Table of Contents

انواع مدل ها و اصول طراحی میز جزیره آشپزخانه

چگونه یک میز جزیره در آشپزخانه طراحی کنیم؟

در این مقاله ما قصد داریم تمام راز و رمزهای میز جزیره مثل ابعاد، ارتفاع صندلی ها، وسایل مورد نیاز و در نهایت مقدار فضای مفید برای طراحی چنین دکوراسیونی را با شما در میان بگذاریم.

اصولا آشپزخانه یکی از سخت ترین فضاها برای ایجاد تغییر دکوراسیون یا بازسازی برای اغلب افراد محسوب می شود. در حالی که هیچ قاعده خاصی برای تعیین نحوه اندازه گیری ابعاد جزیره وجود ندارد ، برخی از دستورالعمل های موجود می توانند به مالکان خانه ها کمک کنند. به این ترتیب طراحان آشپزخانه توماس آمان و استیو جاستریچ چند سوال برای نحوه طراحی آشپزخانه جزیره ای ارائه می دهند. بعلاوه برای خرید شیرآلات توکار پیشنهاد می کنیم به سایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

کارکرد میز جزیره چیست؟

اولین نکته که پیش از انتخاب آشپزخانه های جزیره ای باید در نظر بگیرید، این است که چه کاربری مدنظرتان می باشد. اغلب آشپزخانه های جزیره ای دارای بخش های مجزایی برای پخت و پز، نصب شیرآلات ساختمانی ، و محلی برای نشستن و غذا خوردن می باشد.

کارکرد میز جزیره چیست؟

با این حال باید بدانید که چه استفاده ای قرار است از آن بکنید؟ آیا آشپزی، نظافت، غذا خوردن یا تفریح مورد نظرتان می باشد؟ مثلا اگر نیاز به لوازم و سینک هستید، احتمالا به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت. یا در صورتی که از این فضا تنها برای غذا خوردن یا انجام کارهای روزانه استفاده کنید، حتما ابعاد مناسب برای نشستن باید اولویتتان باشد.

چه لوازمی در آشپزخانه خود نیاز دارید؟

اگر تصمیم گرفته اید تا تمام لوازم آشپزخانه خود مانند اجاق گاز، شیرآلات توکار ، و میز ناهارخوری را باهم یکجا داشته باشید، باید از قبل طراحی دقیقی انجام دهید. بطور مثال اگر سینک در وسط کانتر جزیره ای قرار دارد، به ماشین ظرفشویی نیاز پیدا خواهید کرد. پس در این صورت باید تصمیم بگیرید که آن را در طرف راست یا چپ سینک قرار دهید. در نتیجه با تبدیل شدن این فضا به محل نظافت آشپزخانه، شما نیاز به تجهیزات اضافه مثل سطل زباله، بازیفات و غیره نیز پیدا خواهید کرد.

چه لوازمی در آشپزخانه خود نیاز دارید؟

از طرفی باید ابعاد آشپزخانه را هم دقیق اندازه گیری کنید. به این ترتیب اگر فضای کافی در اختیار دارید و یخچال نزدیک کانتر قرار ندارد، می توانید یک یخچال کوچک داخل کابینتی بخرید. همچنین اگر از اجاق گاز توکار استفاده می کنید، ضروریست که محل نصب هود را هم محاسبه نمایید. و در نهایت برای داشتن جلوه ای زیباتر مایع ریز اتوماتیک و نصب آن کنار مجموعه سینک و شیرآلات، قطعا توصیه می شود.

چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

تعداد کمد یا کابینت کاملا بستگی به وضعیت چیدمان آشپزخانه شما خواهد داشت. مثلا اگر فضای زیادی برای تعبیه کابینت در اختیار دارید، نصب کانتر جزیره ای در آشپزخانه چندان ضروری نیست.

چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

و یا برعکس اگر کانتر جزیره ای تنها مکان شما برای قرار دادن لوازم، شیرآلات ساختمانی و سینک می باشد، پس باید به فکر طراحی فضای ذخیره سازی مناسب باشید. بطور مثال اجرای دو کابینت به ابعاد ۲۴ اینچ به صورت پشت به پشت فضای کافی را برای ذخیره موارد نیاز برایتان فراهم خواهد کرد.

منبع : https://www.houzz.com/magazine/how-to-design-a-kitchen-island-stsetivw-vs~3349882

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *