Table of Contents

راه های مدرن طراحی و تغییر دکوراسیون آپارتمان

طراحی محیط داخلی آپارتمان

تنها پس از زمانی که به فکر تغییر دکوراسیون منزل می افتید، کار آغاز می شود. در حقیقت درست کردن فضایی آرامش بخش و شاد در خانه چالش بزرگی است. اولین سوال برای تغییر دکوراسیون همیشه این است که آیا باید از رنگ سفید برای دیوارها استفاده کنید یا خیر؟ آیا صاحبخانه به شما این اجازه را می دهد که اصلاحات هر چند کوچک در خانه ایجاد کنید؟ و یا اگر خودتان صاحب خانه هستید، ممکن است کنجکاو باشید که کدام یک از عملیات بازسازی واقعا برایتان اولویت دارد؟ آیا مشکل تغییر دکوراسیون تنها با تعویض شیرآلات ساختمانی حل می شود؟

حتی خیلی وقت ها با وجود این که می دانید اقامتتان در آپارتمان موقتی است، ایجاد فضایی مطابق سلیقه باعث می شود تا بیشتر از زندگی لذت ببرید. بطور مثال حتی با خرید مایع ریز اتوماتیک برای آشپزخانه یا حمام خود، می توانید جلوه ای زیبا به آن ها ببخشید. به این منظور می توانید بازدید از سایت آریان فراز پرسام را در اولویت خود قرار دهید. ما در این مقاله قصد داریم مجموعه ای از نکات مهم طراحی دکوراسیون که منجر به بهتر شدن فضای خانه شما می شود را بررسی کنیم.

تغییر وسایل خانه

اگر خانه ای کوچک دارید که کمی خسته کننده به نظر می رسد، وقت آن است که وسایل خانه را تغییر دهید. مثلا می توانید تعدادی کوسن، گبه، گلیم یا قالیچه های زیبا به همراه نورپردازی آرامش بخش اضافه کنید.

تغییر وسایل خانه

حتی اگر طرفدار فضاهای سنتی هستید، شمع رایحه دار هم بسیار لذت بخش می باشد. یا اگر امکان آن وجود دارد با تعویض شیرآلات ساختمانی جلوه خانه را برای خودتان و خانواده لذت بخش تر کنید. نکته مهم: اگر خانه چندان بزرگی ندارید، می توانید در صورت جا به جا شدن به مکان جدید، یک قالیچه یا فرش جدید بخرید.

استیکرهای کاشی وینیل را امتحان کنید.

آیا نیاز به پوشاندن کف خانه اجاره ای خود دارید؟ یکی از کارشناسان دکوراسیون داخلی عقیده دارد: «یکی از کف پوش های مورد علاقه من که برای خانه های اجاره ای بسیار مناسب می باشد، استیکرهای کاشی وینیل می باشد. از این استیکرها می توانید در کف، دیوارها، آشپزخانه و پشت شیرآلات بهداشتی، و غیره استفاده کنید. از مزیت های استیکرها این است که آن ها به راحتی با هر فضایی تطبیق پذیر بوده و کاشی های زشت را به زیبایی می پوشانند. همچنین به دلیل قابلیت برداشته شدن، هنگام فرا رسیدن زمان تخلیه خانه، بدون آسیب رساندن می توانید آن ها را جدا کنید.

ایجاد تغییر در ورودی

آیا دوست دارید آپارتمانی خودمانی تر و صمیمی تر داشته باشید؟ پس می توانید زمانی را به ایجاد ورودی حتی در صورت عدم وجود آن در خانه، اختصاص دهید. در حقیقت هر کس که به خانه شما پای می گذارد، اولین جایی که به آن نگاه می کند، ورودی می باشد.

ایجاد تغییر در ورودی

بطور مثال اضافه کردن  یک کنسول و میز باریک، رخت آویز یا آینه در کنار درب ورودی باعث می شود تا مهمانان و افرادی که به منزلتان می آیند بتوانند وسایل و لباس هایشان را آن جا آویزان کنند. نکته مهم: کاربرد راهروی ورودی تنها به داشتن فضای اضافه منتهی نمی شود، بلکه کمک می کند تا نشیمن از درب ورودی منزل جدا شود.

توجه به اتاق پذیرایی

البته ممکن است در تمام خانه ها اتاقی مخصوص پذیرایی و سرو شام وجود نداشته باشد، اما در صورت امکان، داشتن فضای مخصوص شام، باعث می شود تا از غذا خوردن بیشتر لذت ببرید. مطمئنا خوردن غذا بر روی مبل راحتی بسیار جذاب است، اما حتی داشتن اتاقی کوچک برای صرف صبحانه یا یک میز کوچک جدا از اتاق نشیمن، باعث می شود تا لذت بیشتری از غذا ببرید.

اضافه کردن گیاهان به خانه

آیا در مورد یک قانون نانوشته که برای داشتن خانه ای آرام و دلپذیر بیان شده، اطلاع دارید؟ شاید خیر! در واقع هیچ خانه ای بدون داشتن گلدان گیاه کامل نمی شود.

اضافه کردن گیاهان به خانه

در حقیقت گیاهان به محیط خانه احساس سر زندگی و نشاط می دهند. حتی اگر در خانه نور کافی برای نگهداری از گیاه ندارید، می توانید گیاهان مقاوم مثل کاکتوس را انتخاب و در فضاهایی مانند بالای شیرآلات بهداشتی و بر روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید.

از دیوارها غافل نشوید.

بعضی وقت ها حتی یک رنگ جدید می تواند تفاوت عمده ای در خانه ایجاد کند. اگر صاحب خانه شما اجازه می دهد، یک رنگ خیره کننده و جذاب را  برای اتاق خواب ها و اتاق نشیمن انتخاب کنید.

تعویض اجزای خانه

اساسا یکی از راحت ترین راه ها برای تغییر دکوراسیون منزل، تعویض شیرآلات ساختمانی حمام و آشپزخانه به جای اختصاص هزینه ای هنگفت برای بازسازی کلی می باشد.

تعویض اجزای خانه

شیرآلات فرسوده یا از رده خارج شده یا کابینت های تخریب شده را به سادگی می توانید با نمونه های مدرن تر و جدیدتر عوض کنید. به این منظور می توانید بازدید از سایت آریان فراز پرسام را در اولویت خود قرار دهید.

همه چیز را سریع تغییر دهید.

وقتی خانه ای کوچک در اختیار دارید، خسته شدن از وسایلی که هر روز می بینید طبیعی است. پس قطعا علاقه دارید تا بسرعت آن ها را تعویض کنید. اما بسیاری از طراحان داخلی معتقدند که با تعمیر یا تغییر چیدمان اسباب و اثاثیه می توان فضا را کاملا نو و تازه کرد.

خانه خود را مرتب نگه دارید.

تصور کنید که شاید آپارتمانتان فضای کافی برای ذخیره همه چیز را نداشته و کل اعضای خانه به راحتی نمی توانند وسایلشان را نگه دارند.

خانه خود را مرتب نگه دارید.

بنابراین با داشتن یک استراتژی نظم بخشی، می توانید خانه را تمیز نگه دارید. مثلا اگر کمد به اندازه کافی ندارید می توانید از قفسه ها یا رخت آویزها استفاده کنید. نکته مهم: هرگز از فضای زیر مبلمان و اثاث خانه یا تخت خواب ها غافل نشوید، چرا که می توانید بسیاری از لوازم خود را زیر آن ها نگه دارید.

قفسه آویزان

آیا فضای کافی برای نگه داشتن وسایل خود در اختیار ندارید؟ یک راه حل ساده برای برطرف کردن این مشکل آویزان کردن یک قفسه به دیوار می باشد. به این ترتیب می توانید لوازم مورد نیاز خود را بر روی آن قرار داده و در صورت نیاز از آن ها استفاده نمایید. بطور مثال می توانید از این سبک قفسه ها در بالای تخت خواب بهره برده و کتاب در آن ها قرار دهید. یا از این قفسه ها می توانید در آشپزخانه و بالای شیرآلات ساده خود بکار ببرید.

حمام را دریابید.

در بسیاری از مواقع حمام و دستشویی خانه اجاره ای کمی نامطلوب و بدور از استانداردهای ما میباشد. بنابراین اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید، با کمی سلیقه می توانید آن را به مکانی دلخواه تعیین کنید.

حمام را دریابید.

در حقیقت با استفاده از آثار هنری مثلا در بالای شیرآلات بهداشتی و سینک روشویی، یا گیاهان سبز، می توانید شرایط را تغییر دهید. از طرفی شما می توانید با خرید یک قالیچه زیبا بدون صرف هزینه زیاد برای بازسازی، به نتیجه دلخواه برسید.

منبع: https://www.mydomaine.com/apartment-interior-design-5190773
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *