Table of Contents

مزایا و معایب انتخاب کابینت های رنگی برای آشپزخانه

انتخاب کابینت های رنگی برای آشپزخانه

آیا شما هم به دنبال ایجاد تغییر در آشپز خانه خود با کمک کابینت های رنگی هستید؟ پس با مقاله ما همراه باشید تا نکات مهمی در مورد معایب استفاده از کابینت های رنگی در آشپزخانه ها را بیاموزید. انتخاب کابینت های آشپزخانه بستگی کلی به نحوه چیدمان شما دارد. اگر برای اولین بار قصد خرید کابینت داشته یا حتی اگر به دنبال تغییر دکوراسیون هستید، احتمالاً باید زمان زیادی را صرف بررسی تفاوت کابینت های رنگی با ساده کنید.

آیا همچنان بین انتخاب کابینت های رنگی یا ساده مردد هستید؟ ما در این مقاله معایب استفاده از کابینت های رنگی را برایتان شرح خواهیم داد تا با دست بازتری انتخاب نمایید. در ضمن اگر قصد خرید شیرآلات بهداشتی توکار را دارید سایت آریان فراز پرسام بهترین مرجع برایتان خواهد بود.

مزایای کابینت های رنگی

  • رنگ به فضای آشپزخانه زیبایی می بخشد.

اشتباه نکنید منظور از استفاده از رنگ در کابینت ها این نیست که تمام راه ها به کابینت‌های رنگارنگ در تغییر دکوراسیون آشپزخانه ختم می‌شود. به طور مثال در بسیاری از آشپزخانه های ما از قدیم، کابینت های به رنگ سفید استفاده می شد. با این حال سایر رنگ ها مثل کرم، خاکستری و آبی طیف وسیعی از انتخاب‌ها را در دسترستان قرار خواهند داد. در حقیقت به کار بردن رنگ های مختلف برای کابینت ها مناسب مالکانی است که علاقه چندانی به استفاده از چوب یا رنگهای تیره در کابینت های خود ندارند. همچنین این افراد اغلب به دنبال استفاده از شیرآلات روشویی مات برای هماهنگی بیشتر با چیدمان هستند.

  • رنگ ها دست شما را در رنگ آمیزی بیشتر فضا باز می گذارند.

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به کاشی‌های آبی رنگ، کانترهای زرد و قرمز رنگ و یا طیف هایی از این دست در آشپزخانه علاقه دارند، بد نیست به  کابینت های رنگی نیز نگاهی بیندازید.

رنگ ها دست شما را در رنگ آمیزی بیشتر فضا باز می گذارند.

سوم در حقیقت رنگ به سطح چوب چسبیده و  هرگز بین گره ها و دانه های چوب پنهان نمی شود. در نتیجه چهارچوب های رنگی به شما این اجازه را می دهند تا ظاهری متنوع به آشپزخانه خود ببخشید.  بعلاوه اگر در کنار رنگ‌های گوناگون از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی متناسب با محیط آشپزخانه خود بهره ببرید، در تغییر دکوراسیون بسیار موفق تر خواهید شد.

  • رنگ بسیار ساده تر با MDF هماهنگ می شود.

امروزه یکی از راه های کم کردن هزینه ساخت کابینت ها استفاده از ام دی اف می باشد. یکی از مزیت های MDF این است که با هر رنگی به سادگی هماهنگ می شود. چه رنگ انتخابی شما خاکستری، سفید یا کرم باشد و یا حتی رنگ های مشابه، MDF امکان هماهنگ شدن با رنگ های انتخابی شمارا برایتان بوجود می آورند. همچنین کابینت MDF به سادگی با شیرآلات ساختمانی نیز همخوانی پیدا می کند.

  • رنگ جزئیات سطوح را می پوشاند.

یکی دیگر از مزایای رنگ این است که ضخامت بیشتری نسبت به سایر روشهای پوشش دهی دارد. بنابراین پس از استفاده توسط دانه های چوب جذب نمی شود.

رنگ جزئیات سطوح را می پوشاند.

بنابراین اگر علاقه دارید تا جزئیات چوب را در کابینت های خود مشاهده کنید هرگز به سمت استفاده از کابینت های رنگی نروید. به این دلیل که اگر از رنگ استفاده کنید تمام ویژگی ها و جزئیات چوب توسط آن مخفی می شود. در حقیقت بعضی از مالکان خانه ها علاقه دارند که این ویژگی های چوب به عنوان یک نکته مثبت کاملاً دیده شود.

معایب کابینت های رنگی

  • رنگ هزینه بیشتری می طلبد.

کابینت های رنگی واقعا انتخاب متناسب با هر بودجه ای نیستند. البته در بعضی موارد آنها واقعاً به صرفه هستند اما در مقایسه با کابینت های ساده، نیاز به هزینه بیشتری دارند.  اما سوال اینجاست که چقدر بیشتر؟ پاسخ این سوال کاملا بستگی به سازنده و فروشگاهی که از آن خرید می کنید دارد. اما عموماً قیمت کابینت های رنگی ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از سایر مدل هاست. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که شیرآلات بهداشتی نیز باید مطابق با رنگ کابینت های خود انتخاب شوند که این خود به هزینه های تان اضافه خواهد کرد.

  • تعمیر سطوح رنگی دشوارتر است.

قابلیت تعمیر سطوح رنگی یکی از موارد اختلاف بین طراحان و مالکان خانه هاست. اصولا کابینت های رنگی می تواند مانند یک تله عمل کنند. و علت این موضوع سخت بودن تشخیص دقیق رنگ کابینت ها می باشد.

تعمیر سطوح رنگی دشوارتر است.

بنابراین اگر کابینت های پیش ساخته یا از پیش طراحی شده را بخرید، متوجه خواهید شد که رنگ انتخابی دقیقاً مطابق آن چیزی که انتظارش را داشتید نیست. همچنین کابینت سازها معمولاً از روش اسپری برای رنگ آمیزی کابینت ها استفاده می کنند که بسیار ساده تر بوده اما تعمیر سطوح رنگی را نیز دشوارتر می‌سازد. در پایان پس از انتخاب کابینت، خرید مایع ریز اتوماتیک می تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای کاربردی تر شدن آشپزخانه شما باشد.

منبع: https://www.houzz.com/magazine/pros-and-cons-painted-vs-stained-kitchen-cabinets-stsetivw-vs~75071943
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *