواهید حمام شما فضایی شیک، مدرن و البته یکپارچه داشته باشد و تخلیه آب با سرعت بیشتری انجام گیرد، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و از کفشور ‌های فاضلاب خطی استفاده کنید. اما اگر شرایط بازسازی و همچنین پرداخت هزینه‌های بیشتری را ندارید، با عوض کردن درپوش‌ها و نمونه‌های مش‌بندی کفشور حمام خود، ظاهر جدیدی در فضا ایجاد نمایید.

منبع : https://homeisd.com/are-linear-shower-drains-better/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *