Table of Contents

10 ایده به ظاهر پر ریسک برای رنگ آمیزی سقف

ایده هایی برای رنگ آمیزی سقف

ما در سایت آریان فراز پرسام، علاوه بر ارائه خدمات لوازم بهداشتی ساختمانی، راهکارها و ایده‌های مختلف برای داشتن الگوی تغییرات دکوراسیون هم برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته‌ایم. اگر در پروسه‌ی تغییر دکوراسیون منزل خود، قصد ایجاد تغییر و رنگ‌‌آمیزی سقف را دارید، حتما از ایده‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود استفاده کنید. در حالت کلی، اغلب افراد اولویت رنگ‌آمیزی و تغییرات خود را، دیوارها و المان‌های بخش پایینی فضا قرار می‌دهند. رنگ تازه و یا حتی کاغذ دیواری‌های زنده و زیبا، همواره اولویت ذهنی افراد است. اما دقیقا به همان اندازه که دیوارها و رنگ و لعاب آن‌ها در زیباسازی فضا تاثیر دارند، تمیزی و زیبایی سقف نیز به چشمگیر شدن محیط کمک می‌کند.

مسئله دیگر در بخش رنگ‌آمیزی سقف این است که اولین انتخاب بیشتر مردم، استفاده از رنگ سفید می‌باشد. یعنی اغلب مردم، استفاده از رنگ‌های زنده‌تر و تندتر را نامناسب و پر رسیک می‌دانند. ترکیب شیرآلات ساختمانی با رنگ‌های زنده، ظاهری موثرتر خواهد داشت. طراحان مختلف، در تلاش هستند که این عدم ریسک پذیری در صاحب خانه‌ها را از بین ببرند و روح و طراوت را به سقف خانه هم اضافه کنند. به همین دلیل ما چند نمونه از ایده‌های بسیار مناسب و ساده را برای ایجاد تغییرات اساسی در الگوهای ذهنی طراحی و اجرای سقف فراهم کرده و با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید.

اگر اولین بار است که سقف خانه خود را رنگ‌آمیزی می‌کنید، از یک پالت رنگی خنثی، ساده و بی انتها استفاده کنید. رنگ انتخابی شما باید تفاوت ایجاد کند اما توجه را به طور نامحسوسی به سمت خود جلب کند. به عنوان مثال بریا همل در این اتاق نشیمن، از همین روش استفاده کرده است.

بریا همل در توضیحات خود می‌گوید:” رنگ‌آمیزی سقف، مثل یک رقص دقیق است.” ما همیشه در هنگام انتخاب رنگ سقف، به کنتراستی که آن رنگ ممکن است ایجاد کند و همچنین خسته‌کننده نبودن آن دقت داریم. به عنوان مثال، برای این اتاق آفتاب‌گیر زیبا، بهترین انتخاب خاکستری گرم بود. این رنگ،هم باعث می‌شود چشم شما ناخودآگاه به سمت سقف برود، هم فضا را سنگین و خفه نمی‌کند. در واقع خاکستری فضای اتاق را تازه و سبک کرده است. با در نظر گرفتن چنین جزئیاتی، اتاق نشیمن روح دوباره‌ای گرفت و تغییرات ساده‌ی آن بسیار دلنشین شد. برای دریافت مشاوره‌‌های دیگر از جمله خرید شیرآلات توکار، با گروه مشاوران ما در ارتباط باشید.

اهمیت سقف کاذب

در بسیاری از خانه‌ها و حتی دفاتر، برای پوشاندن سیم‌ها، لوله کشی‌ها و اتصالات و جزئیات سیستم‌های تهویه، از سقف‌های کاذب استفاده می‌شود. به همین دلیل شاید تنها کاربرد آن‌ها را پوشانندگی در نظر بگیرید و اهمیتی برای زیباسازی آن‌ها قائل نباشید.

اهمیت سقف کاذب

به عنوان مثال، مونیکا ولکوکس در این اتاق خواب، قسمت فرو رفته‌ی سقف را با آبی آسمانی کمرنگ رنگ‌آمیزی و باقی المان‌های اتاق را متناسب با این رنگ‌آمیزی انتخاب کرده است.

مرزها را بشکنید.

اگر نمای سقف‌های کاذب را می‌پسندید اما در حال حاضر شرایط ایجاد این سقف‌ها را ندارید، از Forbs & Masters  کمک بگیرید. قسمت مشخصی از بخش بالایی هر ۴ دیوار را همرنگ سقف کنید تا خطای دید ایجاد شود. به این ترتیب، شما با کمترین هزینه، هوشمندانه عمل کرده و به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. فقط توجه کنید که نباید رنگ دیوارها و سقف تفاوت زیادی باهم داشته باشند. بهتر است از یک پالت رنگی مشابه برای این کار استفاده کنید. به عنوان مثال در این اتاق، از تناژ صورتی استفاده شده است.

از تاثیرگذاری آبی روشن غافل نشوید.

فراموش نکنید که موقع رنگ‌آمیزی سقف، با رنگ‌ها دوست باشید. امیلی مونرو از استودیو مونرو، دیوارهای اتاق غذاخوری را با کاغذ دیواری‌های سفید و سیاه پوشانده است. برای سقف هم از رنگ آبی روشن استفاده کرده است. ترکیب آبی تیره یا نیلی برای صندلی‌ها و میز سنگی با رگه‌های سورمه‌ای تناسب بسیار خوبی با محیط دارند.

از تاثیرگذاری آبی روشن غافل نشوید.

فرش تونال با رنگبندی آبی و سفید بسیار مناسب این محیط است و استفاده از آن دکوراسیون داخلی سالن را تکمیل کرده است. اگر اتاق غذاخوری شما نزدیک آشپزخانه شما است، شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود را از رنگ‌های خنثی و با طرح‌های ساده انتخاب کنید تا توجه افراد فقط و فقط بر بخش سالن غذاخوری باشد.

با الگوها بازی کنید.

برای اتاقی که فضای مرکزی خانه محسوب می‌شود، از کاغذ دیواری‌های پترن‌دار استفاده کنید. در این سالن سینمای خانگی،کارا توماس از Studio KT رنگ خاکستری از تناژ رنگ کاغذدیواری‌ها را برای سقف استفاده کرده است. توجه داشته باشید که خاکستری روشن انتخاب مناسبی برای سقف می‌باشد تا فضا سنگین و دلگیر نشود. پالت رنگی ثابت و مشخصی که در این اتاق استفاده شده است، باعث ایجاد حس طراوت و شادابی محیط می‌شود. اتاقی شیک، منسجم و دنج. چی از این بهتر؟

سقف خود را مشکی رنگ کنید.

برخی طراحان معتقدند که استفاده از رنگ سیاه برای اتاق‌های کوچک، کلستروفویبا یا فوبیای فضای بسته را تشدید می‌کند. با این حال تیم Gray Space Interiors استفاده از رنگ سیاه را بسیار دلپذیر و ساده کرده‌اند. ترکیب رنگ سیاه با کاغذ دیواری‌هایی که طرح شلوغ، معنادار دارند و رنگ‌های زنده‌ی موجود در این طرح‌ها، سنگینی و خفگی فضا را از بین می‌برند.

سقف خود را مشکی رنگ کنید.

تناسب عالی کاغذ دیواری با سقف کاملا سیاه، یک ایده‌ی عالی و متفاوت برای دکوراسیون داخلی شما خواهد بود. فقط توجه داشته باشید که المان‌های روشنی مثل سنگ کبالت تکمیل کننده‌ی طراحی شما خواهند بود. در کنار این الگوی زیبا و مدرن، با خرید مایع ریز اتوماتیک امکانات و رفاه فضا را فراهم کنید.

از الگو ها کمک بگیرید.

بهترین مثال برای این ایده، طراحی زیبایی از Traci Connell است. با اضافه کردن یک الگوی ساده، می‌توانید توجه و تمرکز چشم را به فضای مورد نظر خود جلب کنید. استفاده از راه‌راه‌های سبز روشن در رنگ‌آمیزی سقف، یک ایده‌ی عالی است. دلیل اصلی چشم‌نواز بودن این اتاق بازی، سقف راه‌راه در کنار دیوارهای ساده و سفید است. استفاده از رگه‌های سبز در اجزای مختلف دکور هم سبب شده تا نتیجه عالی‌تر از آنچه تصور می‌شد باشد. اگر در فضا لوله‌کشی‌های خطوط انتقال و نصب شیرآلات ساختمانی وجود دارد، می‌توانید با استفاده از ترکیب رنگ مناسب، توجه را از روی این بخش بردارید و به سمت المان‌های دیگری مثل سقف الگودار و لوازم متناسب با آن جلب نمایید.

دیوار کانونی (Accent wall) اضافه کنید.

این ایده کاملا مناسب ماکسیمالیسم‌ها می‌باشد. Lauren of Living with Lolo دیوارهای سفید و سقف سیاه اتاق را به روش باورنکردنی‌ای تکمیل کرد.

دیوار کانونی (Accent wall) اضافه کنید.

ترکیب سقف سیاه با دیوارهای سفید، تناقضی ندارد و به خودی خود قابل قبول است. اما اضافه کردن یک دیوار با ترکیب رنگ سفید و سیاه، و همچنین یک لوستر سیاه ، احساس قدرت، مدرنیته و همچنین آرامش را به ارمغان آورد. دیوار رنگی سبب شد تا تفاوت رنگ سیاه و سفید به طور مناسبی خنثی شود.

خلاف جاذبه عمل کنید.

دقیقا مثل فضایی که Ike Kligerman Barkley طراحی کرده است، سقف بلند نقاشی شده بسیار دل‌انگیز است. استفاده از رنگ آبی روشن، انرژی زیادی به فضای خنثی و بی روح محیط داده است. این تفاوت رنگ حتی باعث می‌شود توجه شما به بخش بالایی فضا جلب شود و معماری زیبای تمام خانه را تحسین کنید. در صورتی که در حالت عادی، توجه افراد به مبلمان جذب می‌شود. با این کار طراحان توانسته‌اند خلاف جاذبه عمل کنند و یک تفاوت بی‌نظیر را خلق کنند.

چراغ‌ها و لوسترهای زیبا نصب کنید.

یکی دیگر از راه‌های جلب توجه روی سقف، استفاده از چراغ‌ها و لوسترهای بسیار زیبا و متناسب است.

چراغ‌ها و لوسترهای زیبا نصب کنید.

به طور کلی در هر محیطی افزودن وسایل نورانی به بیشتر دیده شدن و زیباتر شدن فضا کمک می‌کند. در این اتاق نشیمن زیبا با طراحی Ike Kligerman Barkley از رنگ آبی روشن برای رنگ‌آمیزی سقف استفاده و با نصب لوسترهای سفید، تعادل رنگ بخش سقف کامل شده است. برای ایجاد تناسب بین بخش بالایی نشیمن و بخش پایینی آن، از همان پالت رنگ المان‌هایی مثل کاناپه، پاف، قفسه و حتی فرش انتخاب شده است.

ارائه و فروش شیرآلات بهداشتی با بیشترین تنوع و بالاترین کیفیت، تخصص تیم آریان فراز پرسام بوده و می‌توانید با اعتماد کامل، وبسایت ما را به دوستان خود معرفی کنید.

 
منبع : https://www.mydomaine.com/painted-ceiling-5184481