Table of Contents

روش صحیح برق انداختن و تمیز کردن لکه روی شیرآلات

همه ما ظاهر و درخشش یک حمام تازه و خرید شیرآلات جدید را دوست داریم ولی برای تمیز کردن شیرآلات قبلی قبل از اینکارها واجب تر است چون می تواند نظر شما را عوض کند. لکه‌های آب روی شیرآلات بهداشتی می‌تواند ظاهر حمام را شلوغ، کثیف و شلخته نشان دهد. بنابراین ما در سایت آریان فراز پرسام به شما توصیه می‌کنیم برای رفع و تمیز کردن لکه روی شیرآلات اقدام کنید. برای این کار، باید بدانیم که چرا این لکه‌ها روی شیرآلات ما ظاهر می‌شوند. تقریبا می‌توان گفت که آب سخت دلیل ایجاد این لکه‌ها است. از آنجایی که آب سخت متشکل از کلسیم و منیزیم با مقدار بالا است، این مواد معدنی به مرور زمان روی بدنه تجمع می‌کنند و باعث ایجاد لکه‌هایی که می‌شوند که ظاهر شیرآلات شما را تغییر می‌دهد.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با راهکارهایی این لکه‌ها را از روی شیرآلات خود تمیز کنید.

انواع شیرآلات و تمیز کردن لکه روی شیرآلات :

نحوه تمیز کردن لکه روی شیرآلات با روکش بدنه کروم

کروم به طور معمول یکی از رایج‌ترین روکش‌های شیرآلات توکار یا بهداشتی در بازار است که امروزه در خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری و اداری مشاهده می‌کنید. متاسفانه همین متریال برای روکش، بیشتر از دیگر مواد با لکه‌ها درگیر می‌شوند. برای از بین بردن و جلوگیری از ایجاد لکه روی شیرآلات کروم و شیرآلات کروم مات، تنها به لیست لوازم زیر نیاز دارید:

  • یک مسواک
  • یک دستمال شستشو
  • سرکه سفید مقطر
  • آب
  • حوله

نحوه تمیز کردن لکه روی شیرآلات با روکش بدنه کروم

آب و سرکه را به مقدار مساوی در یک کاسه با هم ترکیب کنید. با استفاده از پارچه، محلول به دست آمده را در اطراف شیر کشیده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی شیرآلات باقی بماند. پس از آن، پارچه را بردارید و با کمک یک مسواک، روی شیر را تمیز کنید و با آب شستشو را انجام دهید. مهم است که بدانید در آخر باید با یک حوله شیر را به طور کامل خشک کنید.

نحوه از تمیز کردن لکه روی شیرآلات با روکش فولاد ضد زنگ

 برای رفع این لکه‌ها در این شرایط، شما به دو چیز نیاز دارید:

  1. دستمال مناسب
  2. سرکه سفید مقطر

دستمال را به سرکه آغشته کنید و سپس شروع به تمیز کردن شیر و سینک خود نمایید. پس از اتمام این کار، پارچه را با آب ولرم نم‌دار کنید و تمام بخش‌هایی که با سرکه آغشته کرده بودید را با این دستمال تمیز کنید. سعی کنید به هیچ عنوان از مسواک یا اسکراب برای تمیز کردن شیرآلات فولادی استفاده نکنید. ما در سایت آریان فراز پرسام به شما توصیه می‌کنیم که پارچه‌ای را که به سرکه آغشته کرده‌اید، چند ساعت دور شیر خود بپیچید تا خواص اسیدی سرکه اثر خود را بگذارد تا تمامی لکه‌های باقی‌مانده را نیز از بین ببرد.

نحوه تمیز کردن لکه روی شیرآلات با روکش نیکل

نیکل یکی دیگر از مواد رایجی است که در ساخت شیرآلات حمام و آشپزخانه از آن استفاده می‌شود. برای یادگیری نحوه تمیز کردن شیرآلات با روکش نیکل، به لوازم زیر نیاز دارید:

  1. دستمال تمیز و مناسب
  2. سرکه سفید مقطر
  3. آب

نحوه تمیز کردن لکه روی شیرآلات با روکش نیکل

محلول آب و سرکه را با مقدارهای برابر تهیه کنید. پس از بدست آوردن این محلول، پارچه تمیز را به آن آغشته کنید. شیر آب را با پارچه نم‌دار خود تمیز کنید. اگر رسوبات و لکه‌های سخت روی شیرآلات شما وجود دارد، بهتر است این پارچه آغشته به سرکه را به مدت ۵ دقیقه روی شیر قرار دهید تا خواص اسیدی به خوبی اثر خود را بگذارند.

نحوه تمیز کردن شیرآلات برنزی

مانند هر وسیله دیگری در خانه، برنز یک المان عالی برای داشتن زیبایی و درخشش آنتیک در حمام است. ظاهر مسی مانند این المان‌ها بیشتر از نمونه‌های دیگر به تمیز کردن منظم نیاز دارند. موارد زیر برای تمیز کردن لکه‌های آب از شیر برنزی مورد نیاز شما خواهند بود:

  1. واکس مبلمان
  2. پارچه تمیز و بدون پرز
  3. نمک
  4. آب
  5. آرد
  6. حوله

برای از بین بردن لکه‌های آب، ابتدا باید یک خمیر، متشکل از ۱ قاشق چایخوری نمک، ۱ فنجان آب و ۱ قاشق غذاخوری آرد را تهیه کنید. هنگامی که خمیر به قوام مناسب رسید، آن را روی شیرآلات ساختمانی خود بمالید و بگذارید حداقل به مدت یک ساعت باقی بماند. پس از این که خمیر خشک شد، آن را با آب گرم بشویید.

از یک حوله نیز برای خشک کردن شیر و سینک خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید ظاهری صیقلی‌تر داشته باشید، با کمک یک پارچه تمیز و بدون پرز، شیرآلات را تمیز کرده و بعد از واکس مبلمان بر روی آن استفاده کنید. قبل از این که واکس خشک شود، به هیچ عنوان از شیر آب استفاده نکنید تا زحمات شما از بین نرود.

منبع : https://aquariuswaterconditioning.com/blog/how-to-remove-water-spots-from-all-types-of-faucets/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *