Table of Contents

نکاتی برای انتخاب مناسب ترین هود آشپزخانه

چطور انواع هود آشپزخانه را بشناسیم؟

در مقاله پیش رو نگاهی خواهیم انداخت به تفاوت های بین هودها و نحوه عملکرد آن ها. بطور کلی تفاوت های هودهای آشپزخانه را به این صورت دسته بندی می کنند:

  • هودهای بدون مجرا در برابر هودهای گردش مجدد
  • هودهای نصب شده زیر کابینتی
  • ترکیب هود و مایکرویو
  • هودهای دیواری
  • هودهای سقفی
  • هودهای تهویه پایین

احتمال دارد که قصد بازسازی کامل آشپزخانه خود را داشته باشید یا ممکن است عملکرد هودتان چندان مناسب نباشد، به نحوی هنگام آشپزی فضا از دود آکنده می شود. بنابراین باید تصمیم بگیرید که سیستم تهویه آشپزخانه خود را تعویض کنید. پس دقیقا این همان راهنماییست که برای انتخاب صحیح دستگاه به آن نیاز خواهید داشت. همچنین در صورت نیاز به خرید شیرآلات ساختمانی، می توانید به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

هود بدون مجرا در برابر هود گردش مجدد

پیش از آن که مشغول معرفی انواع هودهای آشپزخانه شویم، بگذارید کمی در مورد انواع سیستم های تهویه بحث کنیم. سیستم تهویه مجرادار یکی از مدل هاییست که هوا را به بیرون هدایت می کند، به این ترتیب که دود و هوای نامناسب داخل آشپزخانه را به محیط خارج از خانه انتقال می دهد. اگر هم اکنون چنین سیستمی را در منزل ندارید، اضافه کردن آن می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود. البته باید به قیمت بالاتر این دستگاه ها نیز توجه کنید. با این حال به علت کارآیی و کیفیت بالا در خارج کردن دود و رطوبت، هودهای بدون مجرا مورد پسند افرادیست که بطور مداوم در آشپزخانه مشغول طبخ غذا هستند.

هود بدون مجرا در برابر هود گردش مجدد

یکی دیگر از گزینه هایی که در اختیار دارید هود بدون مجرا می باشد. این مدل یک سیستم بسته بوده که بوسیله فیلترهای کارگذاری شده هوای آلوده را مکش و مجرا مجددا خالی از هوا می شود. اگر چه بسیاری از افراد تصور می کنند هودهای بدون مجرا توانایی کمتری برای تهویه بخار و دود از آشپزخانه را دارد، اما حقیقت این است که مدل های مذکور بدلیل نداشتن کانال کشی خارجی، می توانند در هر مکانی به سادگی نصب شوند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که اغلب هودهای مجرادار قابلیت تبدیل شدن به سیستم های بدون مجرا را دارند. پس هنگام انتخاب مدل مورد علاقه، حتما به بودجه و وضعیت تهویه آشپزخانه خود، همانطور که به انتخاب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی و دکوراسیون اهمیت می دهید، توجه داشته باشید.

هود آشپزخانه زیر کابینتی

هودهای زیر کابینتی یکی دیگر از انواع سیستم های تهویه آشپزخانه ای بوده که زیر کابینت نصب و به بخشی از اجزای کابینت بالای گاز تبدیل می شود. بنابراین اندازه گیری دقیق ابعاد و فضای زیر کابینت پیش از انتخاب مدل شرح داده شده، ضروری است. در کنار انتخاب هود مناسب، خرید مایع ریز اتوماتیک نیز می تواند به شکیل شدن آشپزخانه شما بیفزاید.

ترکیب هود و مایکرویو

اگر به دنبال استفاده بهینه از فضای کانتر آشپزخانه خود هستید، ما به شما ترکیب مایکروویو و هود را پیشنهاد می دهیم. در این چیدمان تجهیزات بصورت توکار زیر مایکرویو نصب شده و دود و بخار تولید شده از طبخ غذا را خارج می کند. به این ترتیب یک ترکیب مینیمالیستی زیبا در کنار شیرآلات بهداشتی و سینک ظرفشویی خود خواهید داشت.

هود آشپزخانه دیواری

هودهای دیواری دقیقا به دیوار بالای اجاق گاز الصاق می شوند، و نیازی به کابینت برای نگه داشتن آن وجود نخواهد داشت.

هود آشپزخانه دیواری

در مدل های مذکور اغلب ارتفاع نصب کمی بالاتر از هودهای نصب شده در کابینت لحاظ می شود. در این قبیل آشپزخانه ها برای زیبایی بیشتر می توانید از شیرآلات توکار نیز استفاده نمایید.

هود سقفی

هودهای سقفی معمولا بیشتر در آشپزخانه های جزیره ای مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب که سیستم تهویه آن ها کاملا بصورت عمودی بوده و دیگر نیازی به دیوار یا کابینت برای نگه داشتن مجموعه نخواهد بود. توجه داشته باشید که هودهای سقفی برای داشتن عملکرد و جلوه بهتر نیاز به فضای عریضتر دارند. همچنین اغلب این مدل ها نیاز به کانال کشی خارجی دارند.

هودهای تهویه پایین

اگر در آشپزخانه خود با محدودیت فضا مواجه هستید، هودهای تهویه پایین بسیار بکارتان خواهند آمد. مدل های مذکور در میان فضای آشپزخانه نصب شده، دود یا بخار غذا را به جای این که به بالا بفرستند، از پایین تهویه می کنند.

هودهای تهویه پایین

در حالی که هودهای تهویه پایین کاملا مناسب آشپزخانه های کوچک می باشند، به این نکته توجه داشته باشید که آن ها فقط در میان اجزای آشپزخانه کارآیی دارند. بعلاوه در آشپزخانه های کوچک باید به انتخاب شیرآلات بهداشتی نیز متناسب با فضا توجه شود.

نتیجه گیری : امیدواریم که راهنمای تهیه شده مشکلات شما را برای انتخاب هود متناسب با بودجه و فضا، بر طرف کرده باشد. همچنین در صورت نیاز به خرید شیرآلات ساختمانی، می توانید به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *