Table of Contents

7 نکته اساسی برای تطبیق سبک های مختلف کاشی با محیط

ترکیب سبک های مختلف کاشی با فضای خانه

در این مطلب از سایت آریان فراز پرسام، قرار است با اصول ترکیب اشکال، رنگ‌ها و اصول تکمیلی طراحی کاشی‌ها آشنا شوید. اگر شما نیز مثل ما به کاشی‌ها و بازی با طرح‌های آن‌ها علاقه دارید، این موضوع که باید بیشتر با اصول انتخاب آن آشنا شوید، بسیار مهم است. همه‌ی ما دوست داریم که تا حد امکان سطوح را با سبک های مختلف کاشی در اندازه، اشکال و الگوهای مختلف بپوشانیم. در این مسیر باید موارد خاصی را در نظر بگیریم که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

از آنجا که کاشی کاری روی سطوح بزرگ به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد، ارزش نمونه‌گیری و آزمایش نحوه نصب توسط کاشی‌کار را دارد. این ۷ نکته به شما کمک می‌کنند تا در مورد نحوه ترکیب سبک های مختلف کاشی علم کافی را بدست آورید.

۱- متعادل سازی کاشی با الگوهای شلوغ

به جای این که از کاشی‌های کوچکی مانند کاشی‌های شیشه‌ای برای سطوح بزرگ استفاده کنید، این نمونه‌ها را در مناطق کوچکتر و به صورت ترکیبی نصب کنید. این کاشی‌ها قابلیت ترکیب شدن با کاشی‌های ساده در مقیاس بزرگ را دارند و چشم را به جای اینکه خسته کنند، به سمت نکات مثبت و جلوه‌های ویژه‌ی محیط جلب می‌کنند. در کنار انتخاب کاشی‌های خود، بهتر است از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی متناسب با طراحی داخلی خود نیز بهره ببرید.

۲- محدود سازی الگوها

استفاده از کاشی‌های طرح‌دار را فقط در یک سطح، یعنی فقط روی یک دیوار مشخص و یا فقط روی کف محیط، محدود کنید. مثلا کاشی‌های سیاه و سفید سکه‌ای را به صورت شش ضلعی روی یک دیوار کاشی شده با رنگ سفید قرار دهید. کاشی‌های سفید اطراف، باعث می‌شوند نور فضا بیشتر شود و همزمان تمرکز بیننده به سمت طرح مورد نظر جلب شود.

2- محدود سازی الگوها

اگر از این الگوها در حمام یا سرویس‌های بهداشتی کوچک استفاده می‌کنید، سعی کنید شیرآلات روشویی با طراحی ساده را انتخاب کنید. زیبایی در سادگی است. این شعار را همواره به خاطر بسپارید.

۳- از رنگ‌های خنثی کمک بگیرید.

تصور کنید یک حمام در اختیار دارید که کاشی‌های آن از کف تا سقف، به رنگ آبی روشن است. شیرآلات ساختمانی این فضا از نوع کروم صیقل خورده است. برای اینکه این فضا در نظر بیننده ظاهری نرم و طراحی منسجمی داشته باشد، تعدادی کاشی خاکستری یا سنگ‌های خاکستری طبیعی را به طراحی اضافه کنید. با این کار شما یک الگوی خنثی را که از لحاظ رنگ و بافت قصد رقابت با آبی روشن را ندارد، به فضا اضافه کرده‌اید

۴- بازی با مقیاس کاشی ها

یکی از مهمترین نکات برای داشتن یک ترکیب خوب از کاشی‌ها و متعادل بودن‌ آن‌ها در کنار هم، استفاده از نمونه‌هایی با ابعاد کوچک و بزرگ است. مثلا برخی طراحان از سه نوع کاشی متفاوت برای ساخت یک حمام کمک می‌گیرند.

4- بازی با مقیاس کاشی ها

کاشی‌های شش ضلعی ریز روی دیواره‌های حمام، کاشی‌های شش ضلعی متوسط در قسمت جکوزی  و کاشی‌های مستطیل بزرگ را روی زمین نصب می‌کنند. اگر از پالت تک رنگ استفاده کنید، هماهنگی لازم برای داشتن یک حمام زیبا و متعادل را خواهید داشت.

۵- از ترکیبات مات استفاده کنید.

برای داشتن یک حمام جذاب، دو نوع کاشی مات را انتخاب کنید و مناطق وسیعی را از حمام خود با متریالی مانند آجر نماها یا سنگ‌های رنگی ساده و کوچک، بپوشانید.

۶- ترکیبات مات و براق را کنار هم استفاده کنید.

با انتخاب یک بخش مات و یک بخش براق، از ترکیب کاشی‌هایی با اندازه مشابه و الگوهای شلوغ دور شوید.

6- ترکیبات مات و براق را کنار هم استفاده کنید.

این کاشی‌های ساده و براق روی دیوارهای بزرگ با کاشی‌های شش ضلعی و در کنار شیرآلات بهداشتی و ساختمانی مات و کاشی‌های بزرگ مات نصب شده در کف، بسیار زیبا و چشم‌نواز خواهند بود.

۷- کاشی‌های یک رنگ را در شکل‌های مختلف به کار ببرید.

ساده‌ترین راه برای داشتن یک فضای زیبا در حمام یا سرویس‌های بهداشتی، این است که دو طرح کاشی یک رنگ را در اشکال مختلف تهیه کرده و با کمک خطوط دوغاب، الگوی درست و زیبا تشکیل شود.

منبع: https://www.houzz.com/magazine/9-tips-for-mixing-and-matching-tile-styles-stsetivw-vs~49033568

 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *