Table of Contents

8 ایده برای دکوراسیون آشپزخانه و روح بخشیدن به خانه شما

دکوراسیون آشپزخانه و روح بخشیدن به خانه شما

در سایت آریان فراز پرسام، ایده‌های جدیدی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. تاثیر رنگ سفید بر فضای خانه‌های امروزی، مدت‌ها است که همه‌ی ما منتظر ایجاد یک انقلاب در  تغییر رنگ‌ها مانده‌ایم. هر چند که اتاق‌های روشن و بی‌رنگ برای ما آرامش بخش هستند و دید زیبایی در فضای اینستاگرام دارند، اما همه‌ی ما نیاز داریم تا فضا را از حالت یکنواخت خارج کنیم. به همین دلیل ما در حال تحقیق در مورد این موضوع هستیم که چرا باید در استفاده از کف‌پوش‌های روشن، رنگ‌های جسورانه، کاشی‌های شلوغ و رنگی و کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ریز و درشت در خانه و آشپزخانه خود تجدید نظر کنیم.

ممکن است شما برای ایجاد این تغییرات کاملا آماده باشید و به سرعت به فروشگاهی که تجهیزات رنگ را به فروش می‌رساند بروید اما قبل از این که دیوارهای خود را با رنگ‌هایی مثل صورتی گرم و یا سبز ملایم بپوشانید، می‌توانید از ایده‌های دیگری برای روح دادن به فضا استفاده کنید. رنگ می‌تواند به واسطه‌ی  گلدان، ظرف و سایر اشیاء به دکوراسیون شما اضافه شود. یا می‌توانید طیف گسترده‌ای از کاغذ دیواری‌ها را برای اضافه کردن رنگ به محیط استفاده کنید. اگر واقعا احساس می‌کنید هر کدام از این موارد برای شما کافی نیست، ترکیبی از همه‌ی آن‌ها را در فضای آشپزخانه خود داشته باشید.

نگران نتیجه‌ی این تغییر نباشید. ما ۸ طرح مفید برای ایده گرفتن شما انتخاب کرده‌ایم که آن‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد. با کمک این نمونه‌ها، تغییرات دکوراسیون خود را، از کابینت‌ها گرفته تا شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، بدون ترس اعمال خواهید کرد.

۱- کاغذ دیواری و یا کاشی چسبی

برای افزایش رنگ به آشپزخانه، شاید اولین ایده‌ای که به ذهن شما برسد رنگ کردن دیوارها است. اما کاغذ دیواری و یا کاشی چسبی، رقیب بسیار قدری در مقابل رنگ کردن هستند. تقریبا ایجاد تغییرات با کمک کاغذ دیواری بسیار ساده است و می‌توانید با کمک آن‌ها رنگ‌های متنوعی را به فضا اضافه کنید. کاغذ دیواری و کاشی چسبی، روش‌های خوبی برای دور زدن بودجه و تعهد زمانی است و در رقابت با کاشی و سایر سطوح قرار دارد.

۲- ترکیب مختلف رنگ‌ها را امتحان کنید.

ترکیب آبی و قهوه‌ای یک ترکیب ایده‌آل است. اگر چه ممکن است اولین ترکیب رنگی نباشد که برای ذهن شما قابل قبول باشد اما رنگ قهوه‌ای در مقابل نمای خنک آبی، یک ملودی بی‌نهایت زیبا را ایجاد می‌کند که سردی و گرمی رنگ‌ها را در کنار هم خنثی می‌کند.

2- ترکیب مختلف رنگ‌ها را امتحان کنید.

با خرید شیرآلات توکار و نصب آن‌ها در آشپزخانه، از شلوغی زیاد و جلب توجه منفی در فضا جلوگیری کنید.

۳- انفجار یک بمب مرجانی در آشپزخانه

مرجانی، تعادل کامل بین رنگ صورتی و نارنجی را ایجاد می‌کند. در سال ۲۰۱۹ این رنگ با استقبال برخی طراحان مواجه شد. حتی بسیاری از افراد این رنگ را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کردند. شما می‌توانید برای کابینت‌های بالایی، پایینی و یا حتی کل کابینت‌ها از گرمای رنگ مرجانی استفاده کنید.

۴- با رنگ تیره فضا را اشباع کنید.

برای طرفداران مینیمالیسم که نمی‌توانند بپذیرند از لامپ، گلدان یا کمدهای نارنجی استفاده کنند، سورمه‌ای بهترین انتخاب است.

4- با رنگ تیره فضا را اشباع کنید.

این رنگ در خنثی کردن بی‌روحی و کمرنگ بودن فضا بسیار موثر و قوی است. شاید به نظر رنگ دلگیری بیاید اما به محض اینکه آن را روی دیوارها و یا کابینت‌ها ببینید، نظر شما تغییر خواهد کرد و آن را به عنوان انتخاب قطعی خود به دیگران معرفی می‌کنید. خرید مایع‌ ریز اتوماتیک و تعبیه آن در نزدیکی سینک یک راه مناسب برای افزایش مدرنیته و مینیمالیست آشپزخانه است.

۵- طیف عمیق تری از رنگ ها را در نظر بگیرید.

زمانی که به فضای رنگارنگ فکر می‌کنید، تصور فضایی با رنگ‌های نئونی و پاستلی، بسیار ساده استف اما نباید رنگ‌های زنده‌تر را فراموش کرد. آن‌ها فضا را جسورانه‌تر به نمایش می‌گذارند اما به اندازه دیگر رنگ‌ها پر زرق و برق نیستند. برای افزودن کمی زرق و برق به آشپزخانه می‌توانید از شیرآلات بهداشتی ظریف و براق استفاده کنید. برای استفاده از این رنگ‌ها باید سعی کنید روشنایی فضا را کم کنید و از رنگ‌هایی مثل یاقوتی، زمردی و یا حتی یاقوت کبود استفاده کنید. شاید تعجب کنید اما ترکیب برخی از این رنگ‌ها باهم نیز بسیار زیبا به نظر می‌رسند..

۶- تغییرات پررنگ را با رنگ مشکی انجام دهید.

برخی ممکن است استدلال کنند که رنگ سیاه به عنوان یک رنگ محسوب نمی شود ، اما برای کسانی که رنگ مورد علاقه آنها سیاه است ، چنین تعریفی قابل پذیرش نیست.

6- تغییرات پررنگ را با رنگ مشکی انجام دهید.

برای ایجاد یک پاپ دراماتیک که بیشتر از رنگ بژ یا خاکستری به صورت خنثی در آن استفاده شده است، بهتر است کابینت ها یا دیوارهای خود را رنگ سیاه در نظر بگیرید. با نصب شیرآلات ساختمانی در رنگ‌های طلایی و یا بژ ، خفگی فضا را از بین ببرید. اگر این ایده هم به نظر دلگیر و خفه می‌آید، می‌توانید فقط کاشی‌های زمین و یا طرح پرده‌ی خود را مشکی انتخاب کنید.

۷- بخش بالایی و پایینی آشپزخانه را پوشش دهید.

طراحان اغلب کابینت‌های بالایی و یا فقط کابینت‌های پایینی را برای تغییر رنگ انتخاب می‌کنند. اما برای تزریق مقداری انرژی به یک فضا، از کابینت‌های رنگی برای هر دو قسمت استفاده کنید. حتی اگر خلق و خوی شما ساکت و آرام هم باشد، به دنبال یک تغییر در رنگ فضا خواهید بود. یک سبز ملایم به راحتی رنگ کاملا سفید و یا کاملا خنثی محیط را تغییر می‌دهد و تعادل خانه را به بهترین شکل ممکن برقرار می‌کند.

۸- با رنگ سبز نعناعی، فضا را مدرن کنید.

شما می توانید بلافاصله با کمک یک رنگ آشپزخانه ساده و سفید خود را به یک فضای شاداب تبدیل کنید.این تناژ رنگ نعناعی یک مکمل عالی برای قفسه‌های چوبی است که در کنار کابینت‌ها نصب شده است.

8- با رنگ سبز نعناعی، فضا را مدرن کنید.

با این کار رنگ سفید کابینت‌های دیگر هم بیشتر به چشم می‌آید و خاص‌تر جلوه می‌کند. این رنگ بسیار ملایم است و به راحتی با دیگر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و زیبایی دکوراسیون شما را بیشتر می‌کند. انتخاب یک قسمت رنگی برای آشپزخانه یک روش عالی است برای امتحان کردن تاثیر سایه رنگی در تغییرات مثبت فضای آشپزخانه است.

منبع: https://www.mydomaine.com/colorful-kitchens-5181265
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *