Table of Contents

آشنایی با سبک تلفیقی "Eclectic" در طراحی داخلی

۵ نکته جالب در مورد سبک تلفیقی در طراحی داخلی

فضاهای داخلی متنوع یا تلفیقی در حال حاضر بسیار شیک و زیبا هستند و شما می‌توانید نمونه‌های مختلف آن را در مجلات، برنامه‌های تلویزیونی و وبلاگ‌ها مشاهده کنید برای کسی که آموزشی در این مورد ندیده است، به نظر می‌رسد که این نوع دکوراسیون از کنار هم چیده شدن برخی لوازم متفاوت به طور اتفاقی ساخته شده است و در کمال ناباوری موثر هم واقع می‌شود. اما اگر شما هم تا به حال برای داشتن چنین چیدمانی تلاش کرده باشید، متوجه شده‌اید که اصلا کار ساده‌ای نیست. ما در این بخش از وبلاگ سایت آریان فراز پرسام ۵ نکته جالب برای داشتن سبک تلفیقی در طراحی داخلی را به شما معرفی می‌کنیم.

سبک تلفیقی در طراحی داخلی چیست؟

مطابق فرهنگ لغت، تلفیقی به معنای انتخاب و استفاده از عناصری است که بهترین نمونه‌های موجود در هر سیستم هستند و در یک سیستم جدید به کار می‌روند. این تعریف دقیقا در مورد طراحی داخلی خانه و محیط کار نیز کاملا صدق می‌کند. در این نوع طراحی شما می‌توانید از عناصر مختلف ظاهری متفاوت کمک بگیرید تا طراحی منحصر به فرد خود را داشته باشید.

این طراحی نه تنها برای فضاهایی مثل نشیمن کاربرد دارد، بلکه در بخش آشپزخانه نیز ممکن است امتداد پیدا کند و حتی هنگام خرید شیرآلات ساختمانی نیز بخش‌های مختلف آن را در نظر بگیرید. از این بعد به سبک تلفیقی نگاه کنید که می‌توانید به کمک آن سبک طراحی مورد علاقه و متناسب با شخصیت و ترجیحات خود را تنظیم کنید و امضای خود را به خوبی در تمام قسمت‌های خانه به نمایش بگذارید.

اصول تلفیقی در طراحی داخلی : یک رنگ را انتخاب کنید.

به جای این که خیلی هیجانی رنگ‌ها را در لحظه انتخاب کنید، یک پالت رنگی اصلی را از قبل در نظر بگیرید. این مورد به شما کمک می‌کند فضایی هماهنگ و منسجم را با المان‌های متفاوت داشته باشید. یک پالت رنگی خنثی و یک رنگ برجسته را برای شروع انتخاب کنید.

اصول تلفیقی در طراحی داخلی : یک رنگ را انتخاب کنید.

وقتی نوبت به دیوارها می‌رسد، سعی کنید آن‌ها را ساده نگه‌دارید، زیرا به عنوان پس زمینه مهم است که فضا را شلوغ جلوه ندهند. استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوار جذابیت عمیقی را به فضا اضافه می‌کنند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر شبیه به یک بوم خام نقاشی عمل کرده و آرامش را القا خواهند کرد.

اگر دیوار آجری یا گچی دارید، سعی کنید بافت آن را حتما به عنوان یک الگوی موثر در نظر بگیرید. شاید بخواهید در آشپزخانه از این سبک استفاده کنید، بهتر است در نظر بگیرید که هنگام انتخاب اجزایی مانند شیرآلات توکار و همچنین کابینت‌ها، رنگ‌ها و روکش‌های خنثی بهترین گزینه‌ها هستند و باید تمرکز ایجاد تفاوت شما در دیگر المان‌ها باشد. این سبک دکوراسیون برای اتاق نشیمن نیازمند در نظر گرفتن میزان تابش و وجود نور طبیعی در اتاق است. از این نکته غافل نشوید زیرا تاثیر زیادی بر روی انتخاب‌های شما خواهد داشت.

با الگوها بازی کنید.

از فرش‌های طرح‌دار و کوسن‌های متنوع استفاده کنید تا نمونه‌های طراحی متفاوت را خیلی ظریف اما با استراتژی وارد اتاق کرده باشید. به عنوان مثال، اشکال هندسی، گل‌های ریز و حتی خال‌های پولکا، وقتی با الگوهای دیگر استفاده می‌شوند، می‌توانند جذابیت زیبایی شناختی شگفت‌انگیزی را ایجاد کنند.ترکیب این اشکال با رنگ‌های مختلف در قسمت‌های متنوع خانه، باعث می‌شود طراحی پر جنب و جوشی داشته باشید. فرض کنید روی سینک مینیمال حمام خود، درست در جایی که آینه‌ای با شکل دایره وجود دارد و شیرآلات بهداشتی مات را نصب کرده‌اید، یک گلدان سبز رنگ با طرحی از یک شاخه پر از شکوفه‌های ریز سفید، استفاده شده باشد. قطعا تصور این مورد به شما نیز حس تازگی و  زیبایی را القا خواهد کرد.

سبک تلفیقی “Eclectic” در طراحی داخلی : دیوار گالری

اگر همیشه می‌خواستید یک دیوار به سبک گالری داشته باشید، خبر خوب این است که این خواسته می‌تواند تحقق پیدا کند. دیوار به سبک گالری به هر اتاقی شخصیت می‌افزاید و شما واقعا می‌توانید تخیل و شخصیت ذهنی خود را به دیگران نمایش دهید. در این سبک چیدمان باید از یک دیوار ساده کمک بگیرید.

سبک تلفیقی "Eclectic" در طراحی داخلی : دیوار گالری

آثار هنری عجیب و غریب و شگفت‌انگیز خود را روی یک دیوار ساده و دوست داشتنی به نمایش بگذارید تا اتاق شما مرموز و یا عجیب و غریب به نظر برسد. سبک گالری را جستجو کنید تا ایده‌های مختلف طراحان مطرح جهان را ببینید.

از بافت‌های مختلف استفاده کنید.

یک عنصر کلیدی برای یک سبک تلفیقی، کنتراست و استفاده از بافت‌های مختلف در فضای داخلی شما است. این نکته یک راه حل سریع برای دستیابی به چنین دکوراسیونی است. مرمر، چرم، چوب یا حتی فولاد در برابر بافت‌های نرم، کرکی و حتی قالیچه‌های دستباف، ترکیب و تضاد خوبی ایجاد می‌کنند. وجود سنگ‌های درشت و آجر نیز روایت زیبایی شناختی خاصی را برای خانه شما بیان خواهد کرد. این تضاد چیزی است که فقط یک ذهن خلاق می‌تواند آن را کاربردی و زیبا جلوه دهد.

مبلمان را به صورت ترکیبی استفاده کنید.

سبک‌های تلفیقی برای به نمایش گذاشتن اثاثیه خاص و لوازم منحصر به فرد بسیار مناسب است. درک شهودی خود را دنبال کنید و فضای خلاقانه‌ای بسازید که در آن صنایع دستی دیده شود.

مبلمان را به صورت ترکیبی استفاده کنید.

لوازمی را انتخاب کنید که سفرنامه داشته باشند و برای خرید این نوع لوازم ترجیحا از مغازه‌های کوچک شروع کنید. همان مغازه‌هایی که شاید کمتر کسی به لوازم آن‌ها توجه می‌کند.

منبع : https://www.decorilla.com/online-decorating/eclectic-interior-design-tips/
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *