Table of Contents

8 توصیه برای طراحی فضای بیرون از خانه

۸ توصیه برای طراحی فضای بیرون از خانه

میزبانی از دوستان و فامیل در فضای بیرون از خانه فرصتی رویایی به دور از روابط رسمی بوده که خلاقیت افراد را هم بالا می برد – طراحان داخلی کارشناسان خلاقی هستند که بخوبی شما را در این امر راهنمایی می کنند، با ما در سایت آریان فراز پرسام همراه باشید.

تفریحات خارج از خانه وقتی وضعیت پاندمی مطلوب می شود، بعد تازه ای در زندگی های ما پیدا می کند. به همین دلیل وقت گذراندن در کنار خانواده و دوستان در سال جدید به یک الزام تبدیل می شود. بنابراین اکنون زمان آن رسیده تا طراحی دکوراسیون ویژه ای برای محیط خارج از خانه خود انحام دهید. شاید به دنبال یافتن زیباترین دکوراسین و مبلمان برای فضای خارج از خانه بوده یا فقط قصد اضافه کردن چند وسیله ساده به محوطه خود داشته باشید.

8 توصیه برای طراحی فضای بیرون از خانه 1

طراح داخلی مشهور هنریت فن استاکهاوزن، موسس شرکت VSP می گوید: «با کنار رفتن وضعیت غیر قابل پیش بینی که تا امروز با آن درگیر بوده ایم، دوباره همه ما را به این فکر انداحته که طراحی فضای بیرون و باغچه خانه هایمان را تغییر دهیم». بنابراین طراحان ناچار هستند  تا با چالش های فزاینده ای مواجه  شوند، و با ارائه طرح های خلاقانه تجربه لذت بخشی برای مشتریان خود بوجود آورند. این طراحی ها طیف وسیعی از مبلمان راحتی زیبا تا کاناپه های رنگارنگ را در بر می گیرد. لازم به یادآوریست خرید دست خشک کن اتوماتیک را از شرکت ما می توانید انجام دهید.

هنریت متولد آلمان بوده و در بسیاری از کشورهای اروپایی به فعالیت پرداخته و هم اکنون در آمریکا و انگلستان پروژه های مرتبط زیادی را انجام داده است. او در این سال ها بیشتر برای طرح ها و الگوهای رنگارنگی که به کار می برد مشهور شده است. در این مقاله او تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ایجاد یک چهارچوب اطراف میز

یکی از بهترین سبک های طراحی فضای بیرون ساختن آلاچیق یا چهارچوب سقف دار می باشد که معمولا با گیاهان بالارونده زیبا یا بطور کامل پوشیده می شوند. این مدل طراحی به معنای داشتن فضایی بهشتی درست در حیاط خانه می باشد. هنریت ادامه می دهد، «ما مجبور نیستیم هر چیزی را در منزل داشته باشیم، اما من چندین سال پیش یک چادر دست ساز هندی از برند Raj Tent Club خریدم. درون چادر با ستاره های فوق العاده زیبا و زمینه رنگارنگ تزئین شده بود. به دلیل داشتن سایه بان فضا به قدری دل انگیز شد که ما علاقه ای به ترک محیط نداشتیم.

ایجاد یک چهارچوب اطراف میز

همچنین اگر سایه بان در باغ وجود نداشت، می توانم به شما توصیه کنم که میز را زیر درختان بگذارید؛ به این ترتیب چهارچوب مورد نیاز را برای داشتن فضایی مثل اتاق، در اختیار خواهید داشت. از مزیت های جذاب این طرح آن است که در زیر درختان چتر خورشیدی می تابد. از طرفی من علاقه شدیدی به برند اسپانیایی Lobster’s day دارم، زیرا آن ها از دکوراسیون و طراحی ویژه ای استفاده می کنند که مناسب رنگ های فضای شماست». یکی از روزها، من علاقه مند به آشپزخانه فضای باز به همراه شیرآلات توکار ساختمانی با سینک و باربیکیوی داخلی شدم. طراحان بسیار با سلیقه ایتالیایی Officine Gullu اخیرا مدلی را طراحی کردند که عملکردی مشابه آشپزخانه رستوران ها را ارائه می داد و حتی در هوای طوفانی هم می توان از آن استفاده کرد.

به فکر مبلمان با کیفیت برای فضای آزاد باشید.

استفاده از مبلمان در فضای بیرون از خانه به ویژه وقتی جای کافی داخل منزل در اختیار ندارید یا مکانی پوشیده برای نگهداری از آن ها در طول زمستان ندارید، بسیار ارزشمندتر می شود. بنابراین اگر وسایل اضافه دارید، آن ها را بیرون از خانه گذاشته و از آن ها استفاده کنید، چرا که هزینه کم تری صرف خواهید کرد. این طراح برجسته ادامه می دهد: «چوب ساج ماده ای بسیار محبوب به حساب می آید، اما یکی از ایرادات آن سنگین بودن قطعات ساخته شده از ساج می باشد. اخیرا، انقلاب عظیمی صورت گرفته و از چوب با کیفیت خیزران برای ساخت مبلمان استفاده می شود. یکی از طرح های مورد علاقه من مجموعه Domiane Life (دربالا مشاهده کنید) می باشد، یک طراحی بی نظیر از گروه شاتو در فرانسه.

به فکر مبلمان با کیفیت برای فضای آزاد باشید.

آن ها بسیار ساده و در اشکال زیبا  ساختده شده اند، همچنین بدلیل  طراحی فوق العاده از دوام کافی در شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار هستند. از طرفی اگر مشتریان خواهان چهارچوب فلزی برای مبلمان فضای خارج از خانه خود باشند، من به آن ها محموعه Hevingham را پیشنهاد می دهم. طرح هایی که در بریتانیا ساخته می شوند، بسیار با دوام و راحت بوده و حسی بی نظیر به افراد منتقل می کنند. من همچنین علاقه فراوانی به مبلمان آنتیک دارم، شما نیز اگر مایل به خرید چنین مدل هایی هستید، می توانید از حراجی ها یا سایت های آنلاین آن ها را بیابید. جدا از چیزی که انتخاب کرده اید، من همیشه استفاده از بالشت ها و پشتی های سیاه و سفید (خاکستری روشن هم جوابگوست) را به مشتریان پیشنهاد می دهم. به این ترتیب شما رنگی کاملا منطبق بر دکوراسیون بدون کم ترین خطا را انتخاب خواهید کرد».

استفاده از رنگ های متنوع

وقتی صحبت از طراحی فضای بیرون از خانه به میان می آید، رنگ های سبز و صورتی چرک انتخاب های مورد علاقه من هستند. برای تغیر دکوراسیون من همیشه از رومیزی ها شروع می کنم و طرح های نرم و آرامش بخش را می پسندم. بعلاوه من طرح هایی را دوست دارم که تا زمین کشیده می شوند. یکی از برندهای مورد علاقه من Birdie Fortescue می باشد، او زیبایی بی حد و حصر منطقه آناتولی را در طرح ها و الگوهای خود به کار می برد. بطور مشابه، من همواره از پارچه های کتان استفاده می کنم.

استفاده از رنگ های متنوع

به جای بهره مندی از بشقاب های ملامین و کارد و چنگال های مخصوص بیرون از خانه، من ترجیح می دهم از لیوان های کریستالی یا نقره استفاده کنم. اگر چه ممکن است آن ها بسیار قدیمی به نظر برسند، اما فوق العاده زیبا و شیک هستند. به ویژه مطمئن هستم که دوستان و آشنایانم تعدادی از آن ها را در اطرافشان دارند! همچنین شما می توانید یک سینک به همراه شیرآلات را در فضای بیرون از منزل تعبیه کنید.

انتخاب زمینه

به یاد داشته باشید، غذایی که پخته اید به عنوان بخشی از دکوراسیون، به میز شما اضافه خواهد شد. بنابراین زمینه های مناسب را برای رومیزی انتخاب کنید یا از دوستانتان مشورت بگیرید. بطور مثال اگر من غذای مراکشی با سالاد مخصوص سرو کنم، همیشه تعدادی لیموترش و لیوان رنگی بر روی میز می گذارم.

مهمان ها را گرم نگه دارید.

برای شب های سردتر، گرمکن یک ایده عالی می باشد. اخیرا وقتی در آکسفورد شایر انگلستان بودم، به فروشگاهی رفتم که یک شومینه بزرگ با حدود ۷ یا ۸ متر پهنا داشتند. من هم یکی از آن ها را خریدم، اما از طرفی همیشه نگران بچه ها بودم.

مهمان ها را گرم نگه دارید.

اگر در حیاطتان چمن کاشته اید، برای جلوگیری از انتقال رطوبت به داخل فضای نشستن، فرش بیندازید. جنیفر منرز مجموعه بی نظیر و جذابی دارد که از پلاستیک بازیافتی تهیه شده اما همچون پشم نرم است. من از طرفی علاقه دارم پتو از جنس پشم گوسفند یا ترمه بر روی پشتی صندلی ها بیاندازم. بعلاوه بهره بردن از شیرآلات هوشمند در کنار آلاچیق یا فضایی که در بیرون از منزل طراحی کرده اید، کاری بسیار مفید و عاقلانه است.

روشنایی کافی

اگر چهارچوب خود را زیر درختان قرار داده اید، رد کردن سیم از روی شاخه ها نورپردازی بسیار زیبایی ایجاد می کند، اما در صورتی که برق در آن اطراف ندارید، می توانید از چراغ های ال ای دی باتری دار استفاده کنید. من همچنین دوستانی را دیده ام که شعمدان های آنیتک را از شاخه ها آویزان کرده بودند که جلوه ای عاشقانه و بی نهایت دلربا بوجود آورده بود.

روشنایی کافی

همچنین نگران استفاده از شمع های واقعی نباشید، چرا که می توانید برای پرنورتر شدن، آن ها را در محفظه یا حباب های شیشه ای قرار دهید. من همچنین تعدادی گرم کن شمعی دارم که بر روی آن ها قوری چای قرار می دهم. یکی دیگر از منابع روشنایی که بسیار می پسندم، چراغ های طوفان و رالف لارن هستند که فوق العاده چشم نواز هستند. در اینجا نیز باز هم می توانیم تاکید کنیم که از نقش شیرآلات بهداشتی مناسب با فضا غافل نشوید.

معجزه ای به نام گل کاری

شاید هیچ چیز لذت بخش تر از چیدن گل های باغچه و گذاشتن آن ها بر روی میز وجود نداشته باشد. برای گل کاری شما نیاز به زمین خیلی بزرگ ندارید، حتی کاشتن جعفری هم می تواند به زیباتر شدن منظره خانه کمک کند. من همچنین به انتخاب جام های زرین و فنجان های نقره در ابعاد مختلف به همراه چند عدد رز یا هر گل دیگری بسیار علاقه مندم. اگر ما مهمانی شام داشته باشیم که نیاز به نشستن باشد، من از چیدن چند گل متفاوت از باغچه و نوشتن اسم آن ها روی کارت ها بسیار هیجان زده می شوم.

معجزه ای به نام گل کاری

اما اغلب اوقات من همه چیز را بصورت غیر رسمی انجام می دهم.بچه ها به من در چیدن گل های آفتاب گردان و اضافه کردنشان به دکوراسیون کمک می کنند یا اگر به دریا رفته باشیم، تزئینات را با تعدادی صدف انجام می دهم. در کنار گل کاری که فضای دلنشینی به باغچه و نشیمنگاه شما می بخشد، شیرآلات ساختمانی می توانند به کاربردی تر شدن فضا و در ضمن پاکیزه ماندن محیط کمک شایانی به شما نماید.

همه چیز را ساده نگه دارید

همیشه به یاد داشته باشید که هیچ قانون سفت و سختی برای دکوراسیون محیط خارج از خانه وجود ندارد و شما ناچار به انجام چیدمان های بسیار شلوغ نیستید.

من همیشه دوست داشتم جشن تولدی زیبا در محیط بیرون از خانه به همراه صفحه نمایش سینمایی و یک فیلم سیاه و سفید کلاسیک برگزار کنم. به علاوه داشتن مجموعه ای از پتوها و فرش ها که از سفرهای متعدد به نقاط مختلف دنیا، مثل هند، نپال و آفریقای جنوبی جمع آورده کرده بودم، شانس بزرگی برایم بود. چرا که آن ها باعث شدند تا فضای رنگارنگ و زیبایی داشته و مهمانانم از بودن در چنین مکانی، به وجد بیایند. در نهایت بازهم تاکید ما بر این است که برای لذت بردن بیشتر از دورهمی ها در بیرون از منزل، حتما طرح یک مجموعه شیرآلات بهداشتی را در نظر داشته باشید.