Table of Contents

ترفندهایی برای تمیز کردن کاشی های حمام

نحوه تمیز کردن کاشی‌ حمام

چگونه کاشی‌های حمام خود را به سادگی و کاملا موثر تمیز کنیم؟ راه درست تمیز کردن کاشی حمام چیست؟ با راهکارهایی که در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم، لذت داشتن یک حمام فوق العاده را تجربه خواهید کرد. فقط با تجربیات مفید کاربران سایت آریان فراز پرسام همراه شوید تا از نتایج عالی این راهکارها شگفت‌زده شوید.

آنچه که باید بدانید این است که ترفندهایی برای تمیز کردن دوش و دوغاب بین کاشی‌ها وجود دارد. حمام بخش ویژه‌ای از خانه است که می‌توانیم در آن استراحت کرده و بدون استرس لحظات آرامش‌بخشی را تجربه کنیم. حمام فضایی است که در کمترین زمان ممکن در آن آرایش می‌کنیم و برای قرارهای فوری آماده می‌شویم. همه‌ی ما دوست داریم که سطوحی درخشان، تمیز و بدون لکه در حمام خود داشته باشیم اما هربار تمیز کردن آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم. تمیز کردن کاشی‌های حمام باید به طور منظم و با دقت زیادی انجام شود.

در غیر اینصورت کثیفی در بخش‌های مختلف جمع شده و رسوبات آلوده روی سطوح را می‌پوشاند. پاک کردن این رسوبات بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین در این بخش رازهایی برای تمیز کردن کاشی‌های حمام به روشی طبیعی و با کمترین تلاش ممکن را بررسی می‌کنیم.

از سیستم دوش خود شروع کنید.

وقتی با عجله حمام می‌کنیم، قطراتی روی بدنه دوش باقی می‌مانند که باعث ایجاد لکه و رسوب روی بدنه می‌شوند. برای از بین بردن آن‌ها، کافی است مخلوط ۵۰- ۵۰ از آب و سرکه سفید را روی بدنه‌ی دوش اسپری کنید و برای چند دقیقه بگذارید روی آن باقی بماند.

از سیستم دوش خود شروع کنید.

پس از این مرحله، با کمک یک تیغه رسوبات را حذف کنید. برای جلا دادن و تمیز کردن بدنه، از یک پارچه ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید. این مراحل را می‌توانید برای تمامی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود به کار بگیرید.

چگونه کاشی‌های خود را تمیز کنید؟

برای تمیز کردن کاشی‌ها، کافی است چند قطره مایع شوینده یا صابون سبز رنگ را به مخلوط سرکه سفید و آب اضافه کنید. ترکیبات اضافه شده را به طور کامل مخلوط کرده و روی کاشی‌ها اسپری کنید. بعد از آغشته شدن سطح به محلول، با یک اسفنج یا اسکاچ غیر زبر، کاشی‌ها را تمیز کنید. بعد از این مرحله، حمام را آبکشی کنید و با آب گرم و پارچه، تمام سطح را خشک کنید. تماس این ماده با شیرآلات دوش حمام شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد، بنابراین نیازی نیست حساسیت خاصی در هنگام استفاده داشته باشید.

نحوه تمیز کردن دوغاب بین کاشی‌ها

دوغاب بین کاشی‌ها خیلی در ظاهر حمام ما تاثیرگذار بوده و به همین دلیل تمیز نگه‌داشتن آن بسیار واجب است. برعکس تصور بسیاری از افراد، تمیز کردن دوغاب اصلا کاری ندارد.

نحوه تمیز کردن دوغاب بین کاشی‌ها

کافی است یک مسواک، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن در اختیار داشته باشید. این پودر را با چند قطره آب خیس کرده و به وسیله مسواک روی دوغاب‌ها بکشید. این کار باعث می‌شود که خطوط دوغاب به تمیزی روز اول خود در آید.

بخارشور را امتحان کنید.

دستگاه بخار کارآیی عالی در تمیزکاری حمام شما را دارد. اگر دستگاه بخار شور دارید، قبل از شروع تمیزکاری به روش سنتی، سطح و دوغاب را با جت بخار شسته تا از نتیجه بی‌عیب و نقص آن لذت ببرید. شست و شو با بخار یک راه فوق‌العاده برای ضدعفونی کردن عمقی محیط شما نیز به حساب می‌آید. استفاده از بخارشور برای شیرآلات ساختمانی توصیه نمی‌شود زیرا باعث تشدید رسوبات خواهد شد. پس به طور مستقیم دستگاه را روی شیرآلات خود نگه‌ندارید.

از آن‌ جایی که سرامیک‌ها، منشا طبیعی دارند و کاملا قابل بازیافت هستند، بهتر است با مواد شیمیایی شسته نشوند. اما خبر خوب این است که شستن آن‌ها با شوینده‌های شیمیایی یا محصولات تهاجمی باعث تغییر بافت و یا لکه‌دار شدن سرامیک‌ها نمی‌شود. یعنی خیالتان راحت باشد از این که زیبایی حمام شما در طول زمان دست نخورده باقی می‌ماند. در کل، سرامیک‌ها ضد حساسیت، بهداشتی، مقاوم و ایمن هستند و تمام این ویژگی‌ها سبب شده است تا طرفداران بسیار زیادی در دنیای امروز داشته باشند. حتی تمیز کردن آن‌ها بسیار ساده‌تر از دیگر متریال می‌باشد. آن‌ها محل تجمع گرد و خاک یا باکتری‌ها نیستند، مواد مضری را منتشر نمی‌کنند و به همین دلیل است که برای به کار بردن در محیطی مانند آشپزخانه نیز بسیار توصیه می‌شوند.

منبع: https://www.fapceramiche.com/en/news-events/news/how-clean-bathroom-tiles/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *