Table of Contents

4 وسیله ضروری برای دکوراسیون داخلی سالن غذاخوری

۴ وسیله که هنگام انجام تغییرات دکوراسیون داخلی  سالن غذاخوری باید خریداری کنید.

چرا تصور می‌شود که اتاق غذاخوری، یکی از کم ارزش‌ترین اتاق‌های خانه است؟ ما در سایت آریان فراز پرسام، این بخش از خانه را مهم شمرده و توضیحات مهمی برای دکوراسیون داخلی آن جمع‌آوری کرده‌ایم. مطمئنا اتاق غذاخوری به اندازه‌ی اتاق نشیمن یا اتاق خواب کلیدی و مهم نیست و حتی در بعضی خانه‌ها به علت کوچک بودن فضا، اتاقی به اسم اتاق غذاخوری وجود ندارد و بخش غذاخوری خانه ممکن است با نشیمن یا آشپزخانه مشترک باشد. اما بالاخره قسمتی از فضا به قرارگیری تجهیزات آن اختصاص می‌یابد. یک گوشه از خانه، تعدادی صندلی غذاخوری و یک میز چیده می‌شود تا غذاهای خوش طعم و لذیذ در آن قسمت سرو شود. برای اینکه یک اتاق ناهارخوری اختصاصی داشته باشید، باید مطمئن شوید که امکانات و تجهیزات مناسب این کار را داشته باشید.

برای کمک به شما ، ما نظرات طراحان داخلی مورد علاقه خود در مورد مواردی که همه باید برای فضاهای ناهارخوری خود بخرند، بررسی کرد‌ایم. پس از بررسی‌های متعدد مشخص شد که، شما فقط ۴ قدم تا داشتن یک اتاق غذاخوری اصولی و رویایی فاصله دارید.

۱- میز غذاخوری

اولین قدم برای تزئین سالن غذاخوری، انتخاب یک میز ناهارخوری  مناسب است. از آنجایی که لذت بردن از غذا به عنوان رکن اصلی در طراحی چنین محیطی است، باید از یک میز محکم برای این کار استفاده کرد. میزهای زیادی با طرح‎‎ها، اندازه‌ها و سبک‌های متفاوت وجود دارند. باید گزینه‌ای را پیدا کنید که با روال روزمره شما مطابقت داشته باشد. برخی از افراد میز خود را صرفا مناسب مهمانی‌های شیک خود انتخاب می‌کنند. الساندرا وود، متخصص طراحی داخلی  توضیح می دهد: “فقط به این دلیل که می خواهید یک گزینه ۱۰ نفره داشته باشید نباید برای استفاده روزانه یک میز ۱۰ نفره خریداری کنید.” “از میزهای قابل توسعه برای رسیدن به اهداف سرگرم کننده خود استفاده کنید.

1- میز غذاخوری

به این ترتیب دیگر فضای مورد نظر را  از دست نمی‌دهید.” اگر سالن غذا خوری شما در نزدیکی آشپزخانه یا میز جزیره قرار دارد، بهتر است از شیرآلات توکار ساختمانی در آشپزخانه خود استفاده کنید تا از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری شود. مدیر عامل و بنیانگذار Society Social معتقد است:” اگر اندازه اتاق شما مناسب است، از یک میز ناهارخوری مربع استفاده کنید.” ” میزهای ناهارخوری مربعی بزرگ زمانی ساخته شدند که افراد در هنگام دورهمی‌های بزرگ، فضای مناسبی برای انجام گفتگو نداشتند و به دنبال راه حلی مناسب بودند. در میزهای مستطیلی نفراتی که در انتهای میز نشسته‌اند عملا از جمع کنار گذاشته می‌شوند.”

۲- مجموعه ای از صندلی های اتاق ناهار خوری

زمانی که از میز استفاده می‌کنیم، عقلانی است که از صندلی نیز استفاده کنیم. مگر اینکه بخواهیم ایستاده غذا بخوریم. برای لذت بردن از میز ناهارخوری، باید مجموعه‌ای صندلی‌های شیک، راحت و مخصوص ناهارخوری را تهیه کنید. بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید از بین مدل‌های متنوع، نمونه مورد نظر خود را تهیه کنید.

2- مجموعه ای از صندلی های اتاق ناهار خوری

Laurie Blumenfeld-Russo می گوید: “صندل‌ی‌ها می‌توانند خنثی و یا مرکز توجه در اتاق باشند. “همه چیز به طرح و سلیقه شما بستگی دارد. من دوست دارم طرح و یا سبک صندلی را وقتی منطبق با فضا باشد ترکیب کنم. آنها همیشه نیاز ندارند که به صورت همزمان انتخاب شوند. ” ما در بخش وبلاگ فروشگاه آریان فراز، مطالب مفیدی برای انتخاب اجزای آشپزخانه، از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی گرفته تا نورپردازی و قفسه‌های مناسب را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، از این بخش نیز دیدن کنید.

۳- فرش

به نظر خیلی از افراد، استفاده از فرش در بخش غذاخوری، بسیار پرریسک و احمقانه است چون ممکن است روی آن غذا بریزد. اما طبق استدلال جسیکا گلر و ویرجینیا تولدو، داشتن یک فرش مناسب در یک اتاق غذاخوری ضروری است. این دو نفر به عنوان  طراحان شرکت تولدو گلر می گویند: ” زمانی که ما به مردم پیشنهاد استفاده از یک فرش در غذاخوری را می‌دهیم، تصور می‌کنند که دیوانه شده‌ایم.” اگر کفپوش‌های چوبی و میز چوبی در این بخش قرار داده‌اید، داشتن یک فرش زیبا، ضروری است. باید بین دو سطح چوبی، فاصله ایجاد کرد. در غیر اینصورت، شما یک محیط خشک و برهنه خواهید داشت.”

3- فرش

وقتی نوبت به انتخاب فرش مناسب برای فضای شما می‌رسد ، بهتر است که ماندگاری و همیشگی بودن مدل فرش را در نظر بگیرید. طراح داخلی Laurence Carr می‌گوید:” من همیشه به مشتریان پیشنهاد می‌کنم به دلیل سهولت در نظافت، فرش غذاخوری را مطابق با فرش‌های دیگر خانه خود انتخاب کنید. تجهیزات آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی، اگر به درستی انتخاب شوند، مدت‌ها برای شما کارایی خواهند داشت. به عنوان مثال، شما یک بار برای خرید مایع‌ ریز اتوماتیک اقدام می‌کنید. تا زمانی که این مایع ریز کارایی داشته باشند، شما نیازی به تغییر آن نخواهید داشت. در مورد فرش فضای غذاخوری نیز همین اتفاق می‌افتد. یک رنگ نسبتا خنثی، با طرح‌های ساده انتخاب کنید.

۴- لامپ و نورپردازی

قبل از بررسی نورپردازی و لامپ‌های اطراف میز ناهار خوری، از شما دعوت می‌کنیم با مراجعه به بخش فروشگاهی وبسایت ما، از شیرآلات ساختمانی و دیگر لوازم بهداشتی خانه، دیدن نمائید. به احتمال زیاد ، بعد از غروب آفتاب ، زمان زیادی را در اتاق ناهارخوری خود خواهید گذراند ، بنابراین مهم است که یک چراغ روشنایی پیدا کنید که برای فضای شما مناسب باشد. کندال ویلکینسون ، طراح داخلی می گوید: “هیچ اتاق غذاخوری بدون نور زیاد، کامل و زیبا نمی شود.” “مقیاس مهم است ، بنابراین مطمئن شوید که اندازه‌ی چراغ مناسب میز باشد.”

4- لامپ و نورپردازی

اکنون ، تنها چیزی که برای تصمیم گیری باقی می‌ماند این است که کدام نوع نورپردازی را انتخاب کنید. خوب، تیم سه‌گانه پشت Transition State ایده‌هایی دارند. لورن اشنایدر ، جنا روچون و کلی رایلی در بیانیه مشترکی می گویند: “نورپردازی مناسب محیط یک بخش ضروری در اتاق ناهار خوری است ، به ویژه اگر در ارتفاع بیشتر، لوستر نصب نکرده باشید.”

تیم آریان فراز در طی سال‌ها فعالیت خود، لیستی از پرطرفدارترین و بهترین شیرآلات بهداشتی را تهیه کرده و تمامی نمونه‌های موجود در لیست را برای فروش در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. از دیگر لوازم بهداشتی موجود در فروشگاه آریان فراز، می‌توان به انواع دست خشک کن، سشوارهای هتلی و شخصی، و حتی کف‌شورها  اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال داشتن تجهیزات مدرن و کاربردی در خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنم برای افزایش میزان رعایت نکات بهداشتی، اقدام به خرید مایع‌ریز اتوماتیک نمائید.

منبع: https://www.mydomaine.com/furnishing-a-dining-room-4777112
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *