Table of Contents

برای داشتن یک خانه رویایی و آرام چه چیزهایی نیاز است؟

برای داشتن یک خانه رویایی و آرام چه چیزهایی نیاز است؟

بر اساس گزارشات ارسالی بیش از دو سوم افرادی که از خانه مشغول به کار هستند از بازگشت به اجتماع هراس دارند – در این مقاله قصد داریم به مطالبی بپردازیم که چطور با تغییر شرایط راحت تر کنار بیایید

همانطور که محدودیت ها در گوشه و کنار جهان در حال کم شدن است، اغلب ما با تهدید جدیدی نسبت به عادت های خود مواجه هستیم. بله ما در مورد مشکلی که بیش از دو سوم بزرگسالان شاغل درگیر آن هستند صحبت می کنیم. نتایج یک تحقیق نشان داد که ۶۷ درصد افراد شاغل در برابر جدا شدن از محیط خانه و بازگشت اجتماع به شرایط عادی مضطرب هستند، این در حالیست که ۴۳ درصد دیگر احساس می کنند که کاملا به خانه های خود پیوند خورده اند.

برای داشتن یک خانه رویایی و آرام چه چیزهایی نیاز است؟

همچنین بر اساس تحقیقی که با تمرکز بر روی بازگشت افراد به محیط کار توسط موسس هات پوینت انجام شد، نشان داد که ۳۰ درصد کارمندان و کارگران انگلیسی دلتنگ فضای گرم خانه هایشان شدند، چرا که سال گذشته را بیشتر در آنجا گذرانده اند. از طرفی ۷۱ درصد زنان توانسته اند بر اضطراب های خود غلبه کنند، در حالی که ۶۰ درصد مردانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، همچنان ترس های خود را در دنیای بیرون از خانه به همراه داشتند.

در حقیقت گروه بزرگی از مردم هم اکنون اضطراب جدا شدن از خانه را تجربه کرده اند، اما چطور بفهمیم که با این مشکل دست به گریبان بوده ایم؟ و چه کاری می توانیم بکنیم تا ترس هایمان کاهش یافته و راحت تر به محیط خارج از خانه بازگردیم؟ در این مطلب ما توصیه های یک روانشناس رفتاری با نام جو همینگز را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همینطور اگر قصد خرید مایع ریز اتوماتیک و شیرآلات بهداشتی را دارید به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

چطور بفهمیم که اضطراب جدا شدن از خانه بر رویمان تاثیر گذاشته؟

جو نظرات خود را اینطور آغاز می کند:«اولین اتفاقی که متوجه خواهید شد، این است که تمام اطرافیان شروع به در اختیار گرفتن فرصت های جدید که به آرامی نمایان می شوند، می نمایند. در حالی که شما احساس می کنید، علاقه چندانی به شریک شدن با آن ها ندارید.

چطور بفهمیم که اضطراب جدا شدن از خانه بر رویمان تاثیر گذاشته؟

این ممکن است به دلیل نوع عادت های شما باشد به طوری که همیشه فردی بوده اید که مدت ها در خانه زندگی کرده است، و به این دلیل بیش از سایرین به خانه وابسته هستید». او ادامه می دهد: «بسیاری از ما محیط خانه خود را با انواع دکوراسیون و یا ایجاد تغییر در شیرآلات توکار ساختمانی تکمیل کرده ایم، و با خودمان می گوییم اینجا تنها نقطه امن برایمان است، پس آن را ترک نخواهیم کرد».

چه کار کنیم تا بازگشت به جامعه برایمان ساده تر شود؟

برقراری ارتباط در زمان های استراحت تمرین بسیار خوبی برایتان می تواند باشد، حتی به همراه آوردن چیزهای دوست داشتنی از خانه به محل کار نیز حرکت مفیدی است، چرا که باعث می شود دلتنگ آرامش فوق العاده خانه نشوید.

چه کار کنیم تا بازگشت به جامعه برایمان ساده تر شود؟

 روانشناس موسسه هات پوینت از هر پنج نفر به یک کارمند توصیه می کند که چیزهای زیبای خود را به دفتر کار بیاورد، وسایلی مثل لوازم شخصی، لباس راحتی، لیوان مورد علاقه یا گلدان. او اضافه می کند: «این کار به شما یادآوری می کند که رفتن به محل کار تنها شبیه یک سفر کوتاه بوده و بزودی پایان می یابد».

چه گروه سنی معمولا تحت تاثیر اضطراب جدا شدن از خانه قرار می گیرد؟

شاید از یافته های این تحقیق غافلگیر شوید که افراد جوان تر بین سنین ۸ تا ۲۴ سال احتمالا بیش از سایرین نسبت به جدا شدن از منزل احساس اضطراب می کنند. در حقیقت حدود ۶۲ درصد از آن ها اعتراف کرده اند که از بازگشت به زندگی نرمال روزانه نگران هستند. در حالی که تنها ۴۶ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله احساسی مشابه دارند. جو در این باره توضیح می دهد: «این همان معکوس شدن شرایط است که انتظارش را داشتم.

چه گروه سنی معمولا تحت تاثیر اضطراب جدا شدن از خانه قرار می گیرد؟

من حدس می زنم علت این پدیده این است که گروه سنی مذکور دوران زندگی کوتاه تری داشته اند، پس بخش مهمی از زندگی آن ها در محیط خانه ها گذشته است. بنابراین، هر قدر سن شما بالاتر باشد، درصد نگرانی و اضطراب هم کاهش می یابد. شاید به این علت که ترسیدن از بازگشت به محیط بیرون برایتان تصوری بچگانه است».

چه رنگ هایی می توانند اضطراب جدایی از خانه را در ما کنترل کنند؟

جو صحبت های خود را اینطور ادامه می دهد: «همه ما تحت تاثیر تغییر فصل ها هستیم، به این ترتیب که رنگ های شادتر و روشن تر را برای تابستان انتخاب و رنگ های تیره تر و مات را در زمستان بر می گزینیم».

چه رنگ هایی می توانند اضطراب جدایی از خانه را در ما کنترل کنند؟

«شما هیچ وقت دوست ندارید چند رنگ را در هم مخلوط کنید چرا که این کار باعث آرامش نخواهد شد. من می خواهم در مورد نوعی از رنگ های خنثی صحبت کنم، البته اضافه کردن مقداری رنگ به لوازم اضافه مثل آویزها می تواند ترشح اندروفین را در برابر کورتیزول در بدن افزایش دهد. کورتیزول هورمونی است که هنگام بروز استرس به مدت طولانی در بدن ترشح می شود». «اما، همه چیز الزاما به رنگ ختم نمیشود، با این حال اضافه کردن وسایل به اتاق تصمیمی شخصی است که می تواند بر روی حالات روحی شما تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر فضا منحصر به فرد بوده و بیانگر احوالات شماست، پس همین تغییرات کوچک باید منجر به کاهش اضطراب شما شود».

با تمام این تفاصیل، اگر در خصوص بازگشت به اجتماع همچنان احساس اضطراب می کنید، باید دقت کنید که در شرایط ویژه ای قرار دارید. پس سعی کنید با اطرافیان خود در مورد تغییراتی که بوجود آمده صحبت کرده و از آن ها کمک بخواهید.

منبع : https://www.homesandgardens.com/news/home-separation-anxiety