Table of Contents

راهنمای خرید دوش (بخش دوم)

انواع دوش

  1. دوش میکسر دستی – منابع آب سرد و گرم را به صورت دستی با هم مخلوط می کند، متناسب بودن آنها آسان و استفاده از آنه نیزا ساده است.
  2. دوش میکسر ترموستاتیک – شامل یک شیر ترموستاتیک است که آب شما را در دمای ثابت نگه می دارد این مورد به ویژه برای خانواده هایی با کودکان کم سن یا سالخورده مناسب است، زیرا خطر سوزاندن را کاهش می دهد.
  3. دوش برقی – دوش های برقی سریع و آسان، عناصر گرمایشی خود را دارند، به این معنی که فقط به یک منبع آب سرد نیاز دارند.
  4. دوش الکترونیکی – دوش های الکترونیکی که اغلب با دوش های برقی اشتباه گرفته می شوند، از منابع آب سرد و گرم شما تأمین می شوند و حاوی یک پمپ یکپارچه هستند که فشار آب شما را برای یک تجربه راضی کننده افزایش می دهد.
  5. دوش دیجیتال – نوع پیشرفته ای از میکسر ترموستاتیک، این نوع دوش از فناوری دیجیتال استفاده می کند تا به شما امکان دهد دمای دقیق آب را تنظیم کنید با برخی از مدل ها، حتی می توانید دوش خود را با استفاده از کنترل از راه دور یا تلفن هوشمند روشن و خاموش نمایید!
  6. دوش هوشمند – پیشرفته ترین نوع سیستم دوش گرفتن در بازار، دوش هوشمند به طور یکپارچه با سیستم های خانه هوشمند مانند آمازون الکسا ادغام می شود، بنابراین می توانید حتی با استفاده از فعال سازی صدا، به سادگی تمام آن را شخصی سازی و کنترل نمایید!

علاوه بر ملاحظات فنی در انتخاب و خرید شیرآلات  و دوش برای خانه، باید به سبک و ظاهر آن نیز فکر کنید تا مطمئن شوید متناسب با سرویس بهداشتی و سلیقه شما است، انواع مختلفی از کنترل شیر، ریل دوش و سر دوش و شیرآلات توکار سرویس بهداشتی برای انتخاب وجود دارد که کاملاً متناسب با مجموعه های طراحی حمام است! اکنون در مورد هر یک از انواع اصلی دوش بیشتر توضیح خواهیم داد:

دوش میکسر دستی

این نوع دوش در خانه هایی که همراه با فشار زیاد آب، گرما نیز دارند، به خوبی کار می کند، منابع آب سرد و گرم را با هم مخلوط می کند تا بتوانید هر بار استحمام آن را روی دمای مورد نظر خود تنظیم کنید، دوش های میکسر دستی به راحتی نصب می شوند و کار با آنها بسیار ساده است!

  • مورد نیاز: منابع آب سرد و گرم حداقل بار فشار آب.
  • توصیه ها: برای خانواده هایی که کودکان خردسال دارند، میکسر ترموستاتیک از خطر سوزاندن جلوگیری می کند!
  • مزایا: نصب آسان و استفاده از آن آسان است.

دوش میکسر دستی

شیر دوش دستی مربعی ما یک راه حل ساده برای نیازهای شما برای دوش گرفتن است!

دوش میکسر ترموستاتیک

کنترل های میکسر این دوش دارای یک شیر ترموستاتیک است که آب را در دمای ثابت نگه می دارد، که کاربر می تواند دستی آن را تنظیم نماید، این امر باعث می شود که این یک گزینه عالی برای کودکان خردسال یا افراد مسن باشد، زیرا کنترل قابل اعتماد تری بر روی درجه حرارت آب وجود دارد!

  • مورد نیاز: تأمین آب سرد و گرم مورد نیاز است با حداقل بار فشار آب.
  • توصیه ها: در صورت لزوم برای افزایش جریان آب از پمپ برقی استفاده کنید.
  • فواید: از خطر سوزاندن اجتناب می کند و با استفاده از آب در سایر نقاط خانه درجه حرارت تحت تأثیر قرار نمی گیرد!

دوش میکسر ترموستاتیک
سیستم محبوب دوش Derwent از Orchard Bathrooms حاوی شیر میله ترموستاتیک است!

دوش برقی

دوش های برقی روشی سریع و راحت برای نصب دوش تقریباً در هر خانه ای است، آنها دارای واحدهای گرمایشی خاص خود هستند و بنابراین نیازی به اتصال به منبع تغذیه آب گرم ندارند و این امر آنها را برای نصب در اتاق های دوش حمام یا طبقه پایین ایده آل می کند!

  • مورد نیاز: تأمین آب سرد با حداقل بار فشار (نکته: باید توسط یک برق و لوله کش ماهر و کاملا واجد شرایط نصب شود).
  • توصیه ها: می توانید به عنوان یک راه حل ساده برای حمام ها و اتاقک های مخصوص دوش استفاده نمایید.
  • مزایا: می تواند مقرون به صرفه باشد، چون دمایی که تحت تأثیر استفاده دیگران از آب است در خانه قرار گرفته است.

ما با برخی از بهترین تولید کنندگان دوش برقی مانند میرا دوش، برستان، تریتون و آکوالیزا کار می کنیم تا محدوده ای با کیفیت بالا را برای شما به ارمغان بیاوریم! نکته: نصب دوش برقی باید همیشه توسط یک متخصص باتجربه و ماهر انجام شود!

دوش برقی
Triton Aspirante ، با پوشش استیل براق ، نمونه ای عالی از دوش برقی شیک است!

دوش الکتریکی

اصطلاح “دوش برقی مدرن” غالباً برای توصیف هر نوع دوش که جریان پرقدرتی را تحویل می دهد، به کار می رود، با این وجود (اگر فنی بگوییم!) در واقع نوع خاصی از دوش است، که گاهی اوقات با دوش های برقی اشتباه گرفته می شود، به دلیل شکل ظاهری مشابه آنها، دوش های برق حاوی یک پمپ یکپارچه هستند، آب را از هر دو منبع سرد و گرم شما می گیرند و جریان آب شما را افزایش می دهند!
دوش برقی مدرن بسته به نیاز شما می تواند دارای کنترل دستی یا ترموستاتیک باشد آنها برای سیستم های آب کم فشار ایده آل هستند، با این وجود شما برای استفاده کارآمد به یک منبع آب مناسب و مطمئن نیاز خواهید داشت!

  • مورد نیاز: تأمین آب سرد و گرم مورد نیاز است با حداقل بار فشار آب.
  • توصیه ها: اگر فشار شما کم است از سیستم های آب تغذیه شده با نیروی جاذبه استفاده کنید!
  • مزایا: فشار آب شما را بدون نیاز به پمپ اضافی افزایش می دهد!

می توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد خرید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بهفر، از طریق سایت آریان فراز، در مورد تفاوت بین شیرآلات بهداشتی، اطلاعات بیشتری را کسب نمایید!
دوش الکتریکی
جریان خود را با یک دوش برقی ترموستاتیک مانند Mira Event XS تقویت کنید!
ادامه مقاله را در “بخش سوم” دنبال نمایید!..