Table of Contents

تفاوت کفشور خطی استیل با پلاستیکی

از کفشورهای ساختمانی در محل‌های مختلفی همانند حمام، استخر یا حیاط خانه که آب جمع‌ می‌شود استفاده می‌کنند. از آنجایی که کفشورها به ۲ دسته استیل و پلاستیکی تقسیم می‌شوند این سوال برای افراد ایجاد می‌شود که کفشور استیل بخریم یا پلاستیکی یا به عبارت دیگر تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی در چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های این ۲ کفشور اشاره کنیم.

انواع مختلف کفشور استیل

کفشور استیل با اینکه تنها از جنس استیل ساخته می‌شود ولی از نظر مسائل دیگر همانند شکل ظاهری و نوع کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال کفشورهای استیل مناسب تراس یا محوطه‌های باز با کفشورهای استیلی که در سایر مناطق کاربرد دارند، متفاوت خواهند بود. این کفشورها با طول ۲.۴ نیز قابل تولید هستند.

انواع مختلف کفشور پلاستیکی

کفشورهای پلاستیکی در مقایسه با کفشورهای استیل از کیفیت، مقاومت و دوام کمتری برخوردار هستند و نمی‌توان کفشورهای پلاستیکی را در انواع کفشورهای ضد خش قرار داد. البته این کفشورها نیز به ۲ شکل مربعی و خطی قابل خریداری هستند و تفاوت‌های بسیاری با کفشورهای برنجی یا استیل دارند.

تفاوت کفشور خطی استیل با مدلهای پلاستیکی

تفاوت کفشور استیل و پلاستیکی

قبل از اینکه به سراغ تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی برویم، بهتر است بدانید که کفشور یکی از قطعات مهم هر ساختمان است، بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید و بهترین و با کیفیت‌ترین کفشور را بخرید. کفشورهای خطی چه پلاستیکی باشند و چه از جنس استیل تهیه شوند، برای جمع‌آوری از محوطه مورد نظر و سطح زمین حمام یا سرویس‌های بهداشتی گزینه مناسب و شیکی هستند.

تفاوت از نظر اندازه و ابعاد

با وجود اینکه کفشورهای استیل کیفیت بیشتری دارند ولی از نظر ابعاد و سایز دچار محدودیت هستند. در واقع بزرگ‌ترین و طولانی‌تری کفشور استیل خطی ۱ متر است و عرض آنها بین ۸ تا ۱۰ متر خواهد بود. این در حالی است که کفشورهای پلاستیکی با توجه به اندازه سطح آب توانایی مسدود کردن دارند و در ابعاد و سایزهای بزرگ نیز قابل خریداری هستند.

تفاوت کفشور خطی استیل با پلاستیکی از نظر قیمت

مهم‌ترین تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی تفاوت در قیمت این کفشورها است. البته که گذشته از جنس متفاوت این کفشورها عوامل مختلفی همانند اندازه و کارایی آنها نیز در قیمت این کفشورها تاثیر می‌گذارد. اما از آنجایی که کیفیت کفشورهای استیل بهتر است و از مواد مرغوب‌تری در تولید آنها استفاده می‌شود، می‌توان گفت کفشورهای استیل از کفشورهای پلاستیکی قیمت بیشتری دارند.

نکات مهم در خرید کفشور استیل

کفشور استیل

اگر قصد خرید کفشور استیل را دارید، باید قبل از نهایی کردن خرید خود از کیفیت و کارایی مناسب آن مطمئن شوید سپس برای خرید نهایی دست به کار شوید. در ادامه برخی از نکات مهم به هنگام خرید کفشور استیل را ذکر می‌کنیم:

  • قیمت کفشور استیل: از آنجایی که در بازار فعلی ما هیچ یک از وسایل قیمت مشخصی ندارد، شما باید با توجه به بودجه و توان مالی خود یکی از انواع کفشورهای استیل را انتخاب و خریداری کنید.
  • مجهز به سوسک گیر: در صورتی که کفشور استیل شما دارای یک توری فلزی باشد مانع از ورود مو یا مواد زائد به درون چاه می‌شود و همچنین مانع از خروج سوسک از چاه خواهد بود.

اندازه کفشور استیل

اصلی‌ترین نکته به هنگام خرید کفشور استیل این است که باید به هنگام خرید کفشور استیل با توجه به محلی که کفشور کاربرد دارد اندازه مشخصی را در نظر بگیرید. سایز کفشور از جمله مهم‌ترین مسائل به هنگام انتخاب آن است.

طرح کفشور استیل

باید سعی کنید کفشور استیلی را در نظر بگیرید که با طرح و رنگ سرامیک یا کاشی‌ها محیط مورد نظر هماهنگ باشد. برخی از کفشورها، کفشور سرامیک خور هستند و به طور حتم با سرامیک و فضای مورد نظر شما سازگاری بیشتری دارند.

مراحل اجرایی کفشور استیل

نصب کفشور استیل

برای اینکه کفشور شما عملکرد خوبی داشته باشد باید به هنگام نصب آن دقت زیادی به خرج دهید و با توجه به ابعاد آن در محل مناسب آن را بگذارید. در صورتی کفشور استیل خود را به خوبی نصب نکنید به طور حتم در آینده با مشکلاتی همانند چاه گرفتگی یا ورود حشرات موذی روبه‌رو می‌شوید.

به طور معمول انواع کفشورها را به ۲ روش زیر نصب و از ابزاری همانند چسب لوله، آچار، پیچ گوشتی، اره برش لوله و سایر قطعات مربوط به کفشورها استفاده می‌کنند.

روش نصب عایق بندی

برای اینکه کفشور استیل شما به درستی عمل کند و بیشتری تاثیر را داشته باشد باید عایق‌بندی آن را به درستی نصب کنید. با مقایسه کفشور استیل با پلاستیکی اهمیت موضوع عایق بندی در کفشورها را درک می‌کنید. ۳ قطعه اصلی کفشورها عبارت هستند از:

  • پوشش ضد آب
  • قسمت میانی مقاوم در برابر آب
  • درپوش

برای نصب کفشورهای استیل بهتر است از کمک متخصصان این حوزه استفاده کنید و خودتان این وسیله را نصب نکنید زیرا با یک اشتباه کوچک کفشور شما خراب می‌شود و وقت و هزینه شما به هدر می‌رود. ولی اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید به مراحل زیر نگاهی بیندازید:

  • پیچ‌های یک سانتی کفشور استیل خود را به آن ببندید.
  • با تنظیم سطح عایق بندی کفشور و سطح محوله مورد نظر آنها را با هم تطبیق دهید.
  • مطمئن شوید که کفشور شما هم‌سطح با کف محیط است.

اندازه کفشور استیل

به هنگام نصب کفشور استیل باید با توجه به اندازه کفشور آن را در محل مناسب قرار دهید، به عبارت دیگر اندازه کفشور در نصب صحیح و کاربردی آن بسیار مهم است. پس سعی کنید کفشوری بخرید که به طور دقیق هم‌اندازه با محیط مورد نظرتان باشد.

روش نصب فشرده سازی برای کفشور استیل

روش نصب فشرده سازی برای کفشور استیل

در این روش اجرایی کفشورهای استیل از واشر فشاری و مهره استفاده می‌شود که باید به لوله فاضلاب وصل شوند. در نصب فشرده‌سازی کفشور استیل از چسب نیز استفاده می‌شود و باید طبق مراحل زیر حرکت کرد:

  • در داخل لبه کفشور مقداری چسب بریزید و آن را در محل مورد نظر قرار دهید.
  • چسب را داخل قطعه کفشور پخش کنید.
  • کفشور را بر روی سطح مورد نظر قرار دهید و حسابی فشار دهید.
  • چسبی که از شیارهای دور کفشور بیرون زده را پاک کنید.
  • بعد از ۲ الی ۳ روز چسب کفشور خشک می‌شود.

مزایا و معایب کفشور استیل

تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی به مزایا و معایب هر یک از این کفشورها برمی‌گردد. برای مثال کفشورهای پلاستیکی مقاومت کمتری در مقایسه با کفشورها استیل دارند و استحکام کفشورهای استیل می‌تواند مزیت آنها به حساب آید.

مزایا

با مقایسه کفشور استیل و پلاستیکی متوجه می‌شود که مزایای کفشورهای استیل بسیار بیشتر از کفشورهای پلاستیکی است. مزیت‌های این کفشورها در زیر نام برده می‌شوند:

  • رنگ ثابت
  • عدم شکستگی
  • جنس مقاوم

معایب

علاوه بر مزیت‌های خوب کفشورهای استیل باید به چند مورد از معایب آنها نیز اشاره کنیم:

  • قیمت بالا
  • زنگ زدگی
  • نصب دشوار

مزایا و معایب کفشور پلاستیکی

مزایا و معایب کفشور پلاستیکی

یکی از مدل کفشورهای پرکاربرد در استخرها و حمام‌ها کفشور پلاستیکی خطی یا مدل‌دار است که مزایا و معایب بسیاری دارد. گذشته از حجم آب‌گیری کفشورها شما باید به سایر مسائل در انتخاب کفشور توجه داشته باشید. البته که جنس بدنه این کفشور پلاستیکی است و بالاخره قدرت کمتری دارد.

مزایا

گذشته از اینکه کفشورهای پلاستیکی توان کمتری نسبت به سایر کفشورها دارند ولی در هر حال این کفشورها مزایای خواهند داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت ارزان و مقرون‌به ‌صرفه بودن
  • عدم زنگ زدگی
  • ضد خش

معایب

اگر به این فکر می‌کنید که کفشور استیل بخریم یا پلاستیکی باید گفت کفشورهای پلاستیکی نیز دارای معایبی هستند که در این بخش آنها را بیان می‌کنیم:

  • قدرت و توان پایین
  • کدر شدن و تغییر رنگ دادن
  • شکستن یا آسیب دیدن

اکنون که با تفاوت کفشور استیل با پلاستیکی آشنا شدید، به نظر شما کدام یک از این کفشورها برای محیط مورد نظرتان بهتر است؟ علاوه بر قیمت و کیفیت باید به نوع کارایی و محل مقصد نیز توجه داشته باشید و در نهایت کفشور مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.