Table of Contents

تطابق شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت

آیا شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت باید با هم تطابق داشته باشند؟

در طراحی حمام، یکی از کارهایی که امضای نهایی محسوب می‌شود، انتخاب ابزار مناسب در فضای طراحی است. انتخاب ابزارهای فلزی حمام، آن چیزی است که باعث می‌شود ظاهر نهایی حمام درخشش خاصی داشته باشد. این ابزارهای فلزی عبارتند از : دستگیره‌های کابینت و شیرآلات بهداشتی و ساختمانی. گزینه‌های بی‌شماری در رنگ‌ها، شکل‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارد و کافی است دانش ترکیب شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت را با لوازم و المان‌های دیگر بدانید.

تطبیق داشتن شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت راهی ایمن برای منسجم نشان دادن لوازم حمام است. اما شما مختار هستید تا طبق سلیقه و نظر خود تفاوت ایجاد کنید. پیشنهاد ما در سایت آریان فراز پرسام این است که بر روی قطعات مکمل و هماهنگ تمرکز کنید. در ادامه مواردی برای ساده کردن مراحل انتخاب ابزار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا ترکیب متریال مختلف در سخت‌افزارها زیبا به نظر می‌رسد؟

اختلاط پوشش‌های سخت‌افزاری در یک اتاق، راه موثری برای ایجاد تنوع و عمق بخشیدن به طراحی است. اگر نگران هستید که اتاق شما تک رنگ و کسل کننده به نظر برسد، تغییر رنگ‌بندی می‌تواند راهی عالی برای از بین بردن این یکنواختی باشد. در سبک مینیمال، استفاده از لوازم با رنگ‌های خنثی اما متفاوت می‌تواند ظرافت خاصی به فضای شما اضافه کند. ما در این بخش چند نمونه از وسایل مختلط حمام را به شما معرفی خواهیم کرد که به ایجاد تنوع فضای شما کمک می‌کنند.

انواع مختلف روکش شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت

کلمه روکش، به چیزی بیش از رنگ اشاره دارد. رنگ قطعات مهم است اما اینکه روکش شما مات باشد یا براق نیز تعیین کننده‌ی سبک شما خواهد بود.

انواع مختلف روکش شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت

همه این عوامل را می‌توان به صورت متضاد و در کنار هم قرار داد، اما تنها در صورتی این کار امکان پذیر است که بقیه لوازم و تجهیزات داخل حمام اصولی و منطقی انتخاب شده باشند. برای داشتن ظاهری مدرن و شیک، از دستگیره‌های گرد و مات استفاده کنید و برای داشتن ظاهری تمیز و رسمی، وسایل مربعی و براق را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب انواع شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت

 شاید فکر کنید که خب الآن آماده‌اید تمام لوازم را با هم ترکیب کنید، اما باید بدانید که هنوز برخی اصول وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن شوید قطعات و لوازم درستی را انتخاب کرده‌اید. مشکی رنگ بسیار خوبی است و می‌توان آن را به انواع دیگر لوازم اضافه کرد. این رنگ یک تضاد عالی و درخشان را با فولاد ضد زنگ، نیکل، برنج یا حتی مس داشته باشد. اگر به دنبال ایجاد تنوع هستید، دقیقا از این ترکیب رنگ استفاده کنید.

نحوه انتخاب انواع شیرآلات حمام و سخت افزار کابینت

به عنوان مثال، ست کردن دستگیره‌های مشکی مات با شیرآلات توکار برنجی براق می‌تواند به برجسته کردن هر یک از وسایل موجود در آشپزخانه کمک کند. دستگیره‌های مشکی روی کابینت‌ها باعث می‌شود که سینک یک فضای چند بعدی و بزرگ به نظر بیاید. وجود تضاد فاحش در دکوراسیون نشان می‌دهد که شما چه اندازه در انتخاب سخت‌افزار دقت داشته‌اید.تصور کنید یک شیر آب مدرن برنجی براق را در یک کنتراست سیاه و سفید قرار داده‌اید. این بهترین گزینه برای جلا دادن به آشپزخانه شماست.

اگر می‌خواهید رنگ را از قسمت‌های دیگر دریافت کنید، ترکیب کردن سطوح سخت افزاری در فضایی مانند حمام می‌تواند گیج کننده باشد و باعث شود بیش از اندازه فضا شلوغ دیده شود. به عنوان مثال، در یک حمام، اگر دوش خالدار و کاشی‌های رنگی ریز استفاده شود، معرفی رنگ دومی از جنس فلز، بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین طراحان در این شرایط از دستگیره‌ها و شیرآلات نقره‌ای براق کمک می‌گیرند.

بهترین روکش برای شیرآلات حمام چیست؟

بهترین روکش برای شیرآلات در حمام شما به ترجیحات شما وابسته بوده و باید سبک مورد نظر خود را لحاظ کنید. اگر به دنبال گزینه‌های منعطف‌پذیر هستید، شیرآلات ساختمانی نقره‌ای رنگ بهترین گزینه خواهد بود. بسیاری از مردم، نیکل برس خورده را با کیفیت‌ترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین گزینه در بین دیگر شیرآلات نقره‌ای می‌دانند. در مقایسه یا فولاد ضد زنگ و کروم، نیکل بهترین ظاهر را دارد. نیکل با رنگ‌های متنوعی ترکیب می‌شود و تا حدودی به همین دلیل است که طرفداران زیادی در بین طراحان دارد. نیکل برس خورده کمترین میزان به جا ماندن اثر انگشت و قطرات آب را نشان خواهد داد.

بهترین روکش برای سخت افزار کابینت چیست؟

درست مانند شیرهای حمام، تکمیل حمام عمدتا بر اساس ترجیحات شخصی ما است. با این حال، هنگام نگاه کردن به وسایلی مانند دستگیره‌ها، باید دوام آن‌ها را در اولویت قرار داد. به همین دلیل، نیکل صیقلی توصیه اول طراحان برای نصب است. نیکل برس خورده نیز با انواع طرح‌های دکوراسیون مطابقت دارد. برخلاف کروم، که یکی دیگر از گزینه‌های محبوب مردم در طراحی حمام است، نیکل اصلا گزینه‌ی ارزانی نیست.

نیکل صیقلی نسبت به نیکل مات برس خورده، راحت‌تر تمیز می‌شود و خراش افتادن روی آن سخت‌تر خواهد بود. این ویژگی‌ها برای دستگیره‌هایی که در معرض مصرف بیشتری قرار دارند، بسیار مهم است. برای دیدن نمونه‌های موفق طراحی در دکوراسیون داخلی حمام و آشپزخانه، می‌توانید دیگر مطالب وبلاگ آریان فراز پرسام را مطالعه کنید.

منبع : https://homedecorbliss.com/should-bathroom-faucets-match-cabinet-fixtures-and-hardware/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *