Table of Contents

10 ایده برتر جزیره آشپزخانه که فضای بیشتری به وجود می آورند.

میز جزیره آشپزخانه

وقتی در خانه ای با آشپزخانه کوچک زندگی می کنید، همیشه هنگام قرار دادن وسایل مختلف با این پرسش رو به رو هستید که آن ها را کجا جای دهید. صرف نظر از بزرگ بودن و کوچک بودن فضا، یکی از مهم ترین دلایل تمرکز بر روی آشپزخانه های جزیره ای همین بحث داشتن جای ذخیره بیشتر می باشد. در واقع طرح آشپزخانه های جزیره ای که سینک و شیرآلات بهداشتی هم درون آن تعبیه شده، راهکاری کلیدی برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر بوده و از طرفی احساسی صمیمانه تر به آشپزخانه شما می بخشد. نکته ظریف ماجرا به نظر شما کجاست؟

یافتن فضاهای مناسب در نقاط دور از انتظار و بوجود آوردن فضای بیشتر. بعلاوه در مورد مکان مناسب هر چیزی در آشپزخانه با دقت فکر کنید. بطور مثال نیازی نیست بسته های پاستا را در قفسه های ابتدایی قرار دهید یا کاسه میوه لازم نیست در بالایی ترین بخش کانتر جزیره ای جای داشته باشد. در این مقاله ما قصد داریم ۱۰ ایده برتر آشپزخانه های جزیره ای که فضای بیشتری بوجود می آورند را به شما معرفی می کنیم.

آشپزخانه باریک

آیا به این فکر کرده اید که یک آشپزخانه جزیره ای متناسب با متراژ فضای خود داشته باشید؟ ما پیشنها می کنیم که بیشتر فکر کنید.

آشپزخانه باریک

تصورتان در مورد آشپزخانه جزیره ای با عرض ۱۸ اینچ چیست؟ مکانی مناسب برای تهیه غذا که در زیر آن فضای کافی برای نگه داری وسایل نیز در خواهید داشت. البته با خرید مایع ریز اتوماتیک می توانید فضایی منحصر به فردتر برای آشپزخانه خود طراحی کنید.

انتخاب صندلی های آشپزخانه

صندلی ها جلوی میز به زیبایی در زیر کانتر قرار گرفته و از طرفی گردش نشیمنگاه صندلی هم به خوبی انجام می شود. در نتیجه فضای کافی برای راه رفتن در آشپزخانه یا شست و شوی ظرف ها و کارکردن راحت با شیرآلات بهداشتی برایتان فراهم خواهد شد. نکته مهم: صندلی های آشپزخانه ای طراحی بی نظیری هستند که وقتی فضای محدودی در اختیار دارید، تفاوت های بزرگی برایتان ایجاد خواهد کرد.

طراحی قفسه بندی باز

گروه طراحی داخلی (Marie Flangian) تمام مدل های مورد علاقه مشتریان را دسته بندی کرده است.

طراحی قفسه بندی باز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در این آشپزخانه جزیره ای، قفسه بندی باز به شما اجازه می دهد تا زیباترین ظرف ها و سفال ها را جای داده و فضای ارزشمند کابینت های بالایی را برای وسایل سبک تر کنار بگذارید.

آشپزخانه نیمه جزیره ای

اگر فضای کافی برای طراحی یک آشپزخانه جزیره ای کامل در کنار سینک و شیرآلات توکار ندارید، می توانید طرح های نیمه جزیره ای را مورد توجه قرار دهید. به این ترتیب همچنان فضای بالای کانتر را برای تهیه وعده های غذایی و یا لذت بردن از نوشیدن کافه در روز، بدون نیاز به راه رفتن در تمام آشپزخانه، در اختیار خواهید داشت.

کانتر را حرکت دهید.

چه کسی گفته حتما باید آشپزخانه جزیره ای بهم پیوسته باشد؟ در واقع هیچ کس چنین نظری نداده است. همانطور که در طراحی بالا که توسط ریکی سیندر انجام شده مشاهده می کنید، یک کانتر جزیره ای قابل حمل بر ر وی چرخ ها می تواند حقه فوق العاده ای برای آشپزخانه های باریک و کم جا باشد.

کانتر را حرکت دهید.

مثلا وقتی می خواهید به جای دیگری بروید یا نیاز به فضای کف آشپزخانه دارید، مجموعه را به راحتی می توانید تکان دهید. همچنین فضای زیر کانتر نیز ویژگی جذاب دیگریست که این مدل طراحی به شما عرضه می کند.

اولویت بندی

همیشه اینطور فکر کنید که آشپزخانه جزیره ای شما بازتابی از اولویت هایتان به حساب می آید. اگر فضای بالای کانتر جای مناسبی برای برگزاری مهمانی های شام بزرگ می باشد، این بی نظیر خواهد بود. و یا اگر آشپزخانه جزیره ای شما دارای صندلی های چرخان کوچک می باشد، به راحتی می توانید در حالی که مشغول کار هستید، با دوستان و خانواده نیز هم کلام شوید. همچنین در نظر گرفتن شیرآلات بهداشتی مطابق دکوراسیون نیز می تواند از دیگر اولویت های مهم شما محسوب شود.

برای جانمایی صندلی ها با برنامه عمل کنید.

اگر فضای نگه داری وسایل اولویت اصلی شما محسوب می شود، می توانید صندلی های آشپزخانه را درست مانند طراح تصویر بالا میشل لیزاک به انتهای کانتر جزیره ای منتقل نمایید.

برای جانمایی صندلی ها با برنامه عمل کنید.

از طرفی ممکن است بدلیل کوچک بودن فضا تنها دو یا سه صندلی در زیر کانتر جا شود. به این صورت جای مناسبتری زیر کشوها خواهید داشت.

در نظر گرفتن مکانی برای ذخیره مواد خشک

تصور کنید ظروف حاوی برنج یا موادی مشابه هرگز چهره ای زیبا ندارند. همانطور که در عکس بالا می بینید، هلن ولیندا انتهای آشپزخانه جزیره ای را به ذخیره مواد غذایی خشک مثل پاستا یا شکر اختصاص داده است. به این ترتیب با انجام چنین کاری می توانید ظروف با ابعاد مختلف را به راحتی جای داده و در صورت نیاز به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید.

اضافه کردن قفسه کتاب

اگر در خانه کتاب های مرتبط با آشپزی زیاد دارید می توانید آن ها در قفسه کتاب که در آشپزخانه جزیره ای جانمایی شده است، قرار دهید.

اضافه کردن قفسه کتاب

زیرا در این صورت جلوه زیبایی به آشپزخانه خواهد بخشید. مثلا در عکس بالا طراح کتاب های مورد علاقه خود را در کنار تعدادی گیاه و سرامیک های زیبا قرار داده است.

تخته چوبی بر روی آن بگذارید.

چرا هرگز نباید به آشپزخانه جزیره ای مجهز به تخته چوبی فکر کرد؟ بطور مثال مطابق تصویر بالا، طراح از چوب کادوس استفاده کرده است. به این ترتیب که تخته چوبی بر روی سطح بزرگ در کنار شیرآلات ساده قرار گرفته، جلوه ای متحرک به کانتر بخشیده و آشپزخانه شما را نسبت به چیدمان های مختلف انعطاف پذیرتر می کند. در پشت کانتر، همانطور که می بینید یک تخته چوبی بزرگ قرار دارد، که ستاره طراحی بالا می باشد. همانطور که مشاهده می کنید اعضای خانواده وسایلی مثل ابزار نظافت، کوله پشتی یا نقاشی های خود را به آن آویزان کرده اند. در پایان شما را به بازدید از سایت آریان فراز پرسام دعوت می نماییم.

منبع : https://www.mydomaine.com/small-kitchen-islands-5193722

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *