Table of Contents

روش های طراحی حمامی کاربردی، اما بدون پنجره

روش های طراحی حمام بدون پنجره

آیا محل قرارگیری حمام شما بصورتی است که هیچ وقت نور طبیعی به آن نمی تابد؟ در این مقاله ما قصد داریم تعدادی از روش های طراحی و نورپردازی برای حمام های بدون پنجره را آموزش دهیم.

وقتی بحث طراحی داخلی ساختمان پیش می آید، معمولا داشتن حمامی با پنجره آخرین فکریست که به ذهن سازنده ها می رسد. به این ترتیب احتمالا خیلی از ما تجربه حمام های بدون پنجره را در طول زندگیمان داشته ایم. خوشبختانه امروزه طراحان ترفندهای جالبی برای روشنایی حمام ها بکار می گیرند، که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. از طرفی اگر قصد خرید شیرآلات توکار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا از سایت آریان فراز پرسام دیدن نمایید.

استفاده از رنگ سفید

یکی از بهترین روش ها برای بازتاب دادن نور به محیط بکار بردن رنگ سفید می باشد. که در بسیاری از موارد حتی از آینه نیز قوی تر عمل می کند. البته از این نکته غافل نشوید که حتی می توانید از لوازم سفید مثل شیرآلات بهداشتی و ساختمانی نیز در حمام استفاده کنید.

استفاده از رنگ سفید

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، حمام کاملا یکدست سفید نیست بلکه طراح با کمک لوازم سفید رنک، درخشندگی بیشتری به محیط بخشیده است.

یاد بگیرید که چطور از شیشه و لوسیت استفاده کنید.

اگر حمامتان فاقد پنجره میباشد، پس قطعا نمی خواهید از تجهیزاتی استفاده کنید که اندک نور تولید شده را نیز از بین ببرد. بنابراین شیرآلات روشویی پولیش شده، شیشه و لوسیت موارد بسیار عالی هستند که با بکار بردنشان، می توانید نور محیط را بیشتر نمایید.

یاد بگیرید که چطور از شیشه و لوسیت استفاده کنید.

همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید تمام لوازم بکار رفته در حمام از جنس لوسیت هستند که باعث زیبایی بیشتر فضا شده اند.

کمد پایه دار تهیه کنید.

کمد پایه دار اگر چه باعث کاهش فضای ذخیره سازی در حمام می شود، اما اگر بتوانید لوازم بهداشتی را در کمدهای جانبی قرار دهید، در این صورت وضعیت بهتری پیدا خواهید کرد. حتی قفسه حوله نیز می تواند بعنوان یک کمد دیواری بکار برده شود.

کمد پایه دار تهیه کنید.

در هر صورت کمدهای پایه دار می توانند به روشن تر شدن محیط حمام کمک کنند. از طرفی با خرید مایع ریز اتوماتیک و اضافه کردن آن به دکوراسیون حمام، فضای دلنشین تری را برای خود ایجاد خواهید کرد.

نصب آینه های متعدد

آینه ها یکی از غیر منتظره ترین ابزارهایی هستند که کمک فراوانی به بزرگتر دیده شدن فضاها و یا بیشتر شدن انتشار نور در فضا می کنند.

نصب آینه های متعدد

همچنین همانطور که در تصویر رو به رو می بینید، طراح از تعداد زیادی آینه به جای پرده استفاده کرده تا به این ترتیب حداکثر وسعت را به فضا ببخشد. بعلاوه اگر از شیرآلات بهداشتی براق در کنار آینه های متعدد بهره ببرید، قطعا در روشنایی حمام تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

نورپردازی لایه ای

از مزایای داشتن پنجره در حمام این است که نور را بصورت افقی به کانتر می تاباند. در حالی که حمام بدون پنجره عکس حالت قبلی بوده و نور بصورت عمودی پخش می شود.

نورپردازی لایه ای

بنابراین نقش وسایل داخل حمام مثل شیرآلات بهداشتی و ساختمانی این است که نور را به فضای اطراف بازتاب می دهند. پس بخاطر داشته باشید که نورپردازی لایه ای نزدیک به شیشه های نصب شده در دیوار، یکی از بهترین راه حل ها برای بیشتر شدن روشنایی حمام خواهد بود.

منبع : https://www.houzz.com/magazine/5-ways-to-open-up-a-windowless-bathroom-stsetivw-vs~33294559

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *