Table of Contents

روش برق انداختن و تمیز کردن سردوش حمام

مراحل تمیز کردن سردوش حمام

اگر تا به حال تجربه دوش گرفتن با یک شیر حمام و سردوش نو را داشته باشید، می‌دانید که داشتن یک جریان آب قدرتمند هنگام دوش گرفتن چقدر خوشایند و لوکس است. بعد از گذشت مدتی متوجه می‌شوید که سردوش شما به خوبی قبل عمل نمی‌کند و جریان آب را شبیه به قطره‌های ضعیف باران به بدن شما می‌رساند. این همان نشانه‌ای است که ما در سایت آریان فراز پرسام به آن  ” زمان پاکسازی” می‌گوییم. بله، زمان تمیز کردن سردوش حمام شما فرا رسیده است.

مواد معدنی موجود در آب می‌توانند رسوب ایجاد کرده و منافذ را مسدود کنند. در برخی موارد دیده شده است که این انسداد منجر به بسته شدن کامل جریان و از کار افتادن سردوش شده است. عوارض وجود رسوبات در تجهیزات بهداشتی فقط انسداد نیست، بلکه رشد باکتری و کپک که منجر به بروز بیماری‌های متعدد نیز می‌شود، مشکل دیگری است که باید در نظر گرفت.

هر چند وقت یکبار سردوش حمام را تمیز کنیم؟

به طور کلی، سردوش و یا هواکش شیرآلات بهداشتی و ساختمانی باید در زمان بروز اولین نشانه‌های کاهش جریان آب تمیز شود. اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید و سطح کلسیم و منیزیم در منبع آب بالاست، طبیعی است که با گرفتگی سردوش مواجه شوید.

هنگامی که سردوش را به طور کامل تمیز کردید، باید هر دو هفته یکبار و یا به صورت ماهانه با یک محلول تجاری یا سرکه سفید، رسوبات مواد معدنی را پاک کنید. این کار باعث می‌شود سردوش عملکرد درستی داشته باشد و دیگر باکتری‌های مضر به پوست شما نرسد.

تمام آنچه برای تمیز کردن سردوش حمام نیاز دارید :

تجهیزات / ابزار

  • آچار یا انبری که قابل قفل باشد
  • پارچه نرم
  • ظرف یا قابلمه مناسب مایکروویو
  • کاسه یا سطل عمیق
  • مسواک قدیمی
  • انبر سوزنی

مواد

  • سرکه سفید مقطر
  • خلال دندان، گیره کاغذ، سنجاق ایمنی یا سوزن خیاطی
  • PTFE یا نوار درزگیر یا نوار تفلون

تمام آنچه برای تمیز کردن سردوش حمام نیاز دارید

نحوه تمیز کردن سردوش

برای تمیز کردن سردوش، بهتر است در صورت امکان سردوش را جدا کنید. این فرایند برای سردوش‌های دستی نیز قابل اجرا است. توجه داشته باشید که خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی و همچنین تجهیزات جانبی آن‌ها بسیار حساس هستند، بنابراین باید کاملا مطابق دستورالعمل‌های داده‌ شده به رفع مشکلات آن‌ها پرداخت.

  1. جداسازی سردوش

از یک پارچه نرم برای محافظت از مهره یا حلقه اتصال سردوش به بازوی دوش استفاده کنید تا از خراشیدگی بدنه آن‌ها جلوگیری شود. در حالی که پارچه را در جای مناسب قرار دادید، از یک آچار یا انبردست با اندازه مناسب برای شل کردن مهره استفاده کنید.

  1. آماده‌سازی محلول سرکه

سردوش را در یک ظرف عمیق قرار دهید. در یک کاسه یا قابلمه دیگر به مقداری سرکه بریزید که بتواند کاملا روی سردوش را بپوشاند. سرکه را گرم کنید اما توجه کنید که نباید بجوشد.

  1. اثرگذاری محلول روی سردوش

سرکه گرم را روی سردوش داخل کاسه بریزید. مطمئن شوید که کل سردوش زیر محلول است و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه در این شرایط باقی بماند.

  1. اسکراب سردوش و فیلتر

این مرحله برای رفع گرفتگی هواکش شیرآلات بهداشتی نیز کاربرد دارد، پس انجام آن به طور صحیح یک مهارت کاربردی و مفید خواهد بود.

سردوش را از محلول خارج کنید. از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن رسوبات سختی که هنوز در دهانه نازل وجود دارند استفاده کنید. یک خلال دندان، گیره کاغذ، نوک سنجاق قفلی یا سوزن خیاطی را برای پاک کردن سوراخ‌های جت استفاده کنید. اگر فرآیند حذف رسوبات به راحتی انجام نمی‌گیرد، باید این مراحل را چندین بار با سرکه تازه انجام دهید.

تمام صفحات فیلتر را که ممکن است در سردوش وجود داشته باشد، برداشته و تمیز کنید. سعی کنید با یک موچین یا انبردست به آرامی آن‌ها را بردارید و با سرکه یا مایع ظرفشویی بشویید تا لایه‌ی چسبناک آن از بین برود.

  1. نصب سردوش و آبکشی

وقتی سردوش تمیز شد، آن را روی بازوی دوش قرار دهید. نوارهای تفلون یا هر نوار لوله‌کشی قدیمی را جدا کنید و نوار جدید را اطراف بازوی دوش بپیچید تا مطمئن شوید که نشتی ندارد. این کار برای نصب تمامی تجهیزات لوله‌کشی و بهداشتی مانند نصب شیرآلات ساختمانی و دوش، ضروری است. ابتدا سر دوش را با دست خود محکم کنید، سپس با آچار آن را محکم نمایید.

نصب سردوش و آبکشی

نکاتی برای تمیز نگه‌داشتن سردوش در طولانی مدت

  • هنگام تمیز کردن سردوش، سعی کنید به آرامی آن را تمیز کنید و خراش و فشار بر آن وارد نکنید.
  • یک بطری اسپری حاوی محلولی با ترکیبات ۵۰-۵۰ از سرکه سفید و آب را در حمام نگهداری کرده تا بتوانید بعد از هر بار دوش گرفتن، آن را روی نازل‌های سردوش اسپری کنید. این کار تاحدی گرفتگی نازل‌ها را کاهش می‌دهد.
  • باکتری‌های موجود در سردوش در اغلب موارد بی‌ضرر و طبیعی هستند اما برای احتیاط بیشتر، سعی کنید از سردوش‌های فلزی یا علم دوش استفاده کنید که جریان آب سالم‌تری را به شما ارائه می‌دهند و کمتر در معرض رشد باکتری قرار می‌گیرند.

منبع : thespruce

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *