Table of Contents

داشتن یک خانه با سبک مینیمال

یک خانه با سبک مینیمالیست

برای دستیابی به یک خانه با سبک مینیمالیست، داشتن ذهنیت ” هرچه کمتر، بهتر” بسیار ضروری است. سایت آریان فراز پرسام، تامین کننده انواع لوازم بهداشتی ساختمان با طراحی‌های ساده اما کاربردی است. مینیمالیست یک سبک زندگی است که بر اساس هدف شما از چیدمان ایجاد می‌شود. شیرا گیل، متخصص چیدمان و دیزاین خانه می‌گوید: ” یک خانه مینیمال مترادف با یک خانه‌ی منظم و تعمدی است. یعنی فضای مورد نظر را با وسایل مورد نیاز احاطه کنید و با بیشترین میزان عشق و علاقه از آن‌ها استفاده کنید. اگر وسیله‌ای مازاد است، آن را به سرعت از محیط خانه خارج کنید.”

به گفته ملیسا لی، بنیانگذار و مدیر خلاق Bespoke Only ، افراد عموما تصور غلطی در مورد یک خانه مینیمال دارند. اغلب تصور می‌کنند که سبک چیدمان این خانه‌ها نیاز به تفکر و صرف زمان کمتری دارد. در صورتی که در واقعیت کاملا برعکس است. در این نوع طراحی لازم است تا وسایل و گزینه‌های پیش رو بر اساس استفاده و بیشترین میزان کاربرد بررسی و انتخاب شوند. همچنین طراحی بخش‌های مختلف نیز باید بر همین اساس صورت گیرد. تیم ما علاوه بر معرفی و فروش شیرآلات ساختمانی و لوازم بهداشتی ساختمان، نکاتی را از متخصصان طراحی داخلی برای کمک به شما در ایجاد خانه‌ای مینیمال رویایی خود جمع‌آوری کرده‌ تا با سرعت بیشتری نتیجه مطلوب را دریافت نمایید.

“چرایی ” مینیمالیسم را از خود بپرسید.

به گفته هلن یون، مشاور رسمی KonMary، اگر می‌خواهید خانه‌ای مینیمال‌تر داشته باشید، اولین قدم این است که با ” چرایی” خود شروع کنید. یون می‌گوید:” به این فکر کنید که چرا می‌خواهید خانه‌ای مینیمال داشته باشید و در نظر بگیرید که چگونه خانه‌ی شما می‌تواند از شما برای داشتن یک زندگی ایده‌آل و منظم حمایت کند. وقتی دید واضحی از زندگی مورد نظر خود داشته باشید و به ارزش‌های اصلی خود برسید، کاملا مشخص می‌شود که چه چیزهایی را باید نگهدارید و چه چیزهایی را باید دور بریزید.

وسایل غیر ضروری را دور بریزید.

وسایل غیر ضروری را دور بریزید.

تکرار این مورد به دلیل اهمیت آن، لازم و ضروری است. مینیمالیسم به معنای زندگی با وسایل کمتر است، بنابراین شسته رفته بودن یک امر ضروری است. لی می‌گوید:” اگر چیزی وجود دارد که سال‌های سال است از آن استفاده نکرده‌اید، از آن خلاص شوید.” همه چیز باید در خانه شما از نظر احساسی، زیبایی شناختی یا عملکردی، هدفمند باشد.” یکی از راه‌های ایجاد چنین فضایی، خرید شیرآلات توکار و نصب آن‌ها برای ساده‌تر دیده شدن فضای مورد نظر است.

روش KonMari را امتحان کنید.

یکی از راه‌های از بین بردن شلوغی فضا، استفاده از روش نمادین KonMari می‌باشد. با کمک این روش می‌توانید به زندگی شادتر و منظم مینیمالیسم مورد نظر خود دست یابید. به گفته یون، شما می‌توانید با دسته بندی کردن و رد و بدل کردن لباس، کتاب، مقاله، اقلام مختلف و حتی احساسات ، سبک زندگی خود را تغییر دهید. یون می‌گوید:” این سبک و پیشنهاد دادن آن به افراد، باید طبق دسته‌بندی صورت گیرد که مراحل را از ساده‌ترین به سخت‌ترین طی کنند. انجام این دسته‌بندی کمک می‌کند تا افراد کم کم حساسیت‌های خود را نسبت به آنچه باعث شادی آن‌ها می‌شود اصلاح کنند.”

از چیزهایی که دارید، دوباره استفاده کنید.

از چیزهایی که دارید، دوباره استفاده کنید.

بعد از رد شدن از مرحله شسته رفته کردن فضا و وسایل و قبل از این که مبلمان یا المان‌های دکوراسیون بیشتری تهیه کنید، سعی کنید از آنچه در خانه‌ی خود دارید، استفاده کنید. یون می‌گوید:” من علاقه‌ی زیادی به تغییر کاربری کالاهایی که مشتریان ممکن است از قبل داشته باشند دارم، بنابراین ما اغلب نیازی به خرید لوازم جدید نداریم. به عنوان مثال، لازم نیست تمام لوازم سرویس بهداشتی خانه خود را تعویض کنید، برای افزایش رفاه و مدرن‌تر شدن فضا، کافی است با خرید مایع ریز اتوماتیک آغاز کنید.

دکور کردن با استفاده از لوازم شخصی

به گفته یون، یکی از بهترین راه‌های تزئین خانه‌ها به سبک مینیمال، استفاده از مبلمان و وسایل مورد علاقه صاحب خانه به عنوان دکوراسیون و پایه لوازم مختلف است. برای استفاده از المان‌های شخصی بیشتر، می‌توانید از اشیایی استفاده کنید که معنی خاصی برای شما دارند و یا از نقاشی‌های کودکان یا عکس‌های خانوادگی قاب گرفته شده استفاده کنید.حتی می‌توانید از اشیاء معمول و روزمره‌ای مثل کتاب و شمع نیز بهره ببرید و آن‌ها را به گونه‌ای مرتب کنید که از نظر زیبایی برای محیط شما خوشایند باشند.

در خرید وسایل با دقت و حساسیت عمل کنید.

در خرید وسایل با دقت و حساسیت عمل کنید.

وقتی بدون هدف و دقت خاصی اقدام به خرید وسایل می‌کنیم، در نهایت بهم ریختگی به بار می‌آید. اما با ذهنیت مینیمالیستی می‌توان از ایجاد این بهم ریختگی جلوگیری کرد. امیلی جانسون، طراح دکوراسیون داخلی می‌گوید:” وقتی با هدف خرید می‌کنید، خرید لوازم غیرضروری نخواهید داشت.”

به قطعات بی‌انتها بچسبید.

به گفته‌ی گیل، یکی از مزایای بسیاری که در سبک زندگی مینیمالیستی وجود دارد این است که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و لوازمی با کاربرد بیشتر را تهیه می‌کنید. وقتی صحبت از مبلمان و دکوراسیون می‌شود، قطعات خوش ساخت بی‌انتها را انتخاب کنید که مقاومت بالایی نیز داشته باشند. خطوط و برش‌های تمیز و قطعات خوش ساخت هرگز از مد نمی‌افتند و تا هر زمان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پیشنهاد دیگر استفاده از لوازم و تجهیزات ضروری هر خانه در حالت مخفی است. به عنوان مثال از شیرآلات توکار ساختمانی در دکوراسیون خود استفاده کنید.

متریال دکوراسیون خود را سازگار و متناسب با هم انتخاب کنید.

متریال دکوراسیون خود را سازگار و متناسب با هم انتخاب کنید.

اولیویا سبلار، طراح و دیزاینر داخلی معتقد است دستیابی به زیبایی در سادگی و کنار هم قرار دادن لوازم خانه‌ای است که روشنایی، هوا و آرامش را ایجاد کنند و البته ظاهری مدرن هم داشته باشند. سبلار عنوان می‌کند که یک الی سه ماده را انتخاب کنید تا به طور مداوم در خانه استفاده کنید و استفاده از آن‌ها در ذهن و در واقعیت ممکن باشد. تمرکز خود را روی موادی که احساس سبکی و خنکی هوا را دارند مانند بلوط سفید و بتن‌های سبک بگذارید. همچنین توصیه می‌شود برای داشتن انسجام انتهاب رنگ، در سراسر خانه از رنگ‌های خنثی استفاده شود. با این کار می‌توان حتی از یک رنگ قوی و یا متضاد با فضا، در انتخاب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بهره برد تا تناسب دید ایجاد شود و نظم بیشتری در فضا حاکم شود.

انباری و کمدهای مخفی را مورد استفاده قرار دهید.

قرار نیست همه وسایل خانه شما به نمایش در بیایند، وسایل خود را در قسمت‌های پنهان و کمدهای خود قرار دهید. گیل معتقد است لوازم جانبی خانه مانند لامپ، سیم، باتری و پرونده‌های کاغذی را باید در سبدها و یا سطلهای زیبا جمع‌آوری کرد و در یک انباری یا بخش پنهان، نگهداری کنیم.

با کمک مواد طبیعی به فضا گرما ببخشید.

با کمک مواد طبیعی به فضا گرما ببخشید.

اگر عمده‌ی رنگ به کار رفته در فضا سفید است، افزودن بافت‌های طبیعی می‌تواند گرما را به خانه‌ی شما اضافه کند. ماری دوچین، طراح شرکت Decorist ، توصیه می‌کند که چوب‌های طبیعیف منسوجات دستباف و گیاهان را به خانه خود وارد کنید تا گرمی بخش فضا باشند.

از فضای منفی استفاده کنید.

بسلار بیان می‌کند فضای منفی زیبایی در عین سادگی خانه شما را به نمایش می‌گذارد. این مورد اجازه می‌دهد تا تمام المان‌ها، داستان خود را داشته باشند و نیازی به مبله بودن هر سانتی‌متر از خانه نباشد. همچنین از نظر بسلار، سبک مینیمالیست ، احساس سکون و آرامش را در سادگی مطلق به ارمغان می‌آورد و استفاده از فضای منفی باعث می‌شود فضای کافی برای تنفس و راحتی داشته باشید. اگر فضای منفی زیادی دارید و نیاز می‌بینید که برخی از آن‌ها را بپوشانید، از گیاهان آپارتمانی و یا المان‌های هنری برای ایجاد احساس آرامش در فضا کمک بگیرید و زیبایی فضا را چند برابر کنید. در بخش بهداشتی خانه و آشپزخانه، از شیرآلات ساختمانی ساده با اشکال هندسی دایره یا مربع استفاده کنید تا در کنار المان‌های فضای منفی، برای بیننده نا مناسب به نظر نرسد.

وقتی نوبت به دکور کردن می‌رسد، به لوازم بزرگ فکر کنید.

وقتی نوبت به دکور کردن می‌رسد، به لوازم بزرگ فکر کنید.

در دیدگاه ” هر چه کمتر، بهتر” سعی کنید به جای استفاده از تزئینات کوچکتر، روی اقلام بزرگتر سرمایه‌گذاری کنید. طبق نظر امیلی جانسون، طراح و دکوراتیو داخلی، قطعات در مقیاس بزرگ، تاثیر بیشتری روی چشم دارند و به ایجاد یک فضای ساده و در عین حال خیره‌کننده کمک می‌کنند. حتی شیرآلات بهداشتی خود را در ابعاد بزرگ ، با اشکال هندسی ساده و در رنگ‌های متضاد با فضا انتخاب کنید تا خارج از کاربرد، بتوانند به فضا روح، زیبایی و انرژی ببخشند.

 
منبع : https://www.mydomaine.com/minimalist-home-5120219