Table of Contents

مزایا و معایب سیفون توالت توکار

فلاش تانک چیست؟

یکی از ترندهای جدید در بازار شیرآلات ساختمانی استفاده از فلاش تانک برای توالت می باشد. در این مدل بخشی از مخزن در دیوار یا پشت کابینت مخفی شده و تنها دکمه های سیفون بر روی کاشی نمایان هستند. به این ترتیب اگر نیاز به تعمیر باشد، با برداشتن صفحه محافظ می توان به اجزای آن دسترسی پیدا کرد. در حالی که استفاده از این مدل سیفون ها در توالت های عمومی یا آپارتمان ها روز به روز بیشتر می شود، تعمیرات آن ها برای لوله کش ها نیز دشواری خواهد داشت. در این مقاله سعی کرده ایم مزایا و معایب فلاش تانک توکار را برایتان شرح دهیم، تا با آگاهی کامل اقدام به انتخاب نمایید. بعلاوه اگر قصد خرید شیرآلات بهداشتی توکار را دارید، بازدید از سایت آریان فراز پرسام را فراموش نکنید.

مزایای فلاش تانک توکار

۱- مدرن و نوآورانه

سبک فلاش تانک توکار جلوه ای مدرن و نوآورانه دارد. به این دلیل که کلیدها معمولا از استیل ضد زنگ ساخته شده و جلوه ای شیک به دکوراسیون داخلی حمام و دستشویی شما می بخشند. همچنین با پرداخت کاری متفاوت شیرآلات ساختمانی مثل مشکی مات یا برنج فضایی امروزی تر به وجود خواهید آورد. و در آهر کلیدها و صفحه های محافظ می توانند با شیرآلات از نظر جنس یکی باشند تا همخونی مناسبی با یک دیگر پیدا کنند.

۲- صرفه جویی فضا در حمام و دستشویی

2- صرفه جویی فضا در حمام و دستشویی

اگر حمام کوچکی در اختیار دارید، استفاده از فلاش تانک می تواند پیشنهاد خوبی باشد. چرا که با این کار فضای شما کمتر شلوغ به نظر خواهد رسید.

۳- نظافت ساده تر و بهداشتی تر

بدلیل قرار گرفتن سیفون در پشت دیوار جمع شدن میکروب ها و باکتری ها در محیط و همچنین بر روی شیرآلات بهداشتی، به طرز چشم گیری کاهش خواهد یافت.

معایب فلاش تانک توکار

۱- تعویض دشوار

از آن جایی که مجموعه سیفون و مخزن آن در پشت دیوار و کاشی کاری قرار دارند، در صورت نیاز به تعویض قطعات با دشواری رو به رو خواهید شد. به این ترتیب لوله کش برای انجام کار خود ناچار است تا دیوار را شکافته و به مجموعه دسترسی پیدا کند.

۲- گران بودن

2- گران بودن

یکی از دلایلی که شاید بسیاری از خریداران را منصرف کند، گران بودن فلاش تانک توکار در مقایسه با توالت های معمولی می باشد. همچنین به علت راحتی تعمیرات و هماهنگ کردن قطعاتی مثل شیرآلات بهداشتی، توالت های معمولی ترجیح داده می شوند. بعلاوه در اغلب موارد کلیدها جدا از سیفون و مخزن خریداری باید بشوند، که همین امر باعث افزایش هزینه خواهد شد. در آخر احتمالا هزینه کاشی کاری مجدد هم بر دوشتان خواهد افتاد!

۳- عدم امکان پرکردن دستی مخزن

اگر به هر دلیلی جریان آب اصلی ساختمان قطع شود، شما قادر به ریختن آب درون مخزن بصورت دستی نخواهید بود. بنابراین تنها راه مقابله با این وضع نگه داشتن یک ظرف آب اضافه برای موارد ضروری می باشد.

۴- عدم امکان قطع جریان آب ورودی به مخزن

4- عدم امکان قطع جریان آب ورودی به مخزن

برای مالک خانه قطع جریان آب ورودی به مخزن بدلیل قابل مشاهده نبودن شیرآلات ساختمانی اختصاص یافته شده، بسیار دشوار خواهد بود. درست بر خلاف توالت های معمولی که شیر یا فلکه قطع آب در زیر یا داخل مخزن تعبیه می شود.

۵- نیاز به نصب کاسه توالت مخصوص

وقتی از فلاش تانک توکار استفاده می شود، معمولا نیاز به نصب کاسه چاه دیواری می باشد. بنابراین برای اطمینان از استحکام مجموعه و همچنین تحمل وزن افراد، نیاز به براکت برای نگه داشتن کاسه توالت می باشد. همچنین باید فاصله مجموعه طوری باشد که دسترسی به شیرآلات بهداشتی ساده شود. در نتیجه بدلیل انجام عملیات اضافه، قطعا هزینه نصب افزایش خواهد یافت.

نتیجه گیری : سیفون ها و مخازن توکار نوعی انقلاب در دکوراسیون دستشویی و حمام محسوب می شوند. چرا که با نصب آن ها فضا برای ایجاد خلاقیت یا خرید مایع ریز اتوماتیک برای داشتن حمام و دستشویی مدرن تر، بوجود خواهد آمد. پس اگر قصد استفاده از مدل مذکور را دارید حتما با کارشناسان مشورت کرده و یک برند مشهور را انتخاب نمایید تا محصول از کیفیت کافی برخوردار باشد.

منبع: https://www.theplumbette.com.au/plumbing/the-pros-and-cons-of-a-concealed-toilet-cistern/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *