Table of Contents

راهنمای کامل دکوراسیون حمام مدرن 2022

حمام بخشی از خانه است که در گذشته نادیده گرفته می‌شوند، زیرا معمولا به اندازه فضاهای دیگر پر زرق و برق نیستند. اما ما در سایت آریان فراز پرسام همواره تاکید کرده‌ایم که حمام بخش مهمی از خانه است و باید به همان اندازه که برای طراحی اتاق نشیمن خود زمان می‌گذارید و اهمیت قائل هستید، برای حمام نیز ارزش قائل شوید. بنابراین اگر امسال قرار است حمام خود را بازسازی کنید، ما نمونه‌ها و طرح‌های موفق زیادی را بررسی کرده و سبک و ترندهای آینده را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانند راهنمای راه شما باشند.

گیاهان فراوان

سبک غالب در طراحی‌های آینده خانه‌ها و به خصوص سرویس بهداشتی و حمام، بیوفیلیاست. تصور کنید در حمام خود یک وان آب گرم دارید و اطراف آن پر از گیاهان زیبا است. این بخش از خانه شما قطعا یک فضای آرامش‌بخش خواهد بود.

گیاهان فراوان

در نظر داشته باشید که بعد از همه گیری کرونا، افراد زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند . همین باعث شده است تا نیاز به ارتباط با طبیعت بیشتر از قبل احساس شود و استفاده از المان‌های طبیعی و گیاهان آپارتمانی باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش می‌شوند. می‌توانید در کنار سینک و شیرآلات توکار گیاهان مناسبی قرار دهید تا هم رطوبت آن‌ها تامین شود و هم تهویه بیشتری داشته باشند. این سیستم را می‌توانید برای پرورش احساس آرامش خود و همچنین تهویه هوای خانه به کار بگیرید. برخی از طراحان معتقدند علاوه بر بعد روانی، باید بر روی بعد زیست محیطی و تولید اکسیژن نیز تمرکز کافی به خرج دهیم.

ویژگی‌هایی مشابه با اسپا

در سال‌های اخیر، مردم علاقه زیادی به انتخاب لوازم و امکانات لوکس برای حمام‌های خود پیدا کرده‌اند. وان‌هایی که به سیستم جکوزی مجهزند، اولویت خریداران و صاحبان خانه هستند. ما انتظار داریم که این سیستم در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد. شیرآلات بهداشتی و ساختمانی هوشمند، کاشی‌های طراحی شده ، دوش‌هایی با دیوارهای شیشه‌ای ضخیم و قاب بسیار نازک، کمد و آینه‌های شیک و حتی میزهای گرانیتی یا کوارتز، امکاناتی است که افراد زیادی به دنبال تعبیه آن‌ها در حمام خانه خود هستند.

نیمکت و پاف

طراحان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نیمکت‌ها و پاف‌های آرایشی، با روکش‌های نرم و بافت مشخص ترکیب می‌شوند و به عنوان اکسسوری‌های کاربردی شناخته خواهند شد.

نقاشی‌های دیواری از مناظر

حمام‌ها در حال حاضر دیگر محدود به دیوارهای کلینیکی و تماما سفید نیستند و حسی معاصر در سراسر آن وجود دارد. حتی کسانی که خطوط تمیز و حمام‌های مدرن را دوست دارند نیز در مورد شلوغی و طرح‌های جسورانه روی دیوارها یا طاقچه‌های کوچک حس مثبتی دارند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند.

نقاشی‌های دیواری از مناظر

رنگ‌ها، نقاشی‌های دیواری پیچیده و مناظری که با دست کشیده می‌شوند به حمام‌ها و اتاق‌های خشک‌شویی روح تازه‌ای می‌بخشد. این بخش‌ها مکانی برای کسب آرامش هستند، بنابراین منطقی است که صاحبان خانه بخواهند چنین فضایی را داشته باشند و استراحت کنند.

روکش‌ها و دیوارهای مرمر

اگر نقاشی‌های دیواری از نظر شما زیادی شلوغ هستند، می‌توانید از سنگ مرمر یا اسلب‌های پرسلانی استفاده کنید تا ظاهری ظریف‌تر داشته باشید. این سنگ‌های خصوصا در بخشی که شیرآلات هوشمند تعبیه شده‌اند، باعث می‌شود تا هنگام تمیز کردن فضا راحت‌تر باشید. طراحان بارها و بارها در مقالات خود گفته‌اند که در آینده از سایه‌های سفید و خاکستری مرمر در طراحی‌های لوکس داخلی استفاده می‌شود. آن‌ها توصیه می‌کنند که برای ایجاد بافت بصری زیباتر، از تضاد رنگی استفاده کنند تا جلب توجه بیشتری داشته باشد.

شیرآلات لاکچری

سنگ مرمر آن چیزی نیست که در حمام‌های سال ۲۰۲۲ به تنهایی نماد لوکس بودن باشند. معماران زیادی معتقدند که سنگ مرمر باید در کنار لوازم لوکس به کار گرفته شود تا نمای بهتری پیدا کند. مهمترین عناصر برای لوکس کردن فضا کدامند؟ توازن نور و رنگ‌های طبیعی.

شیرآلات لاکچری

این دو المان در ظاهر فضای مورد نظر تغییرات بسیاری را ایجاد می‌کنند. استفاده از کاشی‌کاری باعث می‌شود که وسایل لوله‌کشی پوشانده شوند و شیرآلات ساختمانی و بهداشتی بیشتر از قبل لوکس بودن خود را نشان می‌دهند.

ترکیب بافت‌های مختلف

پیش‌بینی طراحان این است که ترکیب رنگ‌ها، بافت‌ها و جنس‌های مختلف ترند حمام در سال ۲۰۲۲ به بعد خواهد بود. در گذشته افراد رنگ‌های مینیمالیست و یکپارچه را برای حمام انتخاب می‌کردند، اما امسال طراحی پروژه‌ها با پنل‌های شیشه‌ای و آینه‌های برش خورده، دیوارهای بافت‌دار و طرح‌دار در داخل حمام انجام می‌شود.

متریال طبیعی

بیشتر استفاده شدن مواد طبیعی در طراحی حمام به این معنا نیست که پالت‌های مینیمال کنار گذاشته می‌شوند. اما ترکیب رنگ‌های خنثی به لطف مواد طبیعی گرمای بیشتری می‌گیرند. توجه داشته باشید که حمام‌ها باید همواره تمیز باشند، اما ظاهری خسته‌کننده نداشته باشند. راه عبور و مرور هوای تازه را فراهم کنید و اجازه دهید خورشید روی کاشی‌ها، سنگ‌ها و قسمت‌های چوبی بتابد. این بخش از خانه باید ساده باشد اما در عین حال هم فضایی برای استراحت و داشتن محیطی خصوصی تلقی می‌شود، پس نیازمند امکانات ویژه و مدرن هستند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *