Table of Contents

8 مرحله اساسی از تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

درست تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام بسیار رضایت‎‌بخش است. ما در این بخش از سایت آریان فراز پرسام ۸ مرحله اساسی تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام را با شما مرور خواهیم کرد تا در کمترین زمان سرویس بهداشتی و حمام شما تمیز و درخشان شود.اگر از آخرین باری که سرویس بهداشتی و حمام خود را شستید زمان زیادی گذشته است و اگر انقدر اوضاع بد است که کار سخت به نظر می‌رسد، بهتر است اهمال کاری نکنید و دست به کار شوید. تمیز کردن آرامش خاصی به خانه شما می‌بخشد.

شاید بگویید خب از کجا باید شروع کنیم؟ مطمئن باشید ما در این بخش مانند راهنمای گام به گام به شما کمک می‌کنیم تا حمام خود را سریع و عالی تمیز کنید.

چگونه سرویس بهداشتی و حمام خود را عمیقا تمیز کنم؟

اگر زمان کافی یا انگیزه ندارید و می‌خواهید در سریعترین حالت ممکن کارهای شما حل شوند، این مراحل را برای تمیز کردن عمقی حمام دنبال کنید. برای این کار قبل از شستشو، از محصولاتی استفاده کنید که تاثیرگذاری عمیق‌تری دارند و شوینده‌های قوی‌تری محسوب می‌شوند. فقط توجه داشته باشید که این محصولات به شیرآلات بهداشتی و ساختمانی شما آسیب نرسانند.

فضای سرویس بهداشتی و حمام خود را تمیز کنید.

فضای سرویس بهداشتی و حمام خود را تمیز کنید

برای تمیز کردن حمام خود اول باید هر چیز اضافی در حمام را دور بریزید. بطری‌های خالی شامپو و ژل‌های شستشو را به سطل بازیافت انتقال دهید، سطل زباله حمام خود را خالی کنید و هر چیزی که فضای حمام شما را اشغال کرده است را به بیرون منتقل کنید. در این شرایط عالی می‌شود اگر حوله‌های خود را نیز در ماشین لباسشویی بشویید. اگر یک کابینت پر از دارو و محصولات نیمه استفاده شده و تسترها دارید، تمام گزینه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید و مدت‌هاست آن جا خاک میخورند را دور بریزید.

کاشی‌های سرویس بهداشتی و حمام خود را تمیز کنید.

مرحله بعدی تمیز کردن کاشی‌ها است. هر چیزی که اطراف حمام یا دوش را احاطه کرده است، با یک اسپری تمیز کننده مناسب، اسپری کنید. قبل از این که آن‌ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید، با یک اسکراب یا قطعه‌ی زبر، کمی آن را بسابید. در صورت تمایل، می‌توانید از سر دوش برای شستشوی کاشی‌ها، دوغاب‌ها و لوازم حمام استفاده کنید.

کاسه توالت را تمیز کنید.

قسمت بعدی که باید با آن برخورد کرد، کاسه توالت است. هر محصول پاک کننده‌ای را که برای تمیز کردن توالت استفاده می‌کنید، داخل کاسه بریزید. اجازه دهید کمی زمان بگذرد تا اثرگذاری داشته باشد. در این حین شما به تمیز کردن بخش‌های دیگر حمام بپردازید. حتما درب توالت را ببندید. اگر نیاز به رفع گرفتگی توالت دارید، مطمئن شوید که بلدید گرفتگی را رفع کنید. در غیر اینصورت باید با یک لوله‌کش تماس بگیرید.

دوش را تمیز کنید.

دوش را به طور کامل تمیز کنید و یا اگر شیرآلات توکار خانه شما از نوع هوشمند است، صفحه نمایش و یا شیشه‌های اطراف دوش را تمیز کنید. سردوش را به طور جداگانه تمیز کنید و روی تمیز کردن آن زمان بگذارید. سپس وان یا اتاقک دوش را به شوینده‌ی مورد نظر خود آغشته کنید. می‌توانید از اسپری چند منظوره برای تمیز کردن وان و تمام بخش‌های حمام خود استفاده کنید. اگر محصولات خاصی را برای هر بخش در نظر گرفته‌اید، توجه کنید که برای المان‌های دیگر مشکلی ایجاد نکند.

شیرهای سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنید.

شیرهای سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنید

این بخش بسیار مهم است. اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید شاید به نظر سخت دیده شود. اگر در یک منطقه با سختی آب بالا زندگی می‌کنید، احتمالا جمع رسوبات کلسیم را در نزدیکی شیرآلات خود دیده‌اید. اکنون زمان آن رسیده تا با کمک پاک کننده‌های آهکی تجاری یا خانگی، از شر این رسوبات خلاص شوید.

تمیز کردن کاسه توالت را به پایان برسانید.

دوباره به بخش توالت برگردید. یک برس توالت را بردارید و کاسه توالت را خوب بسابید، مطمئن شوید که همه جوانب را پوشش داده و تمام گوشه‌ها و لبه‌ها شسته باشید. قسمت بیرونی توالت را نیز با یک اسپری چند منظوره پوشش دهید و سپس آن را با یک پارچه پاک کنید. در نهایت، توالت خود را با آب شستشو دهید و درب آن را ببندید. در انتها نیز ابزارهایی را که مورد استفاده قرار دادید تمیز کنید.

سطوح و پنجره‌های سرویس بهداشتی و حمام را پاک کنید.

سطوح و پنجره‌های سرویس بهداشتی و حمام را پاک کنید

یک پارچه تمیز بردارید و تمام سطوح باقی‌مانده را پاک کنید. آینه‌ها و درزهای موجود را پاک کنید. در طول نظافت عمقی حمام، می‌توانید زمانی را نیز برای تمیز کردن پنجره‌های حمام خود اختصاص دهید. شاید لوله‌کشی نصب شیرآلات ساختمانی شما روکار باشد، بنابراین لازم است تا تمام درزها و لوله‌ها را نیز به خوبی تمیز کنید.

کف سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنید.

تمیز کردن سطوح گاهی اوقات می‌تواند منجر به کثیف‌تر شدن کف حمام شود بنابراین بهتر است این کار را در آخر لیست مراحل تمیزکاری خود قرار دهید. با استفاده از یک برس شروع کنید. تمام گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی را تمیز کنید. پس از انجام این کار، یک سطل و فرچه و اگر حمام شما کوچک است، با یک پارچه تمام کف را پاک کنید.

منبع : https://www.realhomes.com/advice/how-to-clean-a-bathroom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *