Table of Contents

انواع مختلف کفشور حمام

انواع مختلف کفشور حمام

اغلب افراد هنگام طراحی حمام خود، بیشتر از کاربرد تجهیزات، به ظاهر هر وسیله و امکاناتی توجه می‌کنند. به همین دلیل است که ما در این بخش از سایت آریان فراز پرسام، به بررسی انواع مختلف کفشور می‌پردازیم تا با انتخاب آگاهانه‌ی این قسمت از حمام خود، دیگر درگیر تجمع آب کثیف در هنگام دوش گرفتن نشوید.کفشور یکی از مهم ترین اجزای حمام شما است. تنوع ظاهری و کاربردی این محصول نیز بسیار زیاد بوده و باید بدانید هر نمونه در چه سبک و چه اندازه حمامی قابل تعبیه است. اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید، درگیر عواقب ناخواسته‌ای مانند نشتی و ایجاد کپک در حمام می‌شوید.  خرید کفشور مناسب، از ایجاد هزینه‌های جانبی هنگفت خانه شما جلوگیری خواهد کرد.

دو نوع اصلی کفشور حمام

انواع مختلفی از کفشور حمام وجود دارد، اما آن‌ها را به دو دسته اصلی می‌توان تقسیم کرد:

  1. کفشور نقطه‌ای
  2. کفشور خطی
  3. کفشور سرامیک خور
  4. کفشور شبکه ای

تاثیر هر دوی آن‌ها به یک صورت است، اما عملکرد و ظاهری متفاوت دارند. آن‌ها در مناطق مختلفی از حمام نصب می‌شوند، بنابراین باید کف حمام را مطابق با محل نصب آن‌ها و شرایط لازم برای تخلیه طراحی کرد.

کفشور مرکزی یا نقطه‌ای

کفشور‌های نقطه‌ای رایج‌ترین نوع کفشور حمام هستند و تقریبا همه‌ی ما با آن‌ها آشنایی کافی را داریم. کفشور مرکزی در هر بخشی از خانه که در آن شیرآلات ساختمانی وجود دارد، قابل تعبیه است. این نوع کفشور کوچک است و معمولا در بخش مرکزی حمام نصب می‌شوند. کف حمام باید از تمام جهات به سمت این کفشور شیب داشته باشد تا آب به صورت مناسب تخلیه شود. کفشور نقطه‌ای معمولا گرد است اما برندهای مختلف برای این که در هنگام تعبیه کنار کاشی‌ها ظاهر و برش مناسب‌تری داشته باشند، نمونه‌هایی با شکل مربعی نیز ساخته‌اند. این نوع کفشور کوچک و ارزان است، اما به خوبی کار تخلیه آب را انجام می‌دهد.

از آن جایی که کف حمام باید از تمام جهات به سمت کفشور شیب‌دار باشد، شما در مورد کاشی‌کاری کف محدودتر خواهید بود. به طور کلی برای کار با شیب، باید کاشی‌های کوچکتر را استفاده کنید. این نوع کفشور در حمام‌هایی که دارای اتاقک دوش هستند بسیار کاربردی‌تر است و به حمام‌های ساده پیشنهاد نمی‌شود.

کفشور خطی

کفشور خطی یک کفشور مستطیل شکل بلند است که به اندازه عرض کل دیوار حمام شما خواهد بود. این نوع کفشور به طور کلی در کنار دیوار قرار می‌گیرد و کل کف در یک جهت به سمت کفشور شیب خواهد داشت. یعنی شما آزادی عمل بیشتری هنگام نصب کاشی دارید، زیرا فقط نیاز است تا در یک جهت شیب ایجاد کنید و فاصله‌ی آن تا محل نصب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی اهمیتی ندارد. کاشی‌های بزرگ با کفشور خطی مطابقت دارند و کاشی‌های کوچک نیز همچنان به قوت خود می‌توانند در حمام شما استفاده شوند. اگر می‌خواهید یک حمام بدون اتاقک دوش و یکپارچه داشته باشید، این گزینه بسیار عالی است.

کفشور خطی

مزایا:

برای حمام‌های یکپارچه عالی است

می‌توان در کنار آن از کاشی‌های بزرگ استفاده کرد

کف حمام فقط به یک جهت شیب نیاز دارد

معایب:

گران‌تر از کفشور مرکزی است

کفشور برای انواع کف حمام

ما در مورد دو دسته اصلی کفشورهای حمام صحبت کردیم. در این دسته‌بندی‌ها، هنوز انواع مختلفی از کفشور وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها برخی را انتخاب کرده و مورد بررسی قرار دهیم. این که کدام مورد را باید انتخاب کنید بستگی به سطح کف حمام شما و نوع بستری که کفپوش‌ها روی آن‌ها نصب شده‌اند دارد. سه کفشور زیر، کفشورهای مرکزی هستند که برای شرایط خاص در نظر گرفته شده‌اند.

کفشور سه تکه

هنگام ساخت حمام روی یک بستر چوبی مانند بسترهایی که در طبقات دوم به بعد خانه‌ها وجود دارد، باید شرایطی را در نظر گرفت تا به بستر چوبی آسیبی نرسد و کپک و باکتری ایجاد نشود. نصب تجهیزات و شیرآلات بهداشتی در خانه‌هایی با بستر چوبی چالش زیادی دارد. یک کفشور سه تکه برای نصب در کف کاشی شده‌ی چنین حمامی بسیار مناسب است. قطعه زیرین مستقیما در بخش انتهایی کف چوبی که به لوله تخلیه می‌رسد نصب می‌شود. قطعه رویی هم بر روی کاشی‌ها نصب می‌شود و ارتفاع قابل تنظیم دارد.

کفشور سه تکه

کفشور یک تکه

این مدل ساده‌ترین نوع کفشور برای نصب است زیرا قطعات بسیار کمی دارد. برای حمام‌های کاشی‌کاری شده بر روی بسترهای بتنی مدل یک تکه عالی است. اگر بتن خیس شود مشکل بزرگی رخ نمی‌دهد، بنابراین نیازی به محکم کاری نیست. یک کفشور یک تکه به سادگی به لوله تخلیه اصلی پیچ می‌شود و روی کاشی‌ها قرار می‌گیرد. یک فیلتر نیز در بالای کفشور پیچ می‌شود.

کفشور چند تکه

کفشورهای چند تکه بیشترین تعداد قطعات را دارند، اما در هر شرایطی قابل نصب هستند. این مدل برای حمام‌های یک تکه و پایه‌های دوشی که از قبل قالب‌گیری شده است استفاده می‌شود. اکثر قطعات زیر کف حمام و روی لوله فاضلاب نصب می‌شوند. سپس یک پایه دوش در بالا اضافه می‌شود و بدنه رزوه‌ای سیستم تخلیه به فلنج لوله تخلیه پیچ می‌شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *