Table of Contents

۸ راه شخصی سازی فضای آشپزخانه

۸ راه شخصی سازی فضای آشپزخانه

از بروز رسانی سخت افزاری و طراحی شیرآلات ساختمانی و بهداشتی تا ایجاد تغییر در طرح ها، رنگ ها و کاشی کاری ها در این مقاله قصد داریم که ایده های فوق العاده برای بازسازی آشپزخانه ها را در اختیارتان قرار دهیم.

امروزه آشپزخانه یکی از پر کاربرد ترین فضاها در منازل محسوب می شود، این به این معنا نیست که باید در طراحی آن کوتاهی کنیم. اکنون ما بسیاری از کارهای روزانه خودمان را در چنین فضایی انجام می‌دهیم در حالی که بچه ها هم مشغول بازی در آن هستند. از طرفی انجام کارهای مربوط به آشپزی بر روی کابینت های جزیره ای باعث شده که آشپزخانه به بخشی جانشدنی در  احساسات و فعالیت های شخصی ما بدل شود. به همین دلیل ایجاد تغییر مثبت در فضای آشپزخانه نقش مثبتی در تغییر روحیه و و افراد ساکن در منازل ایفا می کند. بنابراین افرادی که به دنبال ایده های الهام بخش هستند، ما خواندن این مقاله را به آن ها توصیه می کنیم. لازم به ذکر است برای خرید دست خشک کن اتوماتیک و شیرآلات بهداشتی به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

اضافه کردن رنگ های مختلف

چه رنگ های سفید پر زرق و برق را برای کابینت خود را انتخاب کنید، کاشی های رنگی بکار ببرید، شیرآلات توکار مدرن یا اجزای متنوع به فضای خود اضافه کنید، در حقیقت با این کارها آشپزخانه ای زیباتر و آرامش بخش تر برای خود ساخته اید.

اضافه کردن رنگ های مختلف

بگذارید برایتان مثالی بزنیم تا بیشتر با موضوع آشنا شوید، تصور کنید در محیط آشپزخانه طیف رنگی سبز از کم رنگ تا تیره استفاده می کنید؛ این عمل باعث پخش نور در تمام فضای شما خواهد شد.  به این ترتیب طراحی دکوراسیون آشپزخانه با اضافه کردن کابینت های مناسب جلوه بهتری پیدا خواهد نمود.

مدل های طرح چوب را امتحان کنید.

به طور کلی استفاده از مدل های طرح چوب چه در آشپزخانه و چه در خارج از آن محیط باعث می شود تا فضا جلوه ای زیباتر پیدا کند. همچنین کاشی کاری نیز آشپزخانه را به محیطی صمیمانه تر تبدیل می کند. با استفاده از چراغ های آویز یا چهارپایه های مجسمه ای و همچنین خرید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی ، بطور همزمان بین جلوه های مدرن و سنتی فضای خود توازن ایجاد کرده و بر جذابیت آشپزخانه خود بیافزایید.  در نهایت بکار بردن کاشی های رنگی باعث می‌شود تا در صورتی که از طرح چوب در آشپزخانه استفاده می کنید، محیط زیباتر دیده شود.

اجزای آشپزخانه را تعویض کنید.

استفاده همزمان از دو رنگ سفید و مشکی در طراحی آشپزخانه ها می تواند باعث ایجاد فضایی کلاسیک و بطور همزمان کاهش گرمای محیط شود.

اجزای آشپزخانه را تعویض کنید.

در این جاست که استفاده از دستگیره های برنجی برای کابینت یا اضافه کردن شیرآلات ساختمانی جدید باعث افزایش درخشندگی و زیبایی فضای آشپزخانه خواهد شد. این تغییرات به ویژه برای آشپزخانه های کوچک بسیار ساده خواهد بود چراکه عمل تعویض قطعات یا وسایل منزل روش بسیار کم هزینه تری بوده و در زمان شما نیز صرفه جویی بیشتری خواهد نمود.

نصب قفسه بندی های باز

استفاده از قفسه بندی های باز در آشپزخانه یکی از مُدهایی است که هیچ وقت قدیمی  نشده و حتی حدفشان هم در منازل بسیار دشوار می باشد. بطور مثال قفسه های نصب شده بالای سینک ظرفشویی و شیرآلات بهداشتی علاوه بر کاربردی بودن، بسیار زیباست. از مزایای استفاده قفسه بندهای باز می ‌توان به افزایش روشنایی فضای آشپزخانه، باز شدن محیط و داشتن دسترسی بهتر به وسایل آشپزخانه اشاره کرد‌. در کنار این می توانید در قفسه بندی های  باز وسایل دکوری و یا ظروف تزئینی دیوار قرار دهید تا جلوه ای هنری به آشپزخانه خود ببخشید.

شفافیت بیشتری داشته باشید.

بکابردن  قفسه بندی باز و کابینت هایی که درب های شیشه ای دارند باعث از بین رفتن یکنواختی در قسمت های بالا و پایین آشپزخانه می شود. بطور مثال محفظه شیشه ای که در جلوی چشمان شما تعبیه شده، باعث بهتر دیده شدن ظروف درون کابینت می شود. در کنار این همه زیبایی، ترکیب فوق العاده رنگ مسی با فضا، و چوب تیره احساسی زیبا در بیننده بوجود می آورد.

شفافیت بیشتری داشته باشید.

از طرفی اگر در نورپردازی آشپزخانه خود از چراغ آویز استفاده کنید، می توانید حالتی دراماتیک به فضا ببخشید. به این ترتیب حالات روحی بهتری پیدا کرده و نور بصورت کانونی در تمام نقاط آشپزخانه و به ویژه شیرآلات بهداشتی پخش خواهد شد. در یک آشپزخانه که فضای کافی در آن بوجود آمده باشد، شما قادر خواهید بود تا از تابش نور عبور کرده از پنجره ها بر رنگ های زیبای بکار رفته در دکوراسیون، لذت ببرید.

مدل های مخلوط ترکیبی و منطبق

وقتی در طراحی دکوراسیون داخلی از چندین مدل مختلف به طور همزمان استفاده می شود باعث می شود که نتیجه انرژی بخش تر و جذاب تری از محیط زندگی خود بگیرید. به طور مثال در طراحی دکوراسیون می توانید از رنگ های گرم و سرد در کنار هم استفاده کنید یا چوب های تیره یا کاشی های خاکستری رنگ که در قفسه های بالای دیوار هماهنگی زیبایی ایجاد می‌کند، بهره ببرید. همچنین استفاده از نقره صیقل خورده برای نورپردازی و خرید شیرآلات هوشمند می تواند باعث می شود تا آشپزخانه شما حالتی صنعتی اما زیبا پیدا کند.

افزایش کاربری

به این فکر کنید که بدون اضافه کردن وسایل بسیار گرانقیمت بتوانید آشپزخانه خود را به محیطی کاربردی تر تبدیل کنید. به طور مثال اگر فضای کابینتی کمی در اختیار دارید با نصب یک یا دو قفسه می توانید به راحتی مشکل را حل کنید.

افزایش کاربری

اضافه کردن استوانه چرخشی (نوعی کابینت) باعث افزایش فضای ذخیره وسایل در گوشه آشپزخانه و یا در کنار شیرآلات بهداشتی و سینک ظرفشویی خواهد شد. همچنین قفسه بندی بر روی دیوار مانند مثالی که در بالا زدیم می‌تواند برای اضافه کردن امکانات بیشتر در آشپزخانه بسیار مفید باشد.

نورپردازی مناسب را فراموش نکنید.

استفاده از چراغ آویز می تواند باعث باز تعریف فضای آشپزخانه شما شود، بعلاوه چنین طرحی به شما در داشتن نور کانونی و متمرکز کمک فراوانی خواهد کرد. وقتی فضای بزرگ تر در اختیار داشته باشید، بیشتر سرگرم خواهید شد. آشپزخانه ای را تصور کنید که پرتوهای درخشان نور با عبور از پنجره ها به وسایل و دیوارهای رنگارنگ برخورد می کند، آیا می توانید از داشتن چنین مکان خیره کننده ای در خانه چشم پوشی کنید؟

منبع : https://www.dwell.com/article/kitchen-design-ideas-delta-faucet-a68844be