Table of Contents

پیشنهادهای جذاب برای پاکیزه به نظر رسیدن خانه

تمیز نگه داشتن محیط خانه

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوره های آموزشی مرتبط با اقتصاد خانه ونحوه نظافت آشپزخانه را گذرانده باشید. جدا از چنین آموزش هایی، یادگیری نحوه نظافت و پاکیزه نگه داشتن محیط مطلبی است که همیشه ذهن ما را به خود درگیر کرده است. در این مقاله ما سعی کرده ایم نکات آموزنده در این باره را از شبکه های اجتماعی مختلف جمع کرده و امکان مطالعه آن ها را برایتان فراهم نماییم.

اگر تا پیش از این برای نظافت منزل از شرکت های خدماتی کمک می گرفتید، حتما با نحوه کار آن ها به خوبی آشنا هستید. اما اگر از روش های آن ها چندان اطلاعی ندارید نگران نباشید، ما توصیه های مفید سه نفر از کارشناسان این حوزه را برایتان گرد آوری کرده ایم. با کمک این مقاله می توانید بسیار هوشمندانه تر از قبل نظافت خانه خود را انجام دهید. البته از این نکته غافل نشوید که برای خرید مایع ریز اتوماتیک و شیرآلات بهداشتی می توانید به سایت آریان فراز پرسام مراجعه کنید.

آینده نگر باشید.

بعد از آن که به خوبی تمام گوشه و کنار خانه را تمیز کردید، کارشناس خدمات نظافت منزل توصیه می کند که مقداری دستمال حوله ای در بالای کابینت ها قرار دهید. او اضافه می کند: «شما تا وقتی که بر روی صندلی بروید نمی توانید دستمال های کاغذی حوله ای را که در بالای کابینت قرار داده اید ببینید. اما با کمک این روش به سادگی تمام چربی ها و آلودگی ها جذب می شوند. سپس دفعه بعد که خواستید نظافت کلی انجام دهید، تمام دستمال های آلوده را دور بریزید».

از الکل استفاده کنید.

از الکل استفاده کنید.

برای نظافت اغلب سطوح از جمله شیرآلات بهداشتی، الکل ماده ای بسیار فوق العاده است. به این منظور می توانید الکل را بر روی مواد مختلف مانند آینه، پنجره ها و سایر قسمت های شیشه ای بکار ببرید.

جاروهای برقی رباتیک به جنگ حساسیت می روند.

از آن جایی که فناوری تا کنون در تمام جنبه های زندگی ما نقش داشته، شاید جاروبرقی های رباتیک نیز چندان غیر قابل باور نباشند. با خرید یکی از این جاروبرقی ها خیالتان از نظافت خانه کاملا راحت خواهد شد. به این منظور سیم کشی ها و چیدمان وسایل را طوری انجام دهید که دستگاه به سادگی بتواند وظیفه خود را انجام دهد. کارشناس شرکت خدمات نظافت منزل معتقد است که استفاده از جاروبرقی رباتیک باعث می شود تا هر روز خانه ای تمیز و بدون گرد و خاک داشته باشید.

وسایل باغبانی خود را در مکان مناسب قرار دهید.

وسایل باغبانی خود را در مکان مناسب قرار دهید.

یکی از بخش های خانه که تمیز و مربت نگه داشتن آن بسیار دشوار به نظر می رسد، وسایل باغبانی مثل ابزارها، کود و سم و در نهایت دستکش های باغبانی از جمله وسایلی هستند که باید در مکان مناسب قرار بگیرند. به این منظور برای این که از فضا به خوبی استفاده کنید، باید آن ها را به نحوی جاسازی کنید که کمترین فضای ممکن را اشغال نماید.

وسایل فلزی را تمیز نگه دارید.

اگر نظافت وسایل استیل مثل شیرآلات توکار را در صدر لیست کارهای روزانه خود ثبت کرده اید، ما شما را سرزنش نمی کنیم. بنابراین به منظور راحت تر شدن چنین کار طاقت فرسایی، کارشناس شرکت خدمات نظافتی پیشنهاد می کند که از مایعات تمیز کننده استیل و وسایل فلزی استفاده نمایید. این کار نه تنها باعث می شود که آن ها کاملا تمیز شوند بلکه از نفوذ گرد و خاک به درون آن ها نیز جلوگیری می شود.

به جای ۵ دقیقه تنها ۵ ثانیه وقت صرف کنید.

به جای 5 دقیقه تنها 5 ثانیه وقت صرف کنید.

حتما شما نیز با ما هم عقیده هستید که بسیاری از نقاط خانه بطور مرتب نیاز به نظافت دارند. البته این گفته به معنای نظافت کلی روزانه نیست. چرا که اگر تعویض حوله ها یا گردگیری را به عادت روزانه خود بدل کنید، دیگر نیازی به صرف وقت بیشتر برای نظافت آخر هفته ها نخواهید داشت.

اجازه بزرگ شدن بیش از حد سبزیجاتتان را ندهید.

اگر علاقه دارید تا باغچه ای کوچک از سبزیجات در خانه خود داشته باشید، باید به کوتاه نگه داشتن مرتب آن ها توجه داشته باشید. در صورتی که چند مدل سبزی مختلف کاشته اید، طراحان پیشنهاد می دهند که آن ها را در ظرف قرار دهید. به این ترتیب، سبزیجات بیش از حد رشد نکرده و فضای زیادی اشغال نخواهند کرد.

دانه گیاهان را ذخیره کنید.

دانه گیاهان را ذخیره کنید.

برای این که کشت و برداشت تمیز و موفقیت آمیز داشته باشید، نگه داری صحیح دانه ها حیاتی است. به این منظور می توانید از ظروف پلاستیکی درب دار یا شیشه های مربایی استفاده نمایید. در ضمن باید ظروف را در فضایی خنک و تاریک نگه دارید. توصیه مهم: بر اساس مطالعات انجام شده اگر می خواهید دانه هایتان با محیط تطبیق پذیری بهتری داشته باشند، ذخیره کردن آن ها در جایی کاملا مرتب، بهترین گزینه خواهد بود.

مواد مضر را دور بریزید.

اگر هدف اصلی شما خلاص شدن از شر آلودگی هاست، کارشناس شرکت خدمات نظافتی به شما توصیه می کند تا وسایل و اجزای سنگین و مضر را از خانه خود بیرون کنید. به این ترتیب خطر آلودگی و جذب باکتری ها در منازل به حداقل خواهد رسید.

اجازه باقی ماندن رطوبت بر روی کابینت ها را ندهید.

اجازه باقی ماندن رطوبت بر روی کابینت ها را ندهید.

یکی از مهم ترین بخش های خانه آشپزخانه محسوب می شود. پس تمیز نگه داشتن کانتر، سینک و شیرآلات ساده بسیار ضروری است. بنابراین خشک نگه داشتن محیط آن باعث می شود تا با آرامش بهتری به کار آشپزی خود ادامه دهید. زیرا باکتری ها در محیط مرطوب سریع تر رشد کرده و باعث بیماری خواهند شد. پس خشک کردن مایعات ریخته شده بر روی کانتر پیش از شروع کار ضرورت خواهد داشت.

 
منبع : https://www.mydomaine.com/cleaning-tips-5186367