Table of Contents

با انتخاب جسورانه رنگ ها، طوفان به پا کنید!

مسیر صحیح طراحی حمام: با انتخاب جسورانه رنگ ها، طوفان به پا کنید!

به عنوان بخشی از مجموعه مقالات “مسیر صحیح طراحی حمام”، ما به شما نشان می دهیم که چگونه به راحتی استفاده از دست خشک کن اتوماتیک، با استفاده از رنگ های جسورانه، برای تأثیر بیشتر در فضای حمام، چگونه طوفان به پا کنید! همانطور که می دانید استفاده از رنگ های پررنگ برای حمام های امروزی یک انتخاب طوفانی است! پس به جای محافظه کار بودن و حل و فصل سایه های خنثی، اکنون زمان انتخاب، بین محافظه کار بودن یا بزرگ و جسور بودن است!

من فکر می کنم تعداد انگشت شماری از رنگ های مورد علاقه تان را (که کاملاً آنها را دوست دارید) در طراحی حمام بکار برده اید؛ آیا من درست فکر می کنم؟ اما شاید شما کمی ترس داشته باشید که حتی استفاده از آنها را در سرویس بهداشتی خود نیز در نظر بگیرید!

هرگز نترس،در این مقاله ما تمام ترفندهای طراحی را با شما به اشتراک می گذاریم تا روش های امتحان شده و قابل اعتماد برای ایجاد رنگ های جسورانه در فضای خصوصی را، با خیالی راحت بکار بگیرید.

حمام سبز

با توجه به تعداد جستجوهای اینترنتی برای ایده های حمام سبز، این یکی از محبوب ترین پالت های رنگ در جهان است و دلیل خوبی دارد که رنگ سبز چنین رنگ مثبتی است، چون با مشاهده آن، بلافاصله افکار تفریحات خارج از منزل، چمن های تازه و گیاهان پر جنب و جوش را به ذهن متبادر(شتاب می بخشد) می نماید. تنوع زیادی نیز در رنگ سبز وجود دارد، از فیروزه غنی آرامش بخش تا آهک دلپذیر و از زمرد پرانرژی تا سبز چمنی!

یکی از ساده ترین راه ها برای بکار گیری رنگ سبز، استفاده طرح کاشی بلوک مانند، در کنار رنگ آمیزی ساده دیوارهای اصلی در سرویس بهداشتی است(برای مشاهده به تصویر زیر مراجعه کنید) البته، این همیشه در مناطق مرطوب عملی نیست، بنابراین چرا بخشی از دیوارهای خود را کاشی کاری نکنید یا از پانل های شیشه ای دوش استفاده نکنیم؟

حمام سبز

البته، وقتی نوبت به انتخاب کاشی می رسد، در سایه های سبز زیبایی زیادی برای انتخاب وجود دارد، به خصوص شکل کاشی های لعابدار مترو که بسیار متنوع هستند و به طور یکسان در محیط های سنتی و معاصر استفاده می شوند!

حمام سبز 2

یکی دیگر از طرح های بزرگ حمام که شامل فضای سبز است، شکل گرمسیری است بنابراین، چرا همه ایده های حمام گرمسیری ما را بررسی نمی کنید و با یک عقب نشینی، جنگل خود را در حمام ایجاد نمی کنیم؟

زیبا به رنگ صورتی

صورتی رنگ خارق العاده ای است که از آن ظرافت، اشتیاق و زنانگی تراوش می کند و در سال های اخیر، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، به خصوص در نسخه های نرم تر پاستلی، همانطور که در حمام سبک بوتیک در تصویر زیر مشاهده می شود. اگر دیوارهای حمام یا دستشویی، دیوارهای رنگ آمیزی شده نیستند، می توانید با قرار دادن رنگ صورتی خود انتخاب بیشتری داشته باشید!

زیبا به رنگ صورتی

یکی دیگر از طرح های بزرگ حمام در سال جدید، پوستر های دیواری است که یک روش عالی برای معرفی رنگ های بزرگ به فضای داخلی حمام به شمار می روند!

زیبا به رنگ صورتی 2

دیگر نیازی نیست که فقط از رنگ صورتی استفاده کنید، بلکه چند ترکیب خارق العاده وجود دارد که به خوبی در کنار هم کار می کنند، که در تصویر بالا آنها را لمس خواهید نمود.

آبی آرامش بخش

اگر یک رنگ وجود داشته باشد که برای ده ها سال به عنوان رنگ اصلی حمام شناخته شده باشد، رنگ آبی است! به دلیل ارتباط طبیعی با آب، رنگ آبی صاحب سایه ای آرام و دلنشین است و تنوع زیادی دارد و برای جلوگیری از رنگ پریدگی بسیار ایده آل است. دیوارهای خود را با رنگ مورد علاقه خود پر کنید و با رنگ آمیزی سطوح چوبی مانند صفحات حمام موضوع را ادامه دهید!

آبی آرامش بخش

تقریباً مانند برخی از رنگ هایی که قبلاً ذکر کردم، آبی فوق العاده همه کاره است به عنوان مثال، می توان از یک رنگ آبی تیره دریایی عمیق برای ایجاد سبک دریایی استفاده کرد، که همچنان چهره ای بسیار محبوب است با این حال، اگر آسمان بزرگ یا دیوارهای آبی تیره برای شما مناسب نیستند، چرا وسایل جداگانه حمام را ماننده تصویر پایین، به رنگ آبی انتخاب نکنیم؟

آبی آرامش بخش 2

با وجود ماندگاری طولانی، رنگ آبی همچنان رنگی است که رواج دارد در واقع، این ویژگی در بسیاری از رنگ های سال که اخیراً توسط کارشناسان جهانی رنگ، ارائه شده است بسیار رواج داده شده است!

ترکیب های خلاقانه

رنگ های روشن و تیره نیاز به احساس تنهایی ندارند؛ اما در مورد ترکیب ۲ یا بیشتر سایه های مورد علاقه خود چطور؟ در این بخش، من فقط چند مورد از ترکیب رنگی متناسب، مدرن را انتخاب کرده ام.
ترکیب های خلاقانه

شما، فقط لازم نیست که به ۲ رنگ یا حتی سایه های روشن، پایبند باشید!

به عنوان مثال، ما ترکیبی از رنگ های روشن، براق و اشکال هندسی در تصویر زیر را دوست داریم، این نگاهی است که طراحان”New Retro”  نامیده اند.در همین حالت، رنگ های سیاه یکی دیگر از روش های بزرگ در طراحی حمام مدرن می باشد، بنابراین می توانید با خیالی راحت ماننده تصویر پایین، یک ترکیب رنگی تک رنگ سیاه و سفید ساده را برای حمام خود مد نظر بگیرید!

ترکیب های خلاقانه 2