Table of Contents

7 ایده برای دکوراسیون خانه از نظر طراحان داخلی

رازهای زیبایی دکوراسیون خانه و چیدمان آن

ما در سایت آریان فراز پرسام، برای افزایش آگاهی هر چه بیشتر در جهت تغییر دکوراسیون منزل شما، اقدام به توضیح یک روش ساده اما موثر برای ایجاد تنوع در فضای منزل شما کرده‌ایم. وقتی صحبت از دیوار و بوم خالی به میان می‌آید، به عنوان اولین مرحله از ایجاد تغییرات دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. کافی است رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید و با کمک غلتک و قلم‌مو،دیوارها را رنگ کنید. اما تنها گزینه‌ی ممکن برای تغییر دادن طراحی دیوارها، رنگ کردن آن‌ها نیست. با معرفی ۷ ایده برای پوشاندن دیوارها، کلیشه‌هایی مثل رنگ کردن دیوارها را کنار بگذارید.

متریال مختلفی در سبک‌های مختلف به کار می‌روند. از عناصر چوبی گرفته تا استفاده از تکه‌های اضافی پارچه، قابل استفاده هستند. این میزان تنوع، دیدگاه بیننده را نسبت به دکوراسیون داخلی فضا تغییر می‌دهد. مسیر انتخاب سبک پوشاندن دیوار خود را با پرسیدن این سوال ساده از خود آغاز کنید: “اگر دیوارها می‌توانستند صحبت کنند، چه داستانی برای ما تعریف می‌کردند؟” به این ترتیب شما به دیوارهای اتاق خود شخصیت می‌بخشید. حتی دیوارهای آشپزخانه شما هم از این قاعده مستثنی نیستند. باید به دنبال متریال، طراحی و رنگی باشید که با شیرآلات بهداشتی و ساختمانی شما متناسب باشند. در غیر اینصورت تمام تلاش‌های شما بی‌فایده خواهد بود.

دیوار آویز دست ساز

یکی از راه‌های ساده و مقرون به صرفه برای پوشاندن دیوارها، آویختن ملیله و دیوار آویزهای دست‌ ساز در همه‌ی سبک‌های طراحی و رنگبندی‌های مختلف است. اگر ابعاد این دیوار آویزها بزرگ باشد و طرح آن‌ها با دیگر المان‌های دکوراسیون در تناسب باشد، دیوار به مرکز توجه در خانه تبدیل می‌شود.

دیوار آویز دست ساز

این دیوار آویزها در قیمت‌ها و طرح‌های مختلفی موجود هستند. نمونه‌های مکرومه، ملیله کاری شده یا حتی پارچه‌های چاپی و گلیم پرطرفدارترین دیوار آویزها شناخته می‌شوند.

نصب پنل‌ها و تخته کوب

تخته کوب‌ها ترکیبی از تخته‌های تزئینی و قاب‌ها هستند که از قسمت قرنیز تا قسمت‌های بالاتر دیوار نصب می‌شوند و تقریبا یک سوم دیوار را می‌پوشانند. در ابتدا از این سیستم برای محافظت از دیوار در برابر رطوبت، خاک و جلوگیری از آسیب دیدن دیوارها استفاده می‌شد. از دیگر دلایل محبوبیت این پنل‌ها می‌توان به ضدآب بودن و نصب آسان آن‌ها اشاره کرد.

نصب پنل‌ها و تخته کوب

توصیه می‌کنیم اگر لوله کشی شیرآلات توکار ساختمانی شما از بخش‌های پذیرایی و یا اتاق خواب عبور می‌کنند، استفاده از این پنل‌ها را در دستور کار خود قرار دهید. تخته کوب‌ها در حال حاضر به یک ترند و گزینه برای نما دادن به دیوارها استفاده می‌شوند. تخته کوب‌ها جایگزین با دوام و ارزانی برای پنل‌های سنگی هستند و قابلیت این که آن‌ها را به رنگ دلخواه خود در آورید را دارند. همچنین می‌توانید در هر ارتفاعی از آن‌ها استفاده کنید.

نصب کاغذ دیواری‌های زیبا

هرگز نمی‌توانیم از قدرت کاغذ دیواری و طرح‌های چاپی آن چشم‌پوشی کنیم. فقط و فقط با نصب کاغذ دیواری روی دیوارها، به سرعت جلوه اتاق شما بیشتر خواهد شد. تنوع رنگ، الگو و حتی جنس کاغذ دیواری‌ها بسیار بالا است پس با هر سلیقه‌ای می‌توانید نمونه‌ی مورد پسند خود را پیدا کنید.

یک نقاشی با بیان داستان خاص

در حال حاضر نقاشی‌های آماده مانند کاغذ دیواری‌ها در بازار موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را روی دیوار بچسبانید. نقاشی‌های دیواری را می‌توان در سبک‌های مختلف و مکمل دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. تفاوت این نقاشی‌ها با کاغذ دیواری، در این است که در این سبک دیوارپوش، تعدادی از تکه‌های نقاشی را کنار هم قرار می‌گیرند و یک تصویر مشخص را می‌سازند.

یک نقاشی با بیان داستان خاص

مثلا این سبک دیوارپوشی کاملا مناسب فضای سرویس‌های بهداشتی است. فقط دقت داشته باشید تا جایی که امکان آن وجود دارد با خرید شیرآلات هوشمند و نصب درست آن‌ها، فضا را برای نصب نقاشی حفظ کنید تا تاثیرگذاری آن چند برابر باشد و فضا نظم و تمیزی بیشتری داشته باشد.

تزئین با قطعات چوبی

اگر شما هم گرما و بافت چوب را دوست دارید، اما به دنبال راهی برای استفاده مدرن از آن هستید،  پیشنهاد می‌کنیم از میله‌ها و قطعات چوبی با برش‌های منظم و یکدست استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌ها اسلایدهای چوبی آماده را به همین منظور تولید می‌کنند. عنصر چوب همیشه یک المان مهم جهت گران جلوه دادن فضا است.

تزئین با قطعات چوبی

پس لوکس بودن و مدرن بودن را همزمان بدست می‌آورید. حتی می‌توانید از چوب‌های عایق و روکش‌ شده برای بخش‌های بهداشتی ساختمان استفاده کنید. توجه داشته باشید شیرآلات بهداشتی این بخش‌ها باید در تناسب رنگ با المان چوبی شما باشند. به عنوان مثال اگر رنگ چوب روشن استفاده می‌کنید، شیرآلات طلایی رنگ جلوه‌ی خاصی به محیط خواهد داد.

پنل‌ها و تابلوهای بزرگ چوبی

پنل‌های چوبی را روی دیوارهای اتاق نصب کنید تا گرمابخش اتاق شما باشد. این طرح را می‌توان با کاغذ دیواری هم به وجود آورد اما شکل ظاهری پنل‌های چوبی بسیار قدرتمندتر و شیک‌تر خواهد بود. حتی می‌توانید با کمک نورپردازی سایه‌های متفاوت روی آن ایجاد کنید و نمای ظاهری آن را ارتقاء دهید.

پرده‌های بلند یا دیوار پرده‌ای

پرده‌های بلند و برجسته همیشه یک المان کاربردی و زیبا برای پنجره‌ها هستند. اما اخیرا از آن‌ها برای تزئینات نیز استفاده می‌کنند. دیوار پرده‌ای، همانطور که از نام آن پیدا است ،طراحی یک دیوار با کمک پرده و یا دیواری است که با پرده پوشانده شده است. ایده‌های بسیار زیادی از دیوار پرده‌ای یا Drapery Wall بر روی پلتفرم Pinterest وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید.

پرده‌های بلند یا دیوار پرده‌ای

اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید اجاره‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای پوشاندن دیوارهایی که نمای خوبی ندارند استفاده کنید. اما اگر خود مالک خانه هستید نیز با انتخاب درست رنگ و جنس پرده، به خانه‌ی خود جلوه‌ی بیشتری می‌دهید. در نظر داشته باشید که این روش هیچ آسیبی به دیوارهای شما وارد نمی‌کند. در آخر، برای مشاهده و خرید انواع شیرآلات هوشمند و خرید مایع ریز اتوماتیک، از تیم متخصص ما کمک بگیرید.