Table of Contents

روش رفع نشتی شیرآلات ساختمانی

تمام آن قطره‌های هدر رفته‌ی آب می‌توانند منابع آبی هر منطقه را از بین ببرند و این میزان هدر رفت حتی روی سلامت بخش‌های مختلف تجهیزات خانه نیز اثر گذار خواهد بود.شاید این نشت آب باعث تجمع آب زیر سینک ظرفشویی شما شود و شاید صدای چکه آب در بخش‌های مختلف خانه، باعث شب بیداری شما شود.اگر این مشکل به درستی حل نشود، بزرگ و بزرگ‌تر شده و آسیب‌های بیشتری به تجهیزات خانه شما می‌زند.خوشبختانه، یادگیری تعمیر انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، بسیار ساده بوده و برای تمامی بخش‌ها قابل استفاده است.

ما در گروه تحقیقاتی و مشاورین سایت آریان فراز پرسام، همواره در تلاش هستیم که بیشترین بازدهی ممکن را در ارائه مشاوره و راهنمایی خرید برای مشتریان خود داشته باشیم. بنابراین برای پاسخ به سوالات شما در خصوص انواع شیرآلات و تجهیزات بهداشتی موجود بر روی وبسایت آماده هستیم.

ابزارها و لوازمی که برای تعمیر نشتی آب نیاز دارید :

  • آچار فرانسه و یا آچار قابل تنظیم
  • پیچ گوشتی چهارسو یا دوسو
  • روغن نفوذی یا روان کننده
  • واشرهای جایگزین و حلقه های O

چگونه نشتی شیرآلات را برطرف کنیم؟

مراحل رفع نشتی شیرآلات

مرحله اول : شیرآب شکسته خود را طوری تعمیر نکنید که ظاهر و کیفیت کارایی آن بدتر از قبل باشد. پیش از استفاده از آچار یا پیچ گوشتی، مطمئن شوید که منبع آب کاملا قطع باشد. از اهرم‌ها و دستگیره‌های روی سینک تا دستگیره‌های زیرین که کابینت‌ها باید کنترل شوند.

مرحله دوم : قسمت‌های تزئینی دستگیره‌ها را بردارید. با یک جابجایی و دستکاری ساده به کمک یک دو سو، این کار را انجام دهید. در زیر هر دستگیره، یک پیچ وجود دارد که دسته را به ساقه متصل می‌کند. این پیچ را شل کنید، سپس دسته را به آرامی و با پیچ گوشتی دو سوی خود بردارید. استفاده از روغن روان کننده باعث شل شدن آن می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که دسته شیر را از ساقه جدا کنید.

مرحله سوم : از آچار فرانسه خود برای شل کردن مهره‌ی بسته‌بندی استفاده کنید. بعد از آن قسمت نوبت به ساقه‌ی شیرآلات توکار شما است. این بخش را نیز حذف کنید. البته به نوع شیرآلات شما بستگی دارد. برخی از ساقه‌ها مستقیما خارج می‌شوند، در حالی که برخی دیگر باید از خود شیر جدا شوند. قطعات برداشته شده را بررسی کنید و میزان صدمات هر قسمت را بسنجید تا مرحله به مرحله کنترل تعمیرات به خوبی در دست شما باشد.

مرحله چهارم : اگر همه چیز در این مرحله سالم است، حلقه O و واشر داخل محفظه سوپاپ را بررسی کنید. ممکن است همین مورد دلیل نشتی شما باشد. واشر را بردارید و جایگزین آن را داخل محفظه قرار دهید. بسیار مهم است که مطمئن باشید واشر جایگزین و حلقه‌های O مناسب شیرآلات ساختمانی شما هستند. اگر در مورد هیچ کدام اطمینان خاطر ندارید، بخش محفظه را بررسی کنید تا ببینید کناره‌ها مطابق با الگوی واشرهای مخروطی هستند یا مسطح. سپس مدل مناسب خود را خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم حلقه O قدیمی خود را به فروشگاه برده و دقیقا نمونه‌ای مطابق با همان را تهیه کنید. اگر تعداد زیادی شیرآلات در خانه خود دارید، بهتر است یک پکیج شامل اندازه‌های مختلف حلقه‌های O را تهیه کنید تا در موقع بروز مشکل، به سرعت کار تعمیر را آغاز کنید.

مرحله پنجم : در این مرحله، همه قطعات را به ترتیب زیر دوباره جمع و مونتاژ کنید.

  • واشر و حلقه O
  • ساقه
  • مهره بسته بندی
  • پیچ
  • دسته یا اهرم

اطمینان از رفع شدن نشتی

اطمینان از رفع شدن نشتی

منبع آب اصلی را باز کنید تا آب درون لوله‌ها وارد شود. سپس برای آزمایش آب جاری، دکمه را به آرامی و کم کم بچرخانید و بررسی کنید که آیا نشتی رفع شده است یا خیر. اگر بعد از تمام تلاش‌های خود متوجه شدید که شیرآلات ساختمانی شما همچنان نشتی دارد، ممکن است علت آن خوردگی بخش سوپاپ محفظه و شیر شما باشد. اگر با گذشت زمان این سیستم را تمیز نکنید و رسوبات لایه لایه تشکیل شوند، قطعا باعث ایجاد خوردگی و نشتی در نزدیکی دهانه خواهد شد. سایر مشکلات احتمالی عبارتند از: وکیوم و مهر و موم فرسوده، شل شدگی قطعات و یا هرز شدن لوازم و پیچ‌ها، شکستگی لوله و شریان آب.

اگر پس از عیب‌یابی متوجه شدید مشکل اصلی در یکی از نواحی نام برده شده است، بهتر است با یک لوله کش حرفه‌ای تماس بگیرید و از آن کمک بگیرید.

منبع: https://www.popularmechanics.com/home/interior-projects/how-to/a3095/5-steps-to-fix-a-leaky-faucet-15470175/
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *