Table of Contents

انواع شیرآلات روشویی حمام

راهنمای خرید شیرآلات روشویی

حمام یکی از مهم ترین بخش های منزل محسوب شده و انتخاب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی با کیفیت برای آن بسیار ضروری است. در حقیقت یافتن مناسب ترین نوع اهمیت فوق العاده ای برای مالکان خانه خواهد داشت، با این حال بدلیل وجود مدل های متنوع، انتخاب نمونه مناسب کار دشواری می تواند باشد. بنابراین اگر نیازمند شیرآلات برای حمام جدید خود هستید یا تنها قصد تعویض آن ها را دارید، مقاله پیش رو می تواند مشکلات شما را حل کند. همچنین سایت آریان فراز پرسام برای خرید شیرآلات توکار در خدمتتان خواهد بود.

انواع شیرآلات روشویی

اولین قدم در خرید شیرآلات روشویی ، شناخت مدل های موجود در بازار می باشد. سپس باید بررسی کنید که چه نوعی به کارتان می آید؟ همچنین نحوه نصب آن ها نیز اهمیت بالایی دارید. بطور مثال قصد دارید شیرآلات را بر روی کانتر نصب کنید یا آن ها بطور مستقیم بر روی دهانه سینک روشویی متصل خواهند شد؟ یا این که به دیوار محکم می شوند؟ چه تعداد سوراخ برای اتصال مجموعه مورد نیاز است؟ آیا قصد خرید مایع ریز اتوماتیک را خواهید داشت؟ و در نهایت چه ابزارآلاتی برای به حداقل رساندن زمان نصب و جلوگیری از کثیف شدن محیط نیاز خواهید داشت؟

۱- شیرآلات مرکزی

شیرآلات مرکزی

شیرآلات ساختمانی مرکزی جزء متداولترین نمونه ها در بازار هستند که به سادگی از دو دستگیره و نحوه نصبشان بر  روی روشویی قابل تشخیص می باشند. مدل های مذکور در اغلب حمام ها قابل استفاده هستند (که البته در سال های اخیر محبوبیتشان کم تر از گذشته شده). همچنین شیرآلات مرکزی گزینه بسیار ایده آلی برای فضاهای تنگ و کوچک به حساب می آیند. برای نصب شیرآلات مذکور به سه سوراخ یا سطح نگه دارنده، نیاز خواهید داشت. فاصله بین هر دستگیره حدود ۴ اینچ (که از مرکز هر سوراخ اندازه گیری می شود) محاسبه خواهد شد. همچنین اگر قصد تعویض شیرآلات مرکزی را دارید، بهترین گزینه خرید نمونه جدید مشابه بوده و یا در نهایت انتخاب شیر تک اهرمی. اما در صورت گزینش شیر تک اهرمی باید یکی از سوراخ های بدون استفاده را بپوشانید.

۲- شیرآلات عریض

شیرآلات عریض

شیرآلات بهداشتی عریض معمولا دارای سه سوراخ به فاصله ۸ اینچ از هر دستگیره می باشند. که در بعضی مدل ها این فاصله می تواند به ۱۸ اینج نیز برسد. همچنین از آن جایی که آن ها فضای زیادی را در حمام اشغال می کنند، دیگر جایی برای صفحه نگهدارنده باقی نمی ماند. لازم به ذکر است دهانه شیر و اهرم ها بطور جداگانه نصب می شوند. توجه داشته باشید که اگر روشویی بزرگ یا کانتر بزرگ در اختیار دارید، شیرآلات عریض بسیار با فضای حمامتان هماهنگ خواهند شد.

۳- شیرآلات کم عرض

شیرآلات کم عرض

شیرآلات بهداشتی کم عرض چیزی میان مدل های عریض و مرکزی به حساب می آیند. به این معنا که ابعادی مشابه شیرآلات مرکزی نیاز دارند (۴ اینچ از مرکز هر دستگیره). با این حال نحوه اتصال گلویی کاملا مشابه شیرآلات عرض می  باشد.

۴- شیرآلات تک اهرمی

شیرآلات تک اهرمی

بعد از مدل های مرکزی، شیرآلات بهداشتی تک اهرمی از متداولترین نمونه ها در بازار هستند. با این تفاوت که آن ها تنها به یک سوراخ برای اتصال نیاز دارند، و به همین دلیل برای حمام های کوچک بسیار مناسب هستند. همچنین بعضی از مدل ها گلویی از دستگیره ها جدا هستند، که در نتیجه برای نصب آن ها به دو سوراخ نیاز پیدا خواهید کرد.

۵- شیرآلات دیواری

شیرآلات دیواری

شیرآلات ساختمانی دیواری اغلب در آشپزخانه ها مشاهده می شوند، اما اخیرا بر تعداد آن ها در حمام ها نیز افزوده شده است. یکی از ویژگی های آن ها این است که در همه مکان ها قابل نصب هستند، اما بهترین راه برای استفاده از شیرآلات مذکور به همراه روشویی های مخزنی می باشد. شیرآلات دیواری دارای دو دستگیره بوده و هر کدام از آن ها معمولا فاصله ای حدود ۸ اینچ نیاز دارند.

۶- شیرآلات بشقابی

شیرآلات بشقابی

شیرآلات بهداشتی بشقابی از دیگر نمونه ها بلندتر بوده و معمولا تنها دارای یک دستگیره هستند. به این ترتیب بعضی مواقع آن ها را شیرآلات بلند می نامند. از ویژگی های این مدل شیرآلات می توان به داشتن فضای کافی برای قرار گرفتن بر روی کانتر اشاره کرد. در اغلب موارد شیرآلات بشقابی تنها به یک اینچ فاصله از روشویی نیاز دارند، به همین علت احساس می کنید که آن ها بدقواره و بدشکل هستند.

منبع: https://www.plumbingsupply.com/bathroom-faucet-buying-guide.html
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *