Table of Contents

نکاتی ضروری برای داشتن آشپزخانه ای کاربردی و رویایی

محیطی کاربردی و رویایی برای آشپزخانه شما

در این مقاله می آموزید آشپزخانه ای که قصد طراحی آن را دارید نه تنها باید زیبا بنظر برسد، بلکه بایستی کاملا کارآمد باشد. وقتی شما به فکر طراحی آشپزخانه جدید خود باشید، نوع چیدمان قطعا نقش تعیین کننده ای در افزایش کارآیی این فضا خواهد داشت. اما همچنان نکات زیادی برای فکر کردن وجود دارد. با ما همراه باشید تا عناصر مهم برای ساختن آشپزخانه ای کامل و حرفه ای را بشناسید. همچنین بازدید از سایت آریان فراز پرسام را برای مشاهده آخرین نمونه های شیرآلات بهداشتی فراموش نکنید.

۱- فضای ذخیره کافی

اگر واقعا می خواهید آشپزخانه ای کاملا کاربردی داشته باشید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، کاربردی بودن آن است. بنابراین به دقت در مورد چیزهایی که می خواهید نگه دارید فکر کرده و کابینت هایی متناسب با ابعاد و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب نمایید.

1- فضای ذخیره کافی

از طرفی داشتن ایده های خلاقانه برای پیدا کردن نیازهای واقعی بسیار ضروری است. همچنین در مورد وسایل بلااستفاده کاملا واقع گرایانه عمل کرده و آن ها را دور ریخته یا وسایلی کاربردی مثل خرید مایع ریز اتوماتیک را در برنامه ریزی خود بگنجانید. چرا که اگر بدانید دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید، در این صورت گزینه های بیشتری برای طراحی فضا در اختیار خواهید داشت.

۲- کانترهای مدرن و مستحکم

در صورتی که علاقه زیادی به آشپزی دارید، سطوح مورد استفاده و شیرآلات بهداشتی و ساختمانی کارآمد قطعا اهمیت بالایی خواهند داشت. پس علاوه بر زیبایی آن ها باید از دوام و استحکام کافی برخوردار باشند. بنابراین برای تصمیم گیری در این خصوص، به میزان استفاده از آشپزخانه در طول روز توجه نمایید. به این ترتیب فکر کنید که چقدر در تمام نقاط آشپزخانه رفت و آمد داشته و همچنین میزان استحکام کانترها را نیز بسنجید.

۳- لوازم خانگی کارآمد

لوازم خانگی مورد استفاده کاملا بستگی به میزان بهره گیری شما از آشپزخانه، ابعاد و چیدمان اتاق خواهد داشت. بطور مثال، اگر اکثر مواقع در حال خوش گذرانی و تفریح در آشپزخانه هستید، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی بزرگ برای رهایی از شستن ظرف های در سینک و باز و بسته کردن مکرر شیرآلات بهداشتی اولویت مهمی برایتان خواهد بود.

3- لوازم خانگی کارآمد

از طرفی نکته مهم در انتخاب لوازم خانگی، میزان مصرف انرژی آن ها می باشد. پس یکی از مهم ترین مواردی که باید توجه داشته باشید، نگاه کردن به برچسب انرژی محصولات می باشد.

۴- نورپردازی

یکی از مهم ترین ارکان طراحی دکوراسیون آشپزخانه، بررسی نقاطی است که قصد نصب چراغ ها را دارید. اگر نورپردازی را به دقت و با برنامه ریزی انجام دهید، به فضای آشپزخانه خود عمق و کارایی بیشتری خواهید بخشید.

۵- کف پوش بادوام

در مکان هایی پر رفت و آمد مثل آشپزخانه، کف نقطه ایست که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. امروزه مواد متنوعی برای سطوح خود می توانید بکار ببرید، مثلا سنگ طبیعی، بتن، سرامیک یا لمینیت. البته استفاده از چوب هم بسیار جذاب و وسوسه انگیز است، اما باید به آببندی و محافظت از آن توجه ویژه ای نمایید.

5- کف پوش بادوام

از طرفی باید نگاه کنید که در آینده ممکن است که تغییرات جدیدی در آشپزخانه بوجود بیاورید. یکی دیگر از طراحی های جالب برای کف پوش، استفاده از نمونه های زیبا می باشد که باعث می شود علاقه بیشتری به آشپزخانه خود پیدا کنید.

۶- استفاده از کاشی ها و تجهیزات با کیفیت

بکار بردن تجهیزات و کاشی های با کیفیت بر ارزش آشپزخانه خواهد افزود. در واقع انتخاب کابینت های مناسب، شیرآلات بهداشتی مدرن در کنار سینک از اساسی ترین ارکان یک آشپزخانه زیبا و کارآمد می باشند. در حقیقت، تجهیزاتی مثل شیرآلات هر روز بارها استفاده می شوند، بنابراین توجه به کیفیت و دوام آن ها یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

۷- پشت زمینه جذاب و ساده

سطحی که در پشت فضای کاری آشپزخانه خود مثل شیرآلات ساختمانی انتخاب می کنید، می تواند زیبایی بخش محیط شود. اگر چه وظیفه اصلی سطوج پشت زمینه محافظت از دیوارها می باشد، اما فرصت خوبی برای خلاقیت بیشتر در اختیار شما قرار می دهد. پس سعی کنید جنس هایی را انتخاب کنید که به سادگی تمیز شده و متناسب با چیدمان شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *