Table of Contents

راهنمای جامع برای مراقبت از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی

نحوه مراقبت از شیرآلات بهداشتی

شیرآلات بهداشتی و ساختمانی شما نیاز به نگهداری و مراقبت مناسب دارد تا ظاهر جذاب خود را حفظ کند و سال‌ها عملکرد بدون مشکلی را داشته باشد. نگهداری بهینه از شیرآلات در خانه به این معنی است که از بهترین روش‌ها برای مراقبت و حفظ سلامت آن‌ها نسبت به روز اولی که خریداری می‌شوند استفاده کنید.

نگهداری و مراقبت از شیرآلات بهداشتی به صورت روزانه

اکثر شیرآلات نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار محدودی در طول روز دارند. تمیز کردن شیرآلات توکار فقط با یک پارچه مرطوب و پاک‌کننده ملایم انجام می‌پذیرد و باید بعد از تمیز کردن شیر آب را با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید. این کار درخشش و تمیزی اصلی شیر آب شما را حفظ می‌کند. یکی از بهترین شوینده‌ها برای شیرآلات خانه، اسپری‌های شیشه پاک‌کن هستند. با این حال قبل از استفاده حتما دستورالعمل‌های روی محلول را بخوانید تا مطمئن شوید به روکش شیر آسیب نرسانند.

نگهداری و مراقبت از شیرآلات بهداشتی به صورت روزانه

همچنین برای تمیزکاری از پارچه‌های خشن و ساینده استفاده نکنید تا ظاهر با کیفیت آن‌ها را تخریب نکنید. همیشه دستورالعمل‌های استفاده استاندارد و هشدارهایی برای استفاده از انواع شوینده‌ها روی محصولات چاپ می‌شود، بنابراین خواهش می‌کنیم که این هشدارها را جدی بگیرید. شیرآلاتی که روکش مات دارند ممکن است در هنگام تمیز کردن نیاز به یک مرحله اضافی استفاده از پولیش مایع مبلمان داشته باشند. استفاده از پولیش مبلمان روی شیر آب ظاهری یکنواخت و زیبا به آن‌ها می‌بخشد، تغییرات فیزیکی را کاهش می‌دهد و به دلیل روغن سیلیکونی موجود در آن‌ها، از ایجاد لک انگشت بر روی بدنه جلوگیری می‌کند.

تعمیر و نگهداری جزئی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی

اکثر شیرآلات خوش ساخت، تولید شرکت‌های پیشرو در عملکرد هستند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. با این حال، ما در این بخش از سایت آریان فراز پرسام اقداماتی جهت احتیاط که می‌توانید انجام دهید و مطمئن شوید که در دراز مدت شیر شما به خوبی کار می‌کند را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. بهتر است اجزای ریز شیر که به عنوان فنرها و واشرها شناخته می‌شوند را چک کنید تا اگر فرسوده شده و یا به تعویض نیاز دارند، حتما جهت رفع مشکل آن‌ها اقدام کنید.

تعمیر و نگهداری جزئی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی

یکی از نشانه‌های اینکه شیرآلات شما نیاز به تعمیر دارند این است که در حالت بسته هم درگیر چکه آب می‌شوند. اگر چه بسیاری از صاحبان خانه تعمیرات را به لوله‌کش‌ها و افراد تاسیساتی واگذار می‌کنند، اما بسیاری نیز کارهای تعمیر و نگهداری کوچکی مانند تعویض واشر را خودشان انجام می‌دهند. مهم نیست که از کجا قطعات یدکی شیرآلات بهداشتی خود را تهیه می‌کنید، فقط مطمئن شوید که قطعات اصلی و مناسب را از یک سازنده معتبر خریداری کرده‌اید. انجام این کار در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. مطمئن شوید که قطعات و اجزای جایگزین قابل شارژ شدن و در دسترس باشند.

شیرآلات ساختمانی را با گارانتی تهیه کنید.

اکثر شیرآلاتی که در انبارهای فروشگاه‌ها وجود دارند، دارای گارانتی محدود و یا حتی مادام‌العمر هستند. با خرید شیر آبی که گارانتی دارد، شما قادر خواهید بود که هنگام نیاز به هر نوع تعمیرات و تغییر قطعاتی از تولیدکنندگان تقاضای خدمات نمایید.

منبع : https://www.faucetdepot.com/resources/care-for-kitchen-faucet.asp
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *