Table of Contents

4 نشانه برای تعمیر و یا تعویض آبگرمکن خانه

زمان تعویض یا تعمیر آبگرمکن

آبگرمکن خانه‌ی شما همیشه در کنار شیرآلات ساختمانی فعالیت کرده و هر زمان که به آب گرم و حمام لذت بخش نیاز داشتید، به شما خدمت کرده است. با این حال ممکن است اخیرا متوجه شده باشید که این دستگاه به خوبی گذشته عمل نکند یا شاید دیگر نیازهای خانواده‌ی شما را برآورده نکند. ما در تیم تحقیقاتی سایت آریان فراز پرسام، ۴ نشانه واضح که تایید می‌کنند زمان تعویض یا آپدیت آبگرمکن شما رسیده است. شاید نیاز باشد یک مدل جدیدتر یا کم مصرف‌تر را جایگزین سیستم قبلی خود کنید.

۱- صداهای عجیبی از آبگرمکن شما می‌آید.

ممکن است صدای کلیک را به صورت گاه به گاه بشنوید یا آبگرمکن شما به صورت متناوب صدای زمزمه‌ی آب را ایجاد کند. با این حال صداهای دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند نشان دهد آبگرمکن شما نیاز جدی به تعمیر و تعویض دارد. به عنوان مثال، اگر صدای تپش یا صدای ترک خوردگی را می‌شنوید، احتمالا ناشی از تجمع رسوبات معدنی در لوله‌های آبگرمکن است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب سخت در آن جا استفاده می‌شود، مواد معدنی موجود تجمع یافته و یک لایه بزرگ از کف ایجاد می‌کند که به ته آبگرمکن می‌رسند.

1- صداهای عجیبی از آبگرمکن شما می‌آید.

این لجن در بالای عنصر گرمایشی قرار می‌گیرد و هنگامی که واحد شروع به گرم کردن آب می‌کند، مواد معدنی پخش شده و به اطراف مخزن برخورد می‌کند. در صورت عدم نظارت، تجمع رسوبات به طور مستمر باعث ایجاد خرابی و خوردگی عنصر گرمایش خواهد شد. اگر واحد گرمایشی شما قدیمی است، ارزش تعویض عنصر گرمایش را ندارد و در عوض باید یک آبگرمکن جدید با عنصر گرمایش جدید وارد خانه‌ی خود کنید تا به صورت تضمینی مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

۲- آبگرم خانه‌ی شما بوی فلزی عجیب میدهد.

پس از گذشت زمان و قرار گرفتن مکرر در معرض گرما و جریان آب، فضای فلزی داخلی آبگرمکن شما می‌تواند شروع به زنگ‌زدگی کند. متاسفانه ، زنگ زدگی می‌تواند باعث ایجاد پوسته پوسته شدن و تکه تکه شدن بدنه و نفوذ به آب شود. این طعم و بوی نامطبوع می‌تواند نشانه‌ای باشد که آبگرمکن شما نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

2- آبگرم خانه‌ی شما بوی فلزی عجیب میدهد.

با این حال، اگر لوله‌های گالوانیزه در سیستم لوله‌کشی خود استفاده کرده‌اید، باید اطمینان حاصل کنید که این نوع لوله عامل تغییر طعم و بوی آب خارج شده از شیرآلات توکار شما نباشد. بنابراین قبل از تعویض آبگرمکن، مطمئن شوید این مسئله در روند کاری سیستم گرمایشی شما وجود نداشته باشد. بهترین راه برای تشخیص این مشکل کمک گرفتن از تکنسین و تعمیرکار متخصص است. اگر بعد از بررسی تکنسین متوجه شدید که آبگرمکن شما زنگ زده است، باید فورا آن را تعویض کنید. علاوه بر آلودگی آب، زنگ زدگی به خودی خود می‌تواند عامل مهمی در سوراخ شدن بدنه و تجهیزات مختلف آبگرمکن باشد، بنابراین مشکلات جدی‌تری ایجاد خواهد کرد.

۳- آیا آبگرمکن شما مشکل نشتی آب دارد؟

علاوه بر سوراخ‌های ناشی از زنگ زدگی، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود آبگرمکن شما دچار نشتی شود. به عنوان مثال، هنگامی که گرم کن دستگاه شما شروع به کار می‌کند، مخزن فلزی به طور طبیعی منبسط می‌شود. اگر نقصی در فلز وجود داشته باشد، ممکن است با این انبساط مخزن نشت کند. با خنک شدن فلز، نشتی مخزن متوقف می‌شود. پس یعنی در هنگام باز کردن شیرآلات ساختمانی خود و روشن شدن آبگرمکن نشتی شروع می‌شود.

3- آیا آبگرمکن شما مشکل نشتی آب دارد؟

با این حال، یک بار دیگر، قبل از اینکه نتیجه بگیرید که آبگرمکن شما به طور کامل قابل تعمیر نیست و مستقیما باید به تیم بازیافت سپرده شود، بهتر است با یک لوله کش تماس بگیرید تا علت نشتی مخزن شما مشخص شود. شاید هم این مسئله خیلی ساده حل شود. شاید یک بخش کوچک سیستم آبگرمکن شما فرسوده یا شل شده باشد. اگر مشکل نقص در فلز مخزن است، یا اگر یک نقطه زنگ زدگی بزرگ وجود داشته باشد، دستگاه شروع به نشت خواهد کرد، بهتر است آبگرمکن را تعویض کنید.

۴- عمر مفید آبگرمکن شما به اتمام رسیده است.

در نهایت، آیا می‌دانستید که متوسط عمر مفید آبگرمکن‌ها بین ۸ تا ۱۲ سال است؟ اگر دستگاه خود را به درستی نگهداری نمی‌کنید یا خانواده بزرگی دارید که فشار زیادی به دستگاه وارد می‌کند، آبگرمکن زودتر از موعد مشخص خراب می‌شود. مدل قدیمی آبگرمکن خود را با نمونه جدیدتر و کم‌مصرف‌تر جایگزین کنید. آبگرمکن جدیدتر علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که همه افراد در خانه شما می‌توانند هر روز صبح دوش آب گرم بگیرند.

 از حوضچه‌های زیر مخزن گرفته تا سطح آبگرمکن، دلایل مختلفی وجود دارد که شما باید به فکر جایگزینی آبگرمکن خود باشید. اگر تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم در کنار آبگرمکن خود، شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود را نیز با نمونه جدید جایگزین کنید.

منبع:

https://www.moodyplumbing.com/4-signs-it-s-time-to-replace-or-upgrade-your-water-heater

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *