Table of Contents

چطور از رنگ های مختلف در دکوراسیون خانه استفاده کنیم.

نحوه ایجاد یک جریان رنگی منسجم در سراسر خانه شما

در این مقاله ایده های طراحان مختلف برای استفاده از رنگ بطوری که احساس تلاطم و سردرگمی نکنید را گردآوری کرده اند. اصولا هر فردی بر اساس شخصیت خود رنگ های متنوعی را می پسندد. بعضی از مردم عاشق رنگ های روشن هستند در حالی که عده دیگر احساس خوشایندتری هنگام احاطه شدن با رنگ های خنثی دارند. اما خبر خوب این است که وقتی صحبت از رنگ به میان می آید، در واقع هیچ ترکیب رنگ مشخصی وجود ندارد.

گفته ما به این معناست که بعضی وقت ها، ما خود را در میان انبوهی از رنگ های مختلف در اتاق های مختلف محاصره کرده ایم. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل، استخدام یک طراح داخلی یا متخصص رنگ خبره می باشد، تا  به این ترتیب شما را جهت انتخاب بهترین رنگ برای فضاهای مختلف منزل یاری کنند. ما در مقاله پیش رو توصیه ها و پیشنهادات کارشناسان حرفه ای را در این زمینه برایتان جمع کرده ایم. چنانچه قصد خرید شیرآلات بهداشتی را دارید، می توانید به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

یک رنگ مناسب انتخاب کنید.

یکی از راه های ساده برای ایجاد احساس خوشایند در خانه، استفاده کردن از رنگ های هماهنگ در نقاط مختلف می باشد. در این راه حتی هماهنگی رنگ شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بکار رفته نیز اهمیت بالایی خواهد داشت.

یک رنگ مناسب انتخاب کنید.

کلی پاتر طراح داخلی ساکن واشنگتن دی سی معتقد است: «اصولا در خانه هایی که بیش از یک فضای باز یا اوپن دارند، بهترین روش انتخاب یک رنگ خنثی می باشد».  او نظرات خود را اینطور ادامه می دهد: «این به معنای اجبار در انتخاب رنگ بژ، سفید یا خاکستری نیست، بلکه منظور ما این است که در راهروی اصلی، و نقاط اتصال اتاق ها رنگ های مشابه داشته باشند».

به خطوط دید توجه کنید.

طراح داخلی و کارشناس رنگ سانفرانسیسکویی جنیفر اوت معمولا بیشتر با مشتریانی سر و کار دارد که علاقه به رنگ های متنوع در طراحی داخلی خانه خود دارند. بناراین او در این موارد پیشنهاد می کند که بیشتر به خطوط دید توجه کنید.

به خطوط دید توجه کنید.

تصور کنید هنگامی که در اتاق نشیمن نشته اید، سایر اتاق ها را چه رنگی می بینید؟ یا وقتی در آشپزخانه مشغول آشپزی یا کار با شیرآلات توکار هستید، اگر از آنجا قادر به دیدن اتاق نشیمن و راهروی اصلی باشید، پس رنگ های انتخابی باید کاملا با هم همخوانی داشته باشند. اوت معتقد است: «اگر از رنگ های مختلف در اتاق های خود بهره ببرید، در این صورت احساس شلختگی و حواس پرتی خواهید کرد».

گروه رنگ ها را انتخاب کنید.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید امتحان کنید انتخاب رنگ ها از یک گروه می باشد. جنیفر اوت این طور نظر می دهد: «بعضی افراد علاقه به رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی دارند و گروهی دیگر رنگ های سرد مثل خاکستری، آبی یا سبز را می پسندند». روش دیگ طبق نظر اوت انتخاب یک یا دو رنگ و سپس ترکیب آن ها می باشد. مثلا اگر آبی را به عنوان رنگ اصلی انتخاب می کنید، ممکن است رنگ آبی- خاکستری و ناوی را برای هر کدام از اتاق ها برگزینید. از چنین رویکردی می توانید برای وسایل تزئینی خود نیز بهره ببرید.

گروه رنگ ها را انتخاب کنید.

برای رنگ دیوارها، می توانید از فروشگاه رنگ بخواهید تا ترکیب تیره برایتان بسازد، که با اضافه کردن رنگ سفید تا ۵۰ درصد ترکیب روشن تری بدست خواهد آمد. اوت توضیح می دهد: «فروشنده ها می توانند نسخه ای روشن تر یا تیره تر از رنگ مورد نظر را برایتان بسازند. این روش بسیار جذابی برای ایجاد هماهنگی در تمام نقاط منزل می باشد».

محدودیت استفاده از طیف های رنگی برای اتاق های بسته

طبق نظریه کارل متیسون طراح داخلی اهل آتالانتا اتاق هایی که از خطوط دید سایر اتاق ها خارج هستند مثل دستشویی های مستر، اتاق لباسشویی، اتاق بچه ها و یا مشابه آن ها بهترین مکان ها برای نوآوری می باشند.  او معتقد است: «چه کسی واقعا به اتاق های سربسته مثل دستشویی یا لباسشویی توجه می کند؟

محدودیت استفاده از طیف های رنگی برای اتاق های بسته

بنابراین شما می توانید خلاقیت به خرج داده و حتی از رنگ هایی مثل مشکی یا شیرآلات بهداشتی تیره رنگ در آن ها استفاده کنید، چون چنین مکان هایی مثل یک جعبه بسته هستند».

از تزئینات برای رنگ های روشن استفاده کنید.

اگر از بودجه کافی برای خرید فرش یا مبل راحتی رنگارنگ ندارید، استفاده از وسایل تزئینی ارزان ترین راه می باشد. بدلیل وجود محدودیت هنگام انتخاب رنگ های روشن تاثیرات شوک برانگیز را می توان با کمک تزئینات انجام شده روی دیوارها برطرف کرد.

از تزئینات برای رنگ های روشن استفاده کنید.

جنیفر اوت در این باره می گوید: «نکته اصلی یافتن راهی برای تزریق رنگ بوده که اتاق هایتان را به مکان هایی جذاب و هیجان انگیز تبدیل کنند. بنابراین اگر موافق چنین ایده ای باشید، رنگ های روشن می توانند بسیار برایتان مناسب باشند». در پایان توصیه می کنیم اگر قصد بازسازی یا ایجاد تغییرات در آشپزخانه خود را دارید، خرید مایع ریز اتوماتیک را فراموش ننمایید.

منبع: https://www.houzz.com/magazine/how-to-create-a-cohesive-color-flow-throughout-your-home-stsetivw-vs~66922903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *