Table of Contents

توصیه های کاربردی برای تمیز نگه داشتن خانه

چگونه خانه خود را تمیز نگه داریم؟

جمله مشهوری وجود دارد که می گوید: ما تشنه بهتر شدنیم. پس اگر قصد دارید تا اهدافی را برای بهبود روابط شخصی، شغل و سلامت کلی زندگی خود تعیین کنید، باید در صدر فهرست خود یادگیری نظم و ترتیب را قرار دهید. چرا که داشتن نظم به شما کمک می کند تا به بهترین عملکرد خود دست یابید. فقط لحظه ای تصور کنید، کمد لباس هایتان مملو از لباس شده، میز وسط پذیرایی پر از وسایل مختلف شده، سینک آشپزخانه بدلیل ظرف های نشسته اشباع شده و حتی قادر به باز کردن شیرآلات آن نیستید!

آیا در چنین وضعیتی می توانید به بهتر شدن شرایط کلی زندگی خود امیدوار باشید؟ بنابراین دقیقا اینجاست که نیاز به مرتب سازی و نظم بخشیدن به خانه بسیار احساس می شود. در واقع تنها وقتی محیط زندگی مرتب داشته باشید، سطح بهره وری بالاتری کسب خواهید کرد. به این منظور سعی کرده ایم توصیه های مفید یکی از کارشناسان این حوزه به نام جولیا پینسکی را برایتان گردآوری کنیم. در ادامه جهت خرید مایع ریز اتوماتیک و شیرآلات ساختمانی، شما را به بازدید از سایت آریان فراز پرسام دعوت می نماییم.

از قراردادن چیزهای کوچک بر روی میز خودداری کنید.

از قراردادن کوچک ترین چیزها بر روی میزها خودداری کنید.

اساسا وقتی محیط خانه بهم می ریزد که هیچ چیز دقیقا سر جای خودش نباشد. به این منظور وقت خود را ابتدا صرف قرار دادن تمام وسایل از کوچکترین تا بزرگترین آن ها در جای خودش شروع کنید. مثلا آویزان کردن لباس کثیف داخل حمام، جلوه بسیار بدی خواهد داشت!

در جای دادن وسایل هوشمندانه عمل کنید.

رخت آویزها گزینه مناسبی برای کت، قلاده سگ و کیف های شماست. به این منظور باید آن ها را طوری نصب کنید که قد تمام اعضای خانواده از جمله کودکان به آن ها برسد. همچنین استفاده از جاکفشی را برای مرتب کردن کفش ها فراموش نکنید. در آخر می توانید در کنار مایع ریز اتوماتیک خود در آشپزخانه یا حمام هم، کمدهای زیبا تعبیه و وسایل مربوطه را در آن ها قرار دهید.

همه چیز را در قفسه مربوطه قرار دهید.

همه چیز را در قفسه مربوطه قرار دهید.

جولیا نظر مهمی در این باره دارد: «قبل از مرتب کردن کابینت مربوط به داروها، آن ها را بیرون ریخته، تمام قفسه ها و کشوها را تمیز کنید. سپس داروها، و سایر وسایل را بر اساس کاربرد و اهمیت جای دهید. در کشوهای دراور نصب شده در کنار سینک و شیرآلات بهداشتی حمام، می توانید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را جای دهید. به این ترتیب هر وقت که آن ها را لازم داشته باشید، به راحتی پیدایشان خواهید کرد.

تعدادی قلاب نصب کنید.

در مورد حمام، استفاده از قلاب ها برای آویزان کردن حوله و دستمال کاغذی بسیار مفید است. شما حتی می توانید تعدادی از آن ها را کنار شیرآلات بهداشتی نصب کنید تا ساعت و جواهرآلات خود را پیش از شست و شوی دست ها در بیارید. پس اگر فضای کافی برای ذخیره کردن وسایل خود ندارید، با بهره بردن از قلاب ها به راحتی این مشکل حل خواهد شد.

از کانتر آشپزخانه غافل نشوید.

از کانتر آشپزخانه غافل نشوید.

یکی از بخش های خانه که مرتب بودن آن در کیفیت زندگی بسیار نقش دارد، آشپزخانه و کانتر آن می باشد. پس سعی کنید تا هر چیزی که مربوط به این مکان نمی شود را از آنجا خارج کنید. در حقیقت آشپزخانه ای مرتب با شیرآلات هوشمند تمیز بر زیبایی خانه به شدت می افزاید. شاید فکر کنید با گذاشتن یک یا دو وسیله کوچک بر روی کانتر، چندان مشکلی پیش نمی آید! اما در حقیقت همین تکه های کوچک وقتی کنار هم قرار می گیرند، تبدیل به انبوهی از وسایل غیر مرتبط خواهند شد.

آشپزخانه خود را مرمت کنید.

همیشه به مواد غذایی یا وسایلی که در قفسه ها و کمدهای آشپزخانه قرار داده اید، توجه نمایید. در صورت نیاز قفسه ها را تمیز کرده و مواد فاسد شده را دور بیاندازید. همچنین بعضی مواد غذایی که از یک خانواده محسوب می شوند را می توان در یک قفسه قرار داد تا هنگام نیاز با سختی کم تری مواجه شوید.

مرتب کردن کمدها

مرتب کردن کمدها

حتما برای شما هم پیش آمده که کمدتان مملو از لباس ها یا وسایلی باشد که چندان بکارتان نمی آیند. برای بهتر درک شدن موضوع، مغازه ای را تصور کنید که تمام اجناس به زیبایی در قفسه های آن چیده شده اند. به این ترتیب برای لذت بردن بیشتر از زندگی، زمانی را جهت انتخاب مواردی که بطور هفتگی (کار، ورزش و مناسبت ها) می پوشید، انتخاب نمایید. به این صورت می توانید لوازم یا لباس هایی که نمی خواهید یا قدیمی شده اند را دور بیاندازید.

مرتب کردن اتاق رخت شویی

اگر در خانه خود اتاقی مجزا برای ماشین لباسشویی دارید، می توانید پودرها را در شیشه های تمیز و خشک قرار دهید. به این ترتیب هر وقت که نیاز به استفاده داشتید می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین اگر در اتاق رخت شویی خود شیرآلات بهداشتی و سینک دارید، می توانید ظرفی مخصوص صابون یا پودر رخت شویی با دست هم در نظر بگیرید.

انتخاب دکوراسیون عمودی

انتخاب دکوراسیون عمودی

کارشناسان طراحی دکوراسیون معتقدند که استفاده از فضای دیوارها در تمام بخش های منزل بسیار حرکت مفیدی است. مثلا تعبیه قفسه ها در دیوار اتاق پذیرایی، آشپزخانه و بالای شیرآلات ساختمانی، قفسه مخصوص کتاب ها و مواردی از این دست، به زیبایی و مرتب شدن خانه کمک فراوانی خواهد کرد.

مرتب کردن اتاق غذاخوری

اگر در منزل خود فضایی اختصاصی برای گذاشتن میز ناهارخوری، استراحت و سرگرمی دارید، مرتب نگه داشتن آن امری ضروری است. اگر در این اتاق قفسه ندارید، می توانید کمد یا صندوقی در نظر بگیرید و رومیزی ها، شمع، وسایل غذاخوری، نمک و فلفل و غیره را در آن ها قرار دهید. این کار باعث می شود تا حسی مانند رستوران داشته باشید. اگر میز ناهارخوریتان در آشپزخانه قرار دارد، مرتب نگه داشتن آن در کنار شیرآلات بهداشتی مدرن و تمیز، باعث می شود تا آرامش بیشتری پیدا کنید.

منبع : https://www.mydomaine.com/tips-for-decluttering