Table of Contents

امکانات و دسترسی‌های تکنیکال برای طراحی حمام هوشمند

شاید داشتن یک حمام با فناوری‌های پیشرفته، کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما ما در تیم تحقیق و توسعه سایت آریان فراز پرسام، امکانات و دسترسی‌های تکنیکال برای طراحی حمام هوشمند را بررسی کرده و در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. برخی از این امکانات که باعث هوشمندسازی حمام شما می‌شوند عبارتند از: کنترل شیر دوش از طریق تلفن همراه، شیر دوش هوشمند که پاسخگوی پرسش‌ها و دستورات شما است، آینه‌های ضد بخار، روشنایی اتوماتیک، توالت و حتی شیرآلات هوشمند.

اغلب این لوازم می‌توانند علاوه بر بهبود بهداشت، باعث افزایش ایمنی حمام شما نیز شوند. فناوری‌های هوشمند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب و انرژی دارند و با کمک آن‌ها می‌توان خرابی‌ها و حتی نشتی سیستم لوله‌کشی را نیز تشخیص داد. یعنی یک دوش آب گرم با رضایتمندی بی‌نهایت زیاد از امکانات برای شما فراهم می‌شود.

طراحانی که علاقه بسیار زیادی به طراحی حمام هوشمند دارند، درخواست‌های زیادی از سوی مشتریان برای ارتقای هر چه بیشتر محیط حمام را دریافت می‌کنند. برخی از صاحب خانه‌ها درخواست می‌کنند تا در حمام و سرویس بهداشتی تلویزیون نصب شود، برخی دیگر سیستم گرمایشی را می‌خواهند که از زیر کاشی‌ها تاثیر خود را به داخل حمام منتقل کند. بسیاری از لوازمی که امروزه برای هوشمندسازی استفاده می‌شود، با تلفن‌های همراه سازگار هستند. مشتریان می‌توانند از روشنایی گرفته تا تنظیم دما و جریان شیرآلات ساختمانی خود را از راه دور و با تلفن همراه خود انجام دهند.

شرکت‌های خدماتی و لوله‌کشی بسیاری از سراسر جهان به این نکته اشاره کرده‌اند که تعداد متقاضیان دریافت تجهیزات هوشمندسازی منازل، به خصوص هوشمندسازی حمام، در طی دو سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. این آمار و ارقام نمایان‌گر آینده‌ی نه چندان دور حمام‌های خانه‌های ما است، بنابراین باید کم کم برای داشتن چنین شرایط رفاهی و خدماتی در خانه خود، آماده شویم. در برخی از طراحی‌های نوین، طراحان برای نشان دادن دمای محیط و همچنین ایجاد نور کافی و آرامش‌بخش، از نوارهای LED و سنسورهای دمایی استفاده کرده‌اند. این سیستم را می‌توان از طریق سوئیچ‌های دیواری و یا ریموت روشن و خاموش کرد.

آینه‌های چند منظوره و هوشمند

آینه‌های هوشمندی طراحی شده‌اند که علاوه بر نورپردازی، دارای فضایی برای جای دادن لوازم بهداشتی، سوکت USB و حتی سیستم بلوتوث نیز هستند. مزیت استفاده از چنین آینه‌هایی این است که دیگر نیازی به تماس مستقیم دست با آینه ندارید و حتی می‌توانید هنگام استفاده از آن، موسیقی مورد نظر خود را نیز گوش دهید.

برخی دیگر از این آینه‌ها دارای سیستم ضد بخار هستند. تقریبا برای همه‌ی ما پیش آمده است زمانی که از زیر دوش خارج شده‌ایم، با یک آینه بخار گرفته مواجه شده‌ایم. شیرآلات بهداشتی و ساختمانی عموما در نزدیکی المان‌هایی مانند آینه نصب می‌شوند و بخارات سریعتر باعث ایجاد رسوب خواهند شد. بنابراین وجود این سیستم بسیار ضروری است.

آینه‌های چند منظوره و هوشمند

طراحان با تعبیه یک گرم کن فعال در آینه، این مشکل را به خوبی حل کرده‌اند. اگر این ویژگی با حسگرهای حرکتی نیز ادغام شده باشد، امکان صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف انرژی برای ما فراهم خواهد شد.

تا این جا، ویژگی‌های مطرح شده برای طراحی حمام هوشمند ، بسیار کاربردی اما ساده بودند. آنچه که شما را شگفت زده خواهد کرد، نمونه‌های جدید آینه‌های هوشمند حمام است. شاید باور آن سخت باشد اما آینه‌هایی وجود دارند که پوست را در لحظه تجزیه و تحلیل کرده و چین و چروک، جوش‌ها و میزان جای جوش‌ها را به ما نشان می‌دهند. این آینه‌ها در نگاه اول ممکن است ترسناک به نظر برسند اما وجود یک تکنولوژی عالی برای شناخت بیشتر مشکلات پوستی و همچنین نشان  دادن وضعیت سلامت جسمانی ما، واقعا قابل تحسین است.

نورپردازی هوشمند

نورپردازی هوشمند در اتاق‌های شخصی بسیار مورد پسند صاحب‌خانه‌ها قرار گرفته است. حال تصور کنید این نورپردازی‌ها به سمت زیر توالت و به حمام شما اضافه شود. تصور کنید در نور کم و زمانی که قرار نیست کسی بخاطر رفت و آمد و کارهای شخصی شما بیدار شود، یک منبع نور با حسگرهای حرکتی در محیط خانه داشته باشید. وقتی در را باز می‌کنید یا وارد حمام می‌شوید، چراغ روشن می‌شود و وقتی در را می‌بندید چراغ خاموش می‌شود.

نورپردازی هوشمند

این سنسورها اگر از نوع مادون قرمز باشند، می‌توانند برای حمام‌هایی که کودکان از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، بسیار مفید باشند. مادون قرمز برای کودکان مناسب نیست پس حساسیت کافی بر روی این مورد به خرج دهید. این نورپردازی‌ها را در گذشته نیز در فضای آشپزخانه و قسمت‌های کور آشپزخانه بررسی نموده‌ایم و بر روی وبلاگ سایت آریان فراز پرسام موجود است.

شاید یک چراغ LED ساده که بر روی یک آینه تعبیه شده است، بتواند به گونه‌ای سفارشی و هوشمند شود که صرفا موقع استفاده و با سنسورهای حرکتی نور آن روشن و خاموش شود. حتی این سنسورها را می‌توان خارج از حمام قرار داد تا به راحتی، قبل و بعد از ورود این LED‌ها روشن شوند.

توالت‌های هوشمند

داشتن توالت‌های هوشمند می‌توانند بسیار هزینه‌بر باشد، اما به شدت ارزش این که چنین هزینه‌ای را صرف کنیم را دارد. مشتریانی که به راحتی و بهداشت حمام خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، طرفداران پر و پا قرص این نوع توالت‌ها هستند. در واقع احتمال این که آلودگی‌ها با نصب این سیستم به حداقل برسند، بسیار زیاد است، چرا که نیازی نیست به چیزی در حمام دست بزنید.

توالت‌های هوشمند

ویژگی‌های برتر در سرویس‌های بهداشتی و حمام به سبک هوشمند شامل همه چیز خواهد بود. از تنظیمات رینگ‌های ضدباکتری گرفته تا سیستم شست‌وشوی خودکار، خشک‌کن‌های صندلی و نورپردازی ویژه، همگی جزو آپشن‌های قابل نصب در این بخش خواهند بود. برخی دیگر از توالت‌های هوشمند، دارای گرمکن‌های پا و پخش‌کننده موسیقی هستند. این نوع سرویس به افرادی که دارای اختلالات حرکتی هستند نیز این امکان را می‌دهد که به شکل ساده‌تری از امکانات سرویس‌های بهداشتی و حمام استفاده نمایند. خرید شیرآلات هوشمند نیز به تنهایی درصد زیادی از این راحتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

کاربرانی که از این حمام‌ها استفاده کرده‌اند، بسیار از امکاناتی که برای آن‌ها شخصی‌سازی شده است را پسندیده و از آن‌ها رضایت داشته‌اند. حمام و توالت هوشمند، فرقی از لحاظ شرایط استفاده و رفع نیاز با سیستم‌های معمولی ندارد و فقط مراحل کار ساده‌تر و بهداشتی‌تر شده است.

منبع : https://www.houzz.com/magazine/tech-features-that-can-improve-your-bathroom-stsetivw-vs~147878599

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *