Table of Contents

6 نحوه صحیح انتخاب و چیدمان مبلمان

۶ قانون اساسی که برای داشتن یک ظاهر اصولی و شسته رفته در هر اتاق نیاز است رعایت شود. یک اتاق خالی نیز دقیقا مانند یک صفحه خالی یا بوم، می‌تواند برای ما یک چالش یا یک فرصت باشد. روش‌های زیادی برای پر کردن چنین فضایی وجود دارد. از کجا باید شروع کنیم؟ ما در سایت آریان فراز پرسام، برخی از قوانین اساسی چیدمان مبلمان را جمع‌آوری کرده‌ایم و آن‌ها را در ۶ نکته ساده خلاصه نموده‌ایم.

این قوانین به شما کمک می‌کنند تا با طراح داخلی خود همکاری موثرتری داشته باشید و تعیین کنید که هر وسیله در کدام قسمت قرار گیرد. مهمتر از اینکه لوازم کجا قرار گیرند، این است که لوازم در کدام بخش‌ها قرار نگیرند. همچنین قرار است بیاموزیم که در چیدمان خود چگونه اولویت‌ها را مشخص نماییم.

۱- به نحوه عملکرد اتاق فکر کنید.

1- به نحوه عملکرد اتاق فکر کنید.

این که از اتاق مورد نظر قرار است چه استفاده‌ای شود و چه تعداد از افراد در این محیط رفت و آمد می‌کنند، باید حتما قبل از خرید لوازم در نظر گرفته شود. با همین آگاهی ساده، برای ما مشخص می‌شود که چه مبلمانی نیاز داریم و تعداد صندلی‌های مورد نظر ما باید چه تعدادی باشد. شاید قرار باشد برای میز جزیره یا کانتر خود مبلمان تهیه کنید. اگر بر روی میز جزیره شما شیرآلات ساختمانی نیز نصب شده است، باید از مبلمانی استفاده کنید که نسب به رطوبت حساسیتی نداشته باشند.

۲- چیدمان مبلمان – در مورد نقطه کانونی تصمیم بگیرید.

2- چیدمان مبلمان - در مورد نقطه کانونی تصمیم بگیرید.

در اتاق مورد نظر خود، نقطه کانونی را مشخص کنید. به عنوان مثال، برخی نقاط کانونی عمومی عبارتند از: شومینه، پنجره رو به منظره و یا حتی محل قرارگیری تلویزیون. بعد از مشخص کردن این نقاط، محل قرار دادن مبلمان نیز مشخص می‌شود. اگر قصد تماشای تلویزیون در اتاق را دارید، فاصله ایده‌آل بین ست و صندلی باید سه برابر اندازه صفحه نمایش باشد. بنابراین اگر یک تلویزیون ۴۰ اینچی دارید، صندلی شما باید ۳ متر با آن فاصله داشته باشد.

۳- قطعات و لوازم را اولویت‌بندی کنید.

3- قطعات و لوازم را اولویت‌بندی کنید.

ابتدا بزرگترین مبلمان خانه خود را انتخاب کنید. مبلمانی مانند صندلی‌های اتاق نشیمن یا تخت خواب برای اتاق‌های خواب، باید اولویت انتخابی شما باشند. در آشپزخانه، نقطه کانونی میز کانتر یا جزیره است و باید اجزای دیگری مانند صندلی‌ها و حتی سینکی که شیرآلات طرفشویی بر روی آن نصب می‌شوند، نسبت به این نقطه و امکانات لوله‌کشی تعبیه شوند.

مسلما نصب این تجهیزات اولویت دکور کردن آشپزخانه هستند. همه چیز باید در جای درست خود قرار گیرد. در بیشتر موارد لوازم مختلف باید رو به نقطه کانونی اتاق باشند. این را در نظر بگیرید که فاصله صندلی‌ها نباید بیش از ۲.۵ متر باشد. مگر این که فضای شما کوچک باشد که در این صورت نباید اثاثیه خود را زیاد به سمت دیوار تکیه دهید.

۴- چیدمان مبلمان – تقارن را در نظر بگیرید.

4- چیدمان مبلمان - تقارن را در نظر بگیرید.

اگر فضای اتاق شما رسمی است، بهتر است که چیدمان خود را متقارن انجام دهید. چیدمان نامتقارن باعث می‌شود که یک اتاق معمولی‌تر و ساده‌تر به نظر برسد.

۵- ایجاد یک جریان ترافیکی

5- ایجاد یک جریان ترافیکی

همیشه به جریان ترافیک در هر اتاق فکر کنید، به خصوص ترافیک بین راهروها. تا جایی که می‌توانید در این فضاها از مبلمان بزرگ استفاده نکنید تا مسیر مسدود نشود.  برای مسیرهای اصلی تردد، عرضی با اندازه‌ی ۷۵ الی ۱۰۰ سانتی‌متر و برای مسیرهای فرعی، حداقل ۶۰ سانتی‌متر را در نظر داشته باشید.

سعی کنید شلوغی لوازم را به اطراف اتاق نشیمن هدایت کنید و وسط چنین فضایی را خلوت نگه‌ دارید. در مورد فضای آشپزخانه نیز این مورد کاملا صدق می‌کند. توصیه می‌کنیم چه در بخش طراحی کابینت و چه در مورد میز کانتر، فضایی برای نصب آب‌چکان یا نصب میله‌های نگهدارنده‌ی ظروف را تعبیه کنید. بهتر است این فضا در نزدیکی محل نصب شبرآلات بهداشتی و ساختمانی شما باشد. اگر فضای اتاق شما بزرگ است، اتاق نشیمن را به دو بخش کوچکتر تقسیم کنید.

۶- تنوع را هدف طراحی خود قرار دهید.

6- تنوع را هدف طراحی خود قرار دهید.

از مبلمانی با اندازه‌های متفاوت در فضای خود استفاده کنید تا هنگام دیده شدن، تمام اجزا دارای نکاتی برای جلب توجه را داشته باشند. اگر دغدغه شما ایجاد تعادل بین اندازه‌ها است، باید بگویم که برای این مورد هم راهکاری وجود دارد. شما می‌توانید اجزای دیگری را به اتاق اضافه کنید که ارتفاع و اندازه‌ی آن‌ها عامل ایجاد تعادل در فضا باشد. گاهی نیز ممکن است یک اثر هنری مانند یک مجسمه یا تابلوی نقاشی خلاء تعادل را در محیط شما پر کنند. به عنوان توصیه آخر، سعی کنید از دو قطعه بلند در کنار هم خودداری کنید تا اتاق شما خسته‌کننده به نظر نرسد.

برای خواندن دیگر مطالب مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین خرید انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، به وبسایت ما مراجعه کرده و اگر نیاز به دریافت مشاوره خرید و کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه داشتید، کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی ممکن را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

منبع : https://www.houzz.com/magazine/how-to-get-your-furniture-arrangement-right-stsetivw-vs~18262852
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *